Jump to content

Mørebas 8400 dl renovering.


boble65

Recommended Posts

Har ett problem med att det lekker mellom sammenføyningen på skrog\overbygg under fenderlist.. Og har ikke noe som helst lyst og ta av fenderlist.. Tenker litt på og varme opp fenderlist med gasolen felt etter felt for så og løfte litt opp og presse sikafleks inn fra oversiden.. Men litt usikker der altså...

Link to post
Share on other sites

bilde

bilde

litt søndagsarbeide :) har jo disse skinnstolene og tenkte og montere justerbare nakkestøtter i skinn som jeg har på en sofa jeg ikke bruker. Mye av det jeg gjør er for og kunne glede min datter og ha det fint sammen :) hun er bare 4 men vet allerede hvor sjøvannspumpen og hvilken vei vannet går gjennom båtmotoren:) så det finner jeg og god inspirasjon fra :) lurer litt på og montere hennes stol litt høyere så det blir lettere for henne og se ut :) og ja.. Hun skal få kjøre og styre båt ilage meg så mye hun vil :) er også derfor jeg bygde "nytt" hus for at vi skal ha ett godt og trygt hjem :) ja.. Også for at jeg selv skulle holde meg i aktivitet disse årene jeg har vært hjemme og sykemeldt (Har diabetes type 1 og ADD som jeg har brukt tid på og lære og leve med :) på nyåret skal jeg kjøre opp til hjullaster og gravemaskin og endelig komme meg i jobb igjen noe som gleder meg stort :) nå tror jeg at jeg skal kose meg med middag :) ha en fin søndag :)
Link to post
Share on other sites

bilde

litt kveldsarbeide med ramma til passasjerer stolen og lytting til herregalleriet.. Ler noen ganger så jeg gråter :) støvsugde også opp vannet i kjølen som har lekt inn under fenderlist(10liter) .Det renner inn mellom ytterskrog og innerskrog og ut bunntroppene i luftkammerne på sidene nederst ved kjøl i lugaren. Har også fått tømt dieseltanken og skal gjøre den ren. Så faktisk ikke så værst ut nede i tanken til og ha stått i over tre år. Bare bittelitt grums:) og selve tanken ser fin ut den.:)
Link to post
Share on other sites

Jo har tenkt på det men litt usikker på hvor stort hull jeg tør og lage siden det er hovedskottet som går tvers over båten.. Og om mye av styrken forsvinner.. Har allerede 90mm hull for varmluft ute til høyre.. Trenger vel ca H15 B20 cm. Kanskje best og bestille en slik hvit tett luke med pakning og lås fra Maritim el no.. Akk skulle hatt en bittebitteliten motor:)

Link to post
Share on other sites

Ja jeg har en god og kjempe snill pappa som har lært meg svært mye opp gjennom årene☺ det er jeg og pappa som har bygd/renovert huset mitt. Vi har fôret inn og ut og opp og ned på hele huset så det idag fremstår som helt nytt ☺ (rev nesten hele huset og det var bare skallet (stående plank) som stod igjen) og han har hjulpet meg en god del med båten☺ har også en god storebror som ordnet meg "ny" båtmotor og fikk fraktet den nordover til meg her oppe i nord☺ for ikke og snakke om mine gode mamma også ,kjempedame som også har lært meg mye? alt dette synes jeg er fin lærdom og ta med videre i livet så jeg kan hjelpe og være god pappa for min datter på hennes vei i livet ? familie er fint ?

Link to post
Share on other sites

Skal prøve og rette bunnstoff i baugen på styrbord side med ett nyslipt tappjern imorgen.. får jo ikke testet vannlinjeteorien min før båten er på havet men tror det blir bra, vannlinjen i bakkant skal nå teoretisk være ca 5cm over vann vist mine beregninger stemmer ? til og være 34år gammel båt synes jeg den er blitt ganske fin i skroget ☺ det må feires med egg&bacon til middag!?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...