Jump to content

37 fot målrettet vanvidd - Princess 37


Batdilla

Recommended Posts

...Sett på rør targa, ogdå i all hemlighet lager du en i glassfiber i Dillebua. Mye penere med glasfiber targaen ja, men det var dette med og beholde båten orginal da..

Se der ja, endelig en som har sansen for linjer :yesnod:.

 

Mulig jeg gjør en variant av det du foreslår. Starter med borretårnet. Og så ser jeg ann etter hvert hvordan følelsen er når jeg får litt erfaring i å titte på tårnet. Kanskje synes jeg det er OK etter hvert. Uansett slo det meg at det er sikkert ikke lurt å begynne med noe som er såpass arbeidskrevende når det står igjen så mange andre ting som er mye mer nødvendig. Jeg burde vel uansett bruke originalen inntil båten er operativ, og når fremdriften forøvrig tillater det, kan jeg evt. skifte ut tårnet med noe annet, hvis jeg fremdeles føler for det. Høres veldig fornuftig ut i mine øyne det jeg nettopp skrev der... :lol:

 

En ting har kanskje ikke kommet så klart fram - målet med oppussingen er ikke å gjenopprette båten til mest mulig original tilstand. Målet er derimot å få en båt som er pen i mine øyne, som er slik jeg selv ville lagd den og som er mest mulig praktisk i alle henseende. Derfor kommer jeg ikke til å kvie meg for å endre ting i forhold til det som er originalt, hvis jeg mener det er riktig. Men samtidig setter jeg pris på innspill når dere føler det ikke passer inn, så jeg får dempet litt på den verste ombyggingsiveren. Kvier meg som dere sikkert har forstått ikke for noenting når det gjelder omfang av diverse ønsker og forslag. Med tanke på den totale arbeidsmengden trenger jeg noen dempere nå og da så jeg ikke setter igang store ting som ikke er strengt tatt nødvendig der og da.

 

Dilla sier stille for seg selv ti ganger: Ikke start med store, tidkrevende endringer, vent med det til båten er operativ og ta det evt. etter en tids bruk. Ikke start med store, tidkrevende endringer, vent med det til båten er operativ og ta det evt. etter en tids bruk. Ikke start med... osv. :nono:

Link to post
Share on other sites

:lol:

Derfor: Dusør: 200 båtpenger til den første som tipser om en brukt glassfiber targa som er slik jeg ønsker den og som er overkommelig i pris.

 

Ojojojoj!!???? Er vi enige om hva kursen på båtpenger er for tiden? Jeg tar gjerne fri fra jobben i hele sommer for å finne fram til en fin targa til deg!! Du betaler...?

:lol:

Link to post
Share on other sites

Helt enig!

Det er det jeg skulle gjort også, bygge til båten er operativ og endre etterhvert.

Neida, jeg endrer underveis :headbang: angrer jo på det nå selvfølgelig :rolleyes:

 

Men nå blir det ikke flere endringer (tror jeg)

 

Spørs om du ikke må bygge på bua di med en brakke til nå da :lol:

Link to post
Share on other sites

Aner ikke om den passer, men på blocket.se var der en targa (glassfiber) til salgs nokså lik den du har avbildet. Har kikket etter annonsen igjen men har for dårlig tid til å lete. Tidspunkt, ca 3-4 uker siden. Sjekk der........ (jeg søker alltid på hele sverige på blocket, du må derfor også gjøre det. Om det skulle være klaff, kan du beholdt båtpengene, for jammen trenger du det med DET prosjektet !!!!!!

Link to post
Share on other sites

...Ojojojoj!!???? Er vi enige om hva kursen på båtpenger er for tiden? Jeg tar gjerne fri fra jobben i hele sommer for å finne fram til en fin targa til deg!! Du betaler...?

Ehm - når det er snakk om transaksjoner hvor betalingsmidler skal ut av lommeboka, gjelder kursen 100NOK = 100Båtpenger. Er det derimot snakk om betalingsmidler som skal inn i lommeboka, er raskt kursen en helt annen... :wink: Nei, etter innspillene over er nok dessverre dusøren avlyst i denne runden. Men fortvil ikke - den vil nok bli satt opp igjen ganske snart. Det er ikke få ting jeg må anskaffe meg. Forresten - noen som vet om passende brukte stoler og sofaer jeg kan sette på fly? Vet ikke om jeg tør nevne hvilke helligbrøde jeg har planer om når det gjelder innredning på fly. Originalt er det kino-løsning med to sofaer etter hverandre med plass til 3 på hver. Sofaene gikk med i brannen. Det samme gjorde dashbordet, så det må lages helt fra scratch. Jeg står altså helt fritt når det gjelder hvordan jeg utformer og plasserer førerposisjonen. Jeg liker ikke den originale løsningen. Synes ikke det er noe sosialt å sitte etter hverandre på rekke og rad og stirre i nakken på den foran. Løsningen innebærer også dårlig utnyttelse av plassen da det er plass på begge sider av sofaene som ikke er der for annet enn at man skal kunne komme frem. Det er heller ikke noe bord eller avsettingsplass i original layout. Ingen mulighet for Dillerinnen til å ligge og sole seg. Jeg kunne tenke meg å plassere førerposisjonen helt til styrbord. Rett bak denne stigen opp til fly, samt plass til å bevege seg rundt. Langs babord side kunne jeg tenke meg en L sofa som bøyer av og går foran borretårnet. Dette vil gi mulighet for å "bygge ut" sofaen med en plate hvor man legger ned putene som ellers utgjør rygg i sofaen og få en solseng. Når sofaen blir brukt som sofa, bør det gå ann å kunne ha et bord man setter dit ved behov i et dertil egnet feste. Og førerstolen kan stå på ei dreieskive slik at man også kan snu denne mot den sosiale sonen og bordet, skulle det være ønskelig etter at man har ankret opp. Sikkert helt helligbrøde hvis man tenker originalt, men mye mer praktisk i mine øyne.

Det er det jeg skulle gjort også, bygge til båten er operativ og endre etterhvert. Neida, jeg endrer underveis - angrer jo på det nå selvfølgelig

Ja, jeg kom til å tenke litt på erfaringene fra Sjømannen. Hvis det er mulig, er det en fordel å bruke båten litt før man gjør altfor drastiske endringer. Etter en tids bruk, kan det være at man velger å prioritere anderledes, man kan få x-fot syken under veis slik at man blir nødt til å bytte, osv. Men ingen av disse argumentene synes jeg gjelder når det er snakk om layout på fly - grunnet at der må alt lages fra scratch uansett. Og da synes jeg det er bedre å ta en sjanse på en endret layout magefølelsen sier er bedre, enn å strikt holde seg til original og risikere å få samme jobben opp igjen på et senere tidspunkt hvis magefølelsen viser seg å stemme.

 

Innspill og kommentarer mottas med takk også rundt layout på fly. En ting mange av dere har, som jeg mangler totalt, er fartstid oppe på fly. Er jeg helt på bærtur i mine antagelser? Hva har jeg oversett? (Bortsett fra at det i tilfelle ikke er originalt, da... :wink: )

Link to post
Share on other sites

Hallo!

Eg også hadde igrunn tenkt å ha glassfibertarga på min båt. Planen var da å lage denne selv. Tror igrunn dette skal gå rimelig bra å lage seg en plugg. Bare du vet akkuratt hvordan du vil ha den, litt sponplater, plastring, sparkling og så en del pussing og topgoat. Så har du jo laget deg en perfekt form til å støype targaen i! Så kan du jo på sikt selge avstøp av targaen...

 

Selv valgte eg bare en antennebøyle og en landternemast på min båt, da eg ikke hadde plass til noe annet.

 

 

Borg innredning selger en type targabøyel:

Bilde

Den skal passe Wiking 31 og 42.

 

Denne koster 15.000,- da med innerliner.

Link to post
Share on other sites

Aner ikke om den passer, men på blocket.se var der en targa (glassfiber) til salgs nokså lik den du har avbildet.

Har allerede snoket igjennom alle annonsene på blocket og finn.no - på jakt etter targa, seter til fly, og annet som jeg trenger. Så ikke noe til annonsen du nevner. Mulig den er solgt og annonsen fjernet.

Vet ikke om det har noen betydning for deg, men alt for store endringer i forhold til originalen kan også gå ut over båtens markedsverdi, og den kan bli vanskeligere å få solgt senere.

Man skal aldri si "aldri". x-fot syken har vist seg å slå til når man minst aner det. Men jeg håper og tror at vi kommer til å beholde båten i en del år. Så lenge endringene ikke forverrer båtens sjøegenskaper, ikke gjør ting mindre praktisk, i enkelte tilfeller gjør at plassen utnyttes bedre, er jeg nesten villig til å ta den sjansen. Rent bortsett fra et par ville ideer om såpetrapp opp til fly, og nå bytte ut borretårnet, er det innredningsmessige ting som evt. vil bli endret. Ikke grøvre ting, men f.eks. kanskje avrundet sofa i salongen istedenfor helt 90-graders overgang i L-sofaen, Osv.

...Bare du vet akkuratt hvordan du vil ha den, litt sponplater, plastring, sparkling og så en del pussing og topgoat. Så har du jo laget deg en perfekt form til å støype targaen i! Så kan du jo på sikt selge avstøp av targaen...

 

...Borg innredning selger en type targabøyel:

...Denne koster 15.000,- da med innerliner.

Jeg tror fort det er snakk om ganske mye arbeide å lage former til en slik targa. Må i tilfelle ha innerliner også, så det ser pent ut fra alle kanter. Da blir det minst to former. Som skal kunne settes sammen og ende opp i et pent resultat. Det er nettopp mangel på mulighet for å selge flere sett som gjør at jeg kvier meg for en slik jobb, i tillegg til alt arbeidet. Markedet for ettermontering av targa passende til Princess 37 tror jeg er veldig begrenset. OK - kan sikkert brukes på andre båter også med en viss egeninnsats i tilpassninger. Men kravet disse tilpassningene stiller til kunnskaper om glassfiberarbeider begrenser igjen markedet. Takker for tipset om Borg - det vil bli notert. I tilfelle jeg kommer på tanker om glassfiber targa senere. Foreløpig har jeg kommet til at jeg har verken tid eller økonomi til å prioritere en helt ny targa fra forhandler på det stadiet jeg er i prosjektet nå.
Link to post
Share on other sites

Jeg kunne tenke meg å plassere førerposisjonen helt til styrbord. Rett bak denne stigen opp til fly, samt plass til å bevege seg rundt. Langs babord side kunne jeg tenke meg en L sofa som bøyer av og går foran borretårnet. Dette vil gi mulighet for å "bygge ut" sofaen med en plate hvor man legger ned putene som ellers utgjør rygg i sofaen og få en solseng. Når sofaen blir brukt som sofa, bør det gå ann å kunne ha et bord man setter dit ved behov i et dertil egnet feste. Og førerstolen kan stå på ei dreieskive slik at man også kan snu denne mot den sosiale sonen og bordet, skulle det være ønskelig etter at man har ankret opp.

 

Høres ut som du heller skulle kjøpt en Turbo 36 ... :rolleyes:

 

Forresten, kan vi kalle en spade for en spade og skrive ordene helt ut? Mine øine er litt i svakeste lagt, oig hver gang jeg ser ordet "targa" har øinene lyst til å lese det som "tanga". Og da ser jeg for meg både rør-tanga og glassfiber-tanga. Ikke bra for sjelen. :lol:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

...Høres ut som du heller skulle kjøpt en Turbo 36

Er layout i Hangarskibet i retning av det jeg skisserer? Fikk ikke tittet på altanen på skibet jeg observerte på Gjøvik fordi det var så høiiit opp dit fra bakken. Hvordan er erfaringene så langt med løsningen? Noe bra å si om den? Noe som ikke er bra å si om den (OK - hvis du ikke vil gå public med negative sider ved Hangarskibet, kan denne biten kommenteres på IM.... :lol:). Kanskje begrenset for mye tid du har tilbragt på fly så langt, men du har sikkert tuslet litt rundt og gjort deg opp noen meninger. Fortell, fortell!

...Forresten, kan vi kalle en spade for en spade og skrive ordene helt ut?  Mine øine er litt i svakeste lagt, oig hver gang jeg ser ordet "targa" har øinene lyst til å lese det som "tanga".  Og da ser jeg for meg både rør-tanga og glassfiber-tanga.  Ikke bra for sjelen.

Trenger ikke være gammel (:lol:) og svagsynt for at ordene forstå som "tanga". Var i kontakt med medlemmet sumo tidligere i dag angående en targabøyleanordning han tilbød i ÅF en gang, og han kunne berette at hans datter tidligere omtalte nevnte båtsdel som "tangabøyle"!
Link to post
Share on other sites

Er layout i Hangarskibet i retning av det jeg skisserer?

Ja, i alle fall noe i den retning. Kommer opp på SB side. Helt akter og til BB for "inngangen" er det sofa på tvers, med ryggpute. Fra aktre BB hjørne er det sofa helt frem til vindskjermen, uten ryggpute. Glitrende for QB når hun skal la sitt legeme kjærtegnes av solens varme ... :eek:

 

Skipperens stol er rett frem fra "inngangen" og slik anlagt at man kommer inn/ut av stolen fra hvorsomhelst på altanen. Viktig når det er ting som skal ses på ved tillegging. I forhold til solsengen på BB er bare den fremste ca. tredjedelen av denne synlig ut av øiekroken. Mindre distraksjoner av visuell karakter, med andre ord, i alle fall når QB slanger seg der ... :rolleyes:

 

Jeg har aldri helt hatt sansen for dem som ivrer for at altanen skal være en sosial arena. Min mening er at der skipperen velger å utøve sin kunster innenfor navigasjon og manøvrering, skal det være best mulige arbeidsforhold. Det sosiale kan ivaretas etter at fortøyningene er på plass. Derfor er denne altanen helt OK etter min mening.

 

Skal se om ikke jeg har nogle fotografiske billeder i mitt rikholdige arkiv -- mailer i så fall.

 

Og, forresten, takk for at du ikke skjender båten din med tangabøyle i glassfiber.

 

:sailing:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Etter det jeg forstår er det viktig og ha motorkraft i orden. Er jo rimelig tunge båter.

<{POST_SNAPBACK}>

Med fare for å misbruke tråden: Korrekt vekt er ca. 8,4 tonn. Ekskl. maskiner veier en T36 ca. 7 tonn ... dvs. det er det plast og treverk veier ... det man får igjen, er selvsagt soliditet. Dette er ikke "papirbåter"; samme gjelder Dilla sin båt. Bunnsolid vare.

 

Totalvekt fullbunkret er ca. 10,5 tonn ++. 2X255 er nok til 20/25 kn men man skulle jo gjerne hatt 2X400 og 35 kn ... :rolleyes:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Og førerstolen kan stå på ei dreieskive slik at man også kan snu denne mot den sosiale sonen og bordet, skulle det være ønskelig etter at man har ankret opp. Sikkert helt helligbrøde hvis man tenker originalt, men mye mer praktisk i mine øyne.

Innspill og kommentarer mottas med takk også rundt layout på fly. En ting mange av dere har, som jeg mangler totalt, er fartstid oppe på fly. Er jeg helt på bærtur i mine antagelser? Hva har jeg oversett? (Bortsett fra at det i tilfelle ikke er originalt, da... :wink: )

<{POST_SNAPBACK}>

Hos oss har vi tre separate bøtteseter, hvorav den midtre er førerstolen. Dette er så vidt jeg vet original Prinsess møblering. Stolene står på dreieskive og kan snus 180 grader. Bak disse er det en dobbel soffa hvor ryggstøet kan vippes fram slik at en kan velge om en vil sitte å se fram eller bakover.

 

Prinsess hadde også en flymøblering med de samme bøttesetene, men hvor BB bøttesete og soffaen var erstattet med en L- brisk/solseng. Siden kona og jeg stort sett er alene kunne vi tenke oss å bygge om til brisk/solsenvarienten etter hvert. Vi får se.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Med fare for å misbruke tråden: Korrekt vekt er ca. 8,4 tonn.  Ekskl. maskiner veier en T36 ca. 7 tonn ... dvs. det er det plast og treverk veier

<{POST_SNAPBACK}>

Gjerne misbruk dette også da..... 1.4 T i maskiner ... er da kun 700 Kg hver ... små lette saker som er installert da... :lol:

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Link to post
Share on other sites

Ja - ikke så svære sakene. :rolleyes:

<{POST_SNAPBACK}>

Du har vel de skikkelig gode sliterene til Ford ombord? ....så vidt jeg husker ... rekke sekser på rundt 5.8L og 210 - 212 HK .... Max 2500 RPM er det ikke ? Gode og slitesterke maskiner som bare trenger god olje, diesel og luft, så vil de gå i 1000 vis av timer ennå. Litt røyk ved oppstart (hvem har ikke det ?) God og rimelig deletilgang rundt hele verden ... og hvis du trenger kontakter for rimelige deler fra Storbritania, så kan jeg kanskje finne noe her borte for deg....Det er ihvertfall 1000-vis av disse slitesterke maskinene som går i båter og industrimaskiner her borte.

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Link to post
Share on other sites

...Du har vel de skikkelig gode sliterene til Ford ombord?

2x Ford Mermaid 210HK. Det er alt jeg vet. Det første på agendaen etter at båten er hjemme på fredag er å stupe ned til dyrene og finkjemme motorene for merkeskilt. Begge motorene skal være overhalte like før brannen. Ikke verste utgangspunktet det, selv om overhaling kan være så mangt.

....så vidt jeg husker ... rekke sekser på rundt 5.8L og 210 - 212 HK

Rekkesekser har jeg og funnet ut. Mente i farten at de er på 5,9L, men det skal jeg finne mer ut av når jeg har merkeskilt foran meg. 210HK ja, - den gang de var nye. Har nok forsvunnet over til andre beitemarker opp igjennom årene en del av dem, men regner med at det er igjen så det holder til mitt bruk.

... Max 2500 RPM er det ikke?

Absolutt ikke peiling i det hele tatt på hvilke arbeidsområde disse motorene har. Jo mer info de som kjenner motorene kan spe på med, jo bedre. Takknemlig for bra steder å oppsøke for å finne ut mer om disse motorene. Finnes det f.eks. manualer spesielt for disse motorene som er å oppdrive noe sted?

...Gode og slitesterke maskiner som bare trenger god olje, diesel og luft, så vil de gå i 1000 vis av timer ennå.

Høres betryggende ut.

...God og rimelig deletilgang rundt hele verden ... og hvis du trenger kontakter for rimelige deler fra Storbritania, så kan jeg kanskje finne noe her borte for deg.

Kontakter i UK hadde jeg satt veldig pris på. Fint hvis du kan tipse om noen. Ellers er jeg litt spent på hvordan den lokale kompetansen er på disse og lignende motorer.

 

Avreise hjemmefra fredag for å dra ned til båten blir 05:00. Igjen under 37 timer nå... Lasting påbegynnes 08:00. Målsatt avreise er 09:00. Ankomst og lossing hos oss beregnet til 12:00. Resten av dagen blir det champis, :drink: og nitidig studering av alle kriker og kroker for å gjøre meg kjent med nyanskaffelsen. Den tiden dette pågår blir jeg ikke å snakke til. Garantert. Skal ikke ha noe som forstyrrer denne høytidsstunden. Det første private samværet mellom Båten og meg :cool:.

Link to post
Share on other sites

............stupe ned til dyrene og finkjemme motorene for merkeskilt. Begge motorene skal være overhalte like før brannen.......Rekkesekser har jeg og funnet ut. Mente i farten at de er på 5,9L, men det skal jeg finne mer ut av når jeg har merkeskilt foran meg. 210HK ja, - den gang de var nye. Har nok forsvunnet over til andre beitemarker opp igjennom årene en del av dem, men regner med at det er igjen så det holder til mitt bruk.

 

Absolutt ikke peiling i det hele tatt på hvilke arbeidsområde disse motorene har. Jo mer info de som kjenner motorene kan spe på med, jo bedre. Takknemlig for bra steder å oppsøke for å finne ut mer om disse motorene. Finnes det f.eks. manualer spesielt for disse motorene som er å oppdrive noe sted?

 

Høres betryggende ut.

 

Kontakter i UK hadde jeg satt veldig pris på. Fint hvis du kan tipse om noen. Ellers er jeg litt spent på hvordan den lokale kompetansen er på disse og lignende motorer.

 

<{POST_SNAPBACK}>

 

Ford Mermaid Majestic ... 212 HK ... produseres ennå...Spec og er på 5,950 L.... 2500 RPM med en nydelig kurve for dreiemoment....

 

Bilde

 

Ta kontakt med Mermaid Marine med serienummeret til maskinene, så vil du få leveringsdetaljene pluss spec. arket ... og de er sikkert behjelpelige med service bok osv .. (hvis ikke så finner jeg noe). De vil sikkert ha originaldeler til maskinene og anbefalinger om hvordan du kan få gjennopplive noe av det som muligens har blitt mistet i løpet av årene.... Uansett, så skal dette være gode maskiner, og på en P37 er noe av det større som de ble levert med ... noen ble levert med 2 x 235 Vol.... men jeg ville heller hatt Fordene dine.... Ta kontakt hvis du har problemer med noe informasjon, eller hvis du vil ha alternative kilder for informasjon og deler...

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Link to post
Share on other sites

Gjerne misbruk dette også da..... 1.4 T i maskiner ... er da kun 700 Kg hver ... små lette saker som er installert da...  :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

 

Ja - ikke så svære sakene. :rolleyes:

<{POST_SNAPBACK}>

Nåja. Volvo Penta TAMD 60 C er da ikke småtterier. j**la digre beist av noen maskiner, store som hus, nesten. Men ikke så tunge som megatonnsgreiene fra DD, nei.

 

 

Ta kontakt med Mermaid Marine med serienummeret til maskinene, så vil du få leveringsdetaljene pluss spec. arket ... og de er sikkert behjelpelige med service bok osv .. (hvis ikke så finner jeg noe). De vil sikkert ha originaldeler til maskinene og anbefalinger om hvordan du kan få gjennopplive noe av det som muligens har blitt mistet i løpet av årene....  Uansett, så skal dette være gode maskiner, og på en P37 er noe av det større som de ble levert med ... noen ble levert med 2 x 235 Vol.... men jeg ville heller hatt Fordene dine.... Ta kontakt hvis du har problemer med noe informasjon, eller hvis du vil ha alternative kilder for informasjon og deler...

<{POST_SNAPBACK}>

Std maskin i de aller fleste P37 var 2 X Ford Mermaid 180 hk. Bare noen få levert med VP TAMD 60. Det gode med Mermaid maskinene er at dagens av samme fabrikat passer smakk rett ned i motorfester etc. slik at bytte er lekende lett. Dilla, bestill det de har av artikler på mby.com så får du også en som omhandler slikt motorbytte + resultatet av å gå opp i effekt ...

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

...Skal se om ikke jeg har nogle fotografiske billeder i mitt rikholdige arkiv -- mailer i så fall.

Du, det arkivet ditt skulle jeg likt og fått noen nøkkeltall på. Dere skulle bare sett hva han spadde frem av bilder av 37'n. Hvor mange ulike modeller har du fattet interesse for og lagret? Hvor mange filer er det snakk om totalt? Mitt stalltips er mer enn 3000 bilder. Sannsynligvis nærmere 10000 enn 3000.

 

Takker for bildene av Hangarskibet - løsningen der er nettopp slik jeg ønsker meg.

Her ser dere hva vi snakker om:

Bilde

 

Bilde

 

...Dilla, bestill det de har av artikler på mby.com så får du også en som omhandler slikt motorbytte + resultatet av å gå opp i effekt ...

Har artikkelen. Bestillte alle artikler hvor 37'n er nevnt. Men jeg må innrømme at foreløpig har jeg kastet meg over kun artiklene med bilder... Men motorbytte artikkelen vil bli hentet fram når jeg får båten på plass og ting roer seg litt ned (Les: Jeg roer meg ned).

 

Forresten - hva med denne varianten av Hangarskibet i rent sølv?

Bilde

Link to post
Share on other sites

Gode og slitesterke maskiner som bare trenger god olje, diesel og luft, så vil de gå i 1000 vis av timer ennå. Litt røyk ved oppstart (hvem har ikke det ?)

Stort slagvolum med moderat effektuttak og turtall borger for maaaange driftstimer. Sikkert bra motorer men de ryker så det holder. Naboen i båthavna viste meg motormanualen hvor det stod at "røykutslipp kan virke støtende på omgivelsene" :rolleyes: (fritt oversatt etter hukommelsen)

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Forresten - hva med denne varianten av Hangarskibet i rent sølv?

<{POST_SNAPBACK}>

 

Hehe, det kunne bare blitt aktuelt hvis den var i GULL. De vet, for Worse er ikke en gang det beste godt nok, det er bare en nødløsning ... :rolleyes:

Redigert av Skipper_Worse (see edit history)

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...