boble65 Svart 24.August.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.August.2015 Takk ☺, ja det går 2 stk 4" rør inn på sidene framme i motorrommet. Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 24.August.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.August.2015 nesten ferdig med alt det elektriske. Har lagt opp kabler hit og dit så er det bare å kjøpe lamper og koble opp når den tid kommer ? fikk også prøve sidevinduer med rammer,ble ikke ille ? Tror jeg må få til en skyveluke.. Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 24.August.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.August.2015 i mangel på noe annet så tok jeg 6mm kryssfiner og skar til, slisset meg noen spor på for og bakside med storsaga slik at den kan bøyes, tapet baksiden litt og har smurt ett lag polyester på toppen. Skal remse det så det holder fasongen før jeg tar det av å plaster videre. Samme på andre siden. Alt dette skal være mulig å ta av i fremtiden vist en vil ha kalesjen igjen ? Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 26.August.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.August.2015 sakte men sikkert går det framover i varmen , ikke så veldig glad i å stå i bar overkropp å plaste men men ? har plastet litt på mellomstykkene, skal så forlenge sidene helt fram. Tenkte jeg skulle skruve å lime dette fast i båt. Tror ikke det blir så ille ? har mest lyst å bade kjenner jeg? Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 26.August.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.August.2015 Selve luka tror jeg at jeg må lage form til for og få buen.. kommer tilbake til det☺ Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 26.August.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.August.2015 plastet di lengste sidevangene. Plastebenk i garasje hører med ? Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 27.August.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.August.2015 idag har jeg fjernet lanternemasta og plastet igjen hullene fra den og søkelys. Skyveluka blir og gå fram over hele taket når den åpnes ? pappa har vært og hjulpet meg med og gjøre klart for og kle inn vindusrammene med teak ? Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 27.August.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.August.2015 Skal lage en targabøyle bakom skyveluka til og ha lanterne masta på. Denne targabøylen skal skyveluka gå ann i når den lukkes. Regner med å få litt lunere båt med skyveluke. Og slipe regndråper ned på styrekonsollen. Må være den tredje konsollen jeg lager til denne båten ? litt spent på hvilken båt neste prosjekt skal være..☺ Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 29.August.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.August.2015 fikk montert inn sidevinduer idag, limt og noen skruer. Alt blir rammet inn med teak utvendig så det blir litt pent.. forhåpentligvis? Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 29.August.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.August.2015 Jeg liker teak.. veldig ? Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 29.August.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.August.2015 supert verktøy til glassfiberarbeid ? Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 2.September.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.September.2015 har laget litt av karmen som skal være rundt. Skjærer til 10mm vannfast kryssfiner som limes og skrues fast i eksisterende tak og ett par lag duk og polyester over. Trenger ikke noe direkte styrke i det. fått satt i lensepumper og nye slanger. Inni der ser vi og eksosutløp til ebern. Montert fast styresylinder og. ? må bestille mer ting til båten.. dyrt med båt Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 24.September.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.September.2015 fått litt gjort.. montert å sparklet fast sidevangene. Legge litt duk imorgen ? Sitér dette innlegget Link to post
Festina_Lente Svart 25.September.2015 Link til dette innlegget Svart 25.September.2015 Hei Boble, nå har jeg lest gjennom hele tråden din og kan ikke si annet enn at jeg er skikkelig imponert. Her lager du en flott båt ut av noe som tydelig var helt nedslitt - denne jobben kan du være stolt av! Båtfiks/ renovering eren sunn og bra hobby for sjelen, men ikke for lommeboka Gleder meg til å se helbilder av damen når så langt kommer, stå på videre! Og fortsett med bilder og rapport i tråden din, hilsen Festina_Lente Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 25.September.2015 Link til dette innlegget Svart 25.September.2015 Gøy å følge med her. Blir utrolig bra Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
boble65 Svart 2.Oktober.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2015 litt her og litt der heter det vel ? prøver meg på å lage selvlensing av akterdekk. Akterdekk ligger bare 5cm over vann linje men tror det skal gå fint ? Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 2.Oktober.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2015 prøvde med en bøtte vann. Det virket ? bare å plaste stussen fast under dekk ? Sitér dette innlegget Link to post
Snerken Svart 2.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2015 Mørebaser er finfine båter du, du får si fra om du engang går lei av den. Mulig jeg legger inn et bud da.:) Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 9.Oktober.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2015 Det har stoppet litt opp men fikk gjort pittelitt idag. Nå er alle sikringer på plass. 2 automatsikringer på 100 amp.hvorav en går til forsterkere. Og en går til sikringsboks for lensepumper,nødlys og slikt og er uavhengig av hovedbryter. Og så er det 2 stk bep holdere med vanlig sikring til hovedbryter.150A til forbruk og 400A til start. Kabler fra batteri til hovedbryter og videre til start er 50mm2. Og 35mm2 ut tilkoblingsskinne/forbruk. Tror det bare er og koble på bryterne igjen nå og montere lys så er det elektriske ferdig ? Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 9.Oktober.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2015 Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 10.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2015 Dette blir bra. Godt å få kontroll over strømopplegget. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
boble65 Svart 12.Oktober.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2015 Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 12.Oktober.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2015 En liten time her å der. Koblet slangene til defroster ☺ har lagt slangene inni rør for og klare bøyene uten og få knekk. Og siden di går gjennom batterirom så havner ikke kjøleveske der ved lekkasje men renner ut i motorrom el under byssa☺ er desverre ikke mye plass igjen til kopper og karr.. men varmt skal det iallfall bli? Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 12.Oktober.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2015 Har montert 3 dyser oppe til vindu og kan kjøre varme ifra både defroster og dieselvarmer opp til vindu. Og en slange fra defroster har jeg lurt inn på do så det ikke blir kaldt i Rauva ? Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 14.Oktober.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2015 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.