Magne A. Svart 8.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2015 Lars: Takk for flotte, inspirerende bilder, hvordan er det på slike steder i juli ? Har tidligere ikke vært lenger sør enn Orust. Etter 2 ferieturer nedover sørlandet skal vi igjen til Sverige iår men i Juli. Hva med muligheter for naturhavner på øyene i området du er nå Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 8.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2015 I juli? Skrekk og gru, da sitter jeg heller hjemme i hagen. I alle år siden 1987 da vi kjøpte båten har vi klart å holde oss unna juli. Men akkurat dette området i Göteborg's nordre skjærgård, er det etter sigende ikke så ille. Da skal alle fra Göteborg opp på Bohuslänkysten, og spesielt til Koster og det er i lengste laget sydover for mange nordmenn. Naturhavner er det flust med hele kysten nedover hit. Selv foretrekker vi gjestehavner nå. Det er litt greiere for en gubbe på snart 72 år og en noen år yngre kone. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Gunga Din Svart 8.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2015 Rörö i juli kan vare ganske fullt, spes barnfamiljer....da sandstranden ligger 2-3 min unna Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Flid Svart 8.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2015 Vi er på vei Sydover Lars, rakk ikke lengre enn Strømstad i dag. Østlig vind i morgen og da tar vi et langt jafs. Sitér dette innlegget Link to post
Magne A. Svart 8.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2015 Blitt ganske vant til å finne ok naturhavner, og drar ofte inn til gjestehavner på formidagen for handling og slikt og stikker ut igjen etter nødvendige ærend. Noen steder er det også fint å ta jolla inn til butikk... Noen døgn i gjestehavn blir det likevel ila. 4 ukers tur... vi får se hva erfaringen bringer :-) Sitér dette innlegget Link to post
Thorba Svart 8.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2015 Hei Lars og takk for en flott reiseskildring med fine bilder. Vi har tenkt oss nedover i samme området midt i Juli. Har vært der flere ganger tidligere på samme tiden (Bjørkø, Knippla, Hypeln og Øckerø). Faktisk mye ledige plasser nedover her midt i Juli. Mye verre nord for Marstrand. Nå til helgen blir det først Østfoldtreffet på Sand marina. Ha en riktig god tur videre. Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 8.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2015 Rörö skal på listen, kan jeg se Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 9.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2015 Så våknet vi til nok en nydelig dag her på Rörö. Herlig å slippe vinden som vi har hatt mer enn nok av. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Sequoia Svart 9.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2015 (redigert) Høres bra ut Lars. Får håpe temperaturene snart gjør et realt byks så det er mulig å dyppe stortåa uti. Kos dere videre, og fortsett med de flotte bildene. Det er inspirerende for oss som må vente med å feriere til barneskolen tar ferie. Redigert 9.Juni.2015 av diaX (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 9.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2015 Hvor blir det av alle seilbåtene Lars ? Jaggumeg høyt på "Naven" ! Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 9.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2015 Seilbåtene ligger her på Rörö. De kommer inn på formiddagen og drar hjem på eftermiddagen selv om det er fin 5m/s vestavind opp mot Marstrand. Lars H. pt. Rörö mitt webcam Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Tom Rør Svart 9.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2015 I juli, må man huske på at folk fra Gøteborg bruker Rørø til helgeutfart, så hvis man kommer dit på en fredag, vil man oppleve at havnen fyller seg helt opp, og blir glissen igjen på Søndag. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 9.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2015 Nå var det oppe i 20 båter her (på en tirsdag), men nå begynner seilerne å gå. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Jori Svart 9.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2015 Hyggelig lesing dette Lars H. Du er flink med reiseskildringer til stor glede for oss som ennå sitter hjemme og verker. Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 9.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2015 Koselig tråd. Kjenner at den bidrar til at jeg gleder meg tidligere til egen tur. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 9.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2015 (redigert) Takker, takker for hyggelige tilbakemeldinger!! Her er det fremdeles 15 båter som ser ut til å ville ligge over. Og freden og roden er her, ingen driver "buskjøring" inne i havnebasenget. Lars H. mitt webcam Redigert 9.Juni.2015 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
dennrick Svart 9.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2015 Suveren tråd dette med flotte bilder - mangler bare enda flere bilder Men.. Litt pussig denne svenskekysten virker det som? Snappet opp en del inntrykk fra både din tråd, Lars H, og andre tråder samtidig som dere er på tur. Det er dette septikforbudet som det virker som om det er en del svensker som også stusser over. Overfornevnte bilde er det sjelden jeg har sett i Norge, dog kan jeg forstå det, men foreldrene kan jo styre det der greit. Så er det også totalforbud mot åpne flammer i enkelte havner som noen mener også inkluderer gassbluss i båten. Er det riktig? Og dernest kommer havneavgiften som er høyere enn i Norge. Det virker som om "sysakene" håndteres strengere i Sverige enn i Norge? Hva er ditt inntrykk? Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Lars H. Svart 9.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2015 Havneavgiften for båter opp til 12m inkludert strøm på 180 kroner her vi ligger er da ikke så ille? Jeg observerte faktisk sugestasjon for septik her i havnen. Bruk? Har ikke noen båter innom der hverken på inn eller uttur. Det gjelder svenske båter, vi er den eneste norske båten vi har sett her nede på en uke. Angående grilling, er det her et ypperlig annlegg rett ved bryggene. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 9.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2015 God natt fra oss på Rörö kl. 2330 Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
MajorAndy Svart 10.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2015 Det ser ud som om hele Nord West Yacht Club har lagt til overfor dig..? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 10.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2015 Tenker du på de båtene på faste plasser på kveldsbildet, så ser det slik ut i dagslys. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
MajorAndy Svart 10.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2015 (redigert) Ja, der ligger næsten hele serien af Nord Wester: En 390, en 370 og en 410. rettelse: Den længst til højre i billedet er ikke en 390 men nok en 330. Redigert 10.Juni.2015 av MajorAndy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Antilia Svart 10.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2015 Jeg ville tippet en 355 på den lengst til høyre, så kan Lars være dommer. :-) Sitér dette innlegget Min hjemmeside: https://rgro94.wixsite.com/ronnies-side Link to post
MajorAndy Svart 10.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2015 355 er nok rigtigt, ja.. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 10.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2015 Hvilken størrelse den til venstre er ser jeg ikke, men ved å bruke zoom på kamera ser at den helt til høyre er en 355 og den midterste en 420(?). Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.