Jump to content

Amputert sesong for Bergtatt og Pequod


Pequod

Recommended Posts

Godt å høre, og se at det går fremover. Blir nok uvant med den protesen, men er sikker på at du etterhvert vil mestre dette med bravur.

Har selv opplevd med en venn hvor "lite" et handicap blir etter opptrening og øving, han klarte seg selv i båten uten noe hjelp, og hadde som du en amputert fot i tillegg til hofteskade.

Bra du fikk med deg serimoniene til jentene dine, viktige øyeblikk!

God tur i morgen, og kos deg, fullt fortjent!!!

Link to post
Share on other sites

Det ble en flott tur i båten sammen med eldstedatter og kjæresten hennes i går. Det ble ikke tur til Oscarsborg som jeg hadde lyst på - det både fordi webkameraet viste at det var smekkfullt der - men også fordi vi kom oss så sent avgårde...

 

Vi rakk nærmere tre og en halv time i båten, og turen gikk fra Oksval til Kavringen, deretter over fjorden til Gåsøya, Kalvøya og Sandvika for deretter å gå ut gjennom Snarøysundet og tilbake til Nesodden via Vassholmene.

 

Storkoste meg selvsagt i førerstolen mens kjæresteparet stort sett satt ute ved baugen under hele turen...

bilde

 

Dette var min første tur med protesen på, og det gikk lekende lett å komme seg både i og ut av båten. Må fortsatt ha hjelp til fortøyninger og longside er et must, men når jeg kan kaste krykkene og bevege meg kun med protesen er det nok bare et tidsspørsmål før jeg kan bevege meg utenpå båten og dermed sørge for fortøyninger selv.

 

En skikkelig herlig vitamininnsprøytning var det også!

Link to post
Share on other sites

Mangler du mannskap så blir jeg gjerne med...hadde vært kos med en tur til Borgen :)

Det er ikke umulig at jeg tar imot det tilbudet! Det ble ingen tur til Borgen denne helgen, men nå som jeg er litt mer mobil med protese og kan ta buss og tog hjem til Nesodden, så kommer jeg antakelig til å dra hjem også neste helg. Da har jeg lyst å prøve å ta en tur. Skal da også prøve å skifte olje, filtere og sinkanoder på motoren, slik at jeg blir kvitt den dårlige samvittigheten...

 

Det eneste som er litt krøkkete for meg er å komme meg ned til båthavna. Jeg må få noen til å kjøre meg eller ta drosje, og sistnevnet kommer på 400-500 tur/retur... Er ennå ikke i stand til å ta buss dit, ettersom det fra bussholdeplassen er en lang bakke å gå ned, og det tar nok minst 10-15 minutter med protese og krykker...

 

Men båttur blir det nå uansett! Og jeg er på Bakke hele denne uka, så hvis noen har lyst å plukke meg opp for båttur derfra, er det bare å si ifra! Jeg er jo nå i stand til å gå ned til brygga der ved egen hjelp!  :smiley:

Link to post
Share on other sites

Da er det straks avgang fra Bakke og ny hjemmehelg! Denne helgen kommer stort sett til å bli tilbragt i båten!

 

De to eldste er nemlig frivillige på Oscarsborg Akustiske i helgen og trenger overnatting fra fredag til lørdag (kanskje også lørdag til søndag) så jeg tar båten fra Nesodden i kveld og plukker dem opp på Oscarsborg. Så finner vi oss enten et sted å ankre opp eller et sted å legge til for natten. Lørdag er planen å kanskje kjøre til Villa Malla og ta lunsj der før jeg skysser dem tilbake til Oscarsborg.

 

Da kan jeg kose meg på fjorden i båten til kvelden kommer før det er ny "hentetur" og deretter ny overnatting eller nattseilas hjem til Nesodden.

 

Jeg får hjelp på Oksval i kveld til å løsne fortøyninger og komme meg avgårde, men blir alene i båten fram til jeg skal plukke opp ungene. Siden jeg ennå ikke er helt trygg på å klatre på utsiden av båten med protese, så har jeg tenkt å slenge ut ankeret akter når jeg ankrer opp, og ikke det forut. Det vil kanskje se litt dumt ut, men jeg regner ikke med at det er noen longsideplass tilgjengelig hverken på Oscarsborg eller i Drøbak eller på Håøya for den saks skyld, så da blir det oppankring. Hvis da ingen her har gode tips?

 

Glede seg! :-)

Da er det straks avgang fra Bakke og ny hjemmehelg! Denne helgen kommer stort sett til å bli tilbragt i båten!

 

De to eldste er nemlig frivillige på Oscarsborg Akustiske i helgen og trenger overnatting fra fredag til lørdag (kanskje også lørdag til søndag) så jeg tar båten fra Nesodden i kveld og plukker dem opp på Oscarsborg. Så finner vi oss enten et sted å ankre opp eller et sted å legge til for natten. Lørdag er planen å kanskje kjøre til Villa Malla og ta lunsj der før jeg skysser dem tilbake til Oscarsborg.

 

Da kan jeg kose meg på fjorden i båten til kvelden kommer før det er ny "hentetur" og deretter ny overnatting eller nattseilas hjem til Nesodden.

 

Jeg får hjelp på Oksval i kveld til å løsne fortøyninger og komme meg avgårde, men blir alene i båten fram til jeg skal plukke opp ungene. Siden jeg ennå ikke er helt trygg på å klatre på båtsiden med protese, så har jeg tenkt å slenge ut ankeret akter når jeg ankrer opp, og ikke det forut. Det vil kanskje se litt dumt ut, men jeg regner ikke med at det er noen longsideplass tilgjengelig hverken på Oscarsborg eller i Drøbak eller på Håøya for den saks skyld, så da blir det oppankring.

 

Glede seg! :-)

Redigert av Pequod (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det er ikke umulig at jeg tar imot det tilbudet! Det ble ingen tur til Borgen denne helgen, men nå som jeg er litt mer mobil med protese og kan ta buss og tog hjem til Nesodden, så kommer jeg antakelig til å dra hjem også neste helg. Da har jeg lyst å prøve å ta en tur. Skal da også prøve å skifte olje, filtere og sinkanoder på motoren, slik at jeg blir kvitt den dårlige samvittigheten...

 

Det eneste som er litt krøkkete for meg er å komme meg ned til båthavna. Jeg må få noen til å kjøre meg eller ta drosje, og sistnevnet kommer på 400-500 tur/retur... Er ennå ikke i stand til å ta buss dit, ettersom det fra bussholdeplassen er en lang bakke å gå ned, og det tar nok minst 10-15 minutter med protese og krykker...

 

Men båttur blir det nå uansett! Og jeg er på Bakke hele denne uka, så hvis noen har lyst å plukke meg opp for båttur derfra, er det bare å si ifra! Jeg er jo nå i stand til å gå ned til brygga der ved egen hjelp!  :smiley:

Deilig at du kommer deg utpå med litt hjelp :) Gir du et vink litt I forveien så er jeg med til Borgen når du ikke har mannskap!!

Link to post
Share on other sites

Det er mange medlemmer på Borgen i kveld. Kall opp på 77 eller sveip innom havnen. Med smidighet er det ikke umulig å få plass. Ellers så ringer du borgen og spør etter havnevakt berit og forklarer situasjonen.

Får se hva det blir til. Jeg er nok ikke framme før nærmere 23.30. Regner ikke med avgang før mellom 20 og 20.30 fra Nesodden.

 

Jeg har dessverre iklke VHf ennå. Hadde jo planlagt å ta lisensen og gjøre innkjøp i vinter, men da jeg ble innlagt på Ahus forsvant alle planene i det blå. Når jeg tenker meg om nå så er det jo helt idiotisk at jeg ikke har tatt med meg pensumboka og pugget mesn jeg har vært på Bakke, så nå skal jeg ta den med meg og ta eksamen på nett slik at jeg har den klar når jeg blir utskrevet!

 

Ville vært lettvint å ligge på Borgen, men tror uansett det blir vanskelig. Det er greit nok å finne plass på en eller annen måte, men jeg har jo noen utfordringer når det gjelder å komme meg ut av båten på en lettvint måte. ER fortsatt avhengig av krykker.

 

Er det for øvrig noen som har tips til hvor jeg kan legge meg lett til bare for å plukke opp ungdommene som skal ha soveplass? :-)

Link to post
Share on other sites

Hva med Drøbak Gjestehavn da? Aldri skjønt hvorfor ikke flere bruker den...

Det er en veldig trang og vanskelig havn, og den blir ikke enklere av at det er strøm og bølger der.

 

På utsiden er det alltid plass, men det er jo en god grunn til det - det er mildt sagt ikke noe godt sted å ligge når danskeferga passerer.

 

Forøvrig var det jo ganske fullt der sist vi var der, og det var før sommersesongen var kommet skikkelig i gang.

 

Pequod hadde forresten mannskap med seg, så da har han litt større frihet til å legge til eller ankre opp skikkelig :-)

Link to post
Share on other sites

Alt gikk bra i dag. Plukket opp de to ungdommene på Oscarsborg og valgte å gå til Storsamd g legge til ved en ledig brygge der for natten. Det står riktignok privat på den, men vi ankom klokken 01.05, og da regner jeg med at den kan brukes denne natta... Det kan hende det er en gjestebrygge her, men den vet jeg ikke hvor er i såfall, og ikke noe jeg løeter etter i mørke uansett...

Link to post
Share on other sites

du ligger rett ovenfor meg . Det er jeg som har den seilbåten med gummibåt hengende i davitere. Det pleier å ligge en stor trawler på den plassen, men går sikkert fint at du låner den.

Hehe, verden er liten! Så ikke før jeg var helt innpå at det stod et skiløt med "privat". Så jeg tok som sagt sjansen. Skal snart avgårde uansett. Bruker å legge meg på denne brygga når det er opptatt på Borgen og det begynner å bli litt sent, istedenfor å sose rundt på måfå. Har alltid vært plass her. :-)

 

Beklager forøvrig at jeg hverken har Båtplassen-vimpel eller Nidelv-vimpel. De er begge vasket og ligger hjemme.... Neste gang skal jeg huske å få dem med meg! :-)

Redigert av Pequod (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Så gøy å lese at du er på tur å koser deg.. :)

Fantastisk

Koser meg er ordet! I dag dro vi over fjorden til Drøbak gjestehavn og tok en sen frokost/lunsj på Reenskaug - noe som smakte helt utmerket! Veldig bra, faktisk. Så slapp vi ungdommdene av på Oscarsborg (der de skal jobbe dag to på Akustiske) - der gjestehavna fortsatt var stappfull, og jeg og yngstedattera tok en tur rundt Håøya.

 

Nå er vi tilbake i gjestehavna og blir her til til utpå kvelden da ungdommene skal hentes på Oscarsborg og vi skal hjem igjen til Nesodden. Kjermpetur og kjempevær hittil, men hadde gjerne sett at det blåste littt mindre.

 

Har vært heldig og fåttt meg longsideplass begge gangene her i Drøbak, så da klarer jeg på et vis åkomme meg i land!

Redigert av Pequod (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...