Jump to content

Mørebas 8400 dl renovering.


boble65

Recommended Posts

bilde

hmm.. er jo glad i litt lyd så lurer på og sette tilbake disse 8tommers subene jeg har og komplementere med 6,5 t og diskant på hver side under stolene.. er jo ingen vits med 3 forsterkere og bare noen få høytalere ? skal uansett ha brytere på disse for og kunne slå av di høytalere jeg ikke vil bruke. Har og brytere på alle forsterkere for og kunne slå av og på ettersom hvor jeg vil ha lyden ?
Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Skulle koble di fine nye 35mm2 kablene til dynamo.. hadde jo ikke tenkt på at det bare er 6mm bolt på dynamo og begrenset lengde på boltene.. så må forandre og kjøre 16mm2 på minus 0,5m lengde og 20 mm2 1m lengde på pluss. (Var det jeg hadde liggende?) så får det holde for lading ? orginalt var det 5mm2 - og 10mm2 +. så motor får henge slik til imorgen da jeg ikke hadde kabelsko og krympestrømper idag..

Redigert av boble65 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

bilde

bilde

bilde

bilde

greit og gjøre andre ting innimellom også ? så en liten time med båthygge ikveld og. Måtte av med alle motorblokk festene og file di enda mer opp for og få motor nok til høyre.. håper ikke styrken er blitt nevneverdig dårligere på grunn av det.. ellers måtte jeg løfta ut og bygd om motor beddingen og det gadd jeg rett og slett ikke.. superfila til Makita er min venn ? som Elton John synger : oooh Makita if you ever know. How much i love you soo ? el noe sånt ?
Link to post
Share on other sites

bilde

bilde

bilde

yeeees ?!!! It works ! Everything works!? litt dårlige bilder men aaaaah så fornøyd ? tilogmed glødelys virker og lyser gult ? kostet 3500,- den lille dingsen med di 4 kontrollampene til motor for olje.temp.lading og gløding. Men idag var det jaggu værdt det!? nå er det kveld ?
Link to post
Share on other sites

bilde

bilde

Måtte ut med hylse til propellaksling igjen for fikk ikke aksling til og stemme med hylserør. Ble for mye press på cutlesslageret i nedkant. Snudde alt 180grader rundt og vips så var alt på linje ? har bare skrudd det fast nå. Skal rette motor opp så godt som mulig så ut med hylse igjen for og legge tettemasse og feste det permanent. Såå tar jeg siste finpuss på oppretting ? puuuh.. ?
Link to post
Share on other sites

bilde

bilde

pappauke ? men fikk satt på plass hylsa igjen idag i barnehagetiden? liten tur ikveld i båten og sparklet fast hylsa i skottet med glassfiberarmert sparkel/stålplast. Så imorgen legger jeg noen remser duk rundt og tar finretting på motoren ? blir spennende og skal starte opp og prøve. Må gjøre det på land for og være sikker. Sprayer cutlesslager med rørspray og skal lage meg en kobling som spyler vann inn på sidene også slik at det ikke går varmt ?
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...