Jump to content

Mon Bijou på langtur sommeren 2016

Tom Rør

Recommended Posts

Takker og bukker for at vi får være med på reisen! Dere nærmer dere etterhvert mitt fødested. Håper dere tar med dere finværet hitover. Dere kunne ikke valgt et bedre år for denne turen. Her hjermme på østlandet hadde dere lurt på hvorfor dere hadde pakket bort vintertøyet og seil hadde vært fint. Det har blåst mye og vært surt og kaldt. Så dere har på alle måter hatt fru Fortuna med dere! Ønsker dere en flott tur videre og med et fortsatt knall vær! Og det er litt egoistiskm også. For da kommer det flere bilder! Og kanskje noen flere dronefilmer? :yesnod: :yesnod: :yesnod:

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Her hjermme på østlandet hadde dere lurt på hvorfor dere hadde pakket bort vintertøyet og seil hadde vært fint. Det har blåst mye og vært surt og kaldt.

?? Hvor på Østlandet har du vært? Ramla ned fra månen eller?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

?? Hvor på Østlandet har du vært? Ramla ned fra månen eller?

Ja, en og annen ville nok sagt det REM, at jeg ramla ned fra månen! Det har riktignok vært noen fine dager i det siste. Men sett hele turen til deres under ett har de truffet blink. Min ferie som gikk fra 24. juni til 12. juli var ganske så kald og vindfull...... Og ferieturen min gikk fra Krogstadfjorden til Smögen og opp igjen til Fredrikstad....

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Den drømmen bør dere holde på, for med den vakre kysten, og alle de fine folka man treffer, blir man både stolt og ydmyk  :-)

Det er hyggelig at vi kan bli inspirert av hverandre. Jeg ble inspirert av alle her inne som dro på lange turer, og det er viktig at vi på en eller annen måte videreformidler det vi opplever, så folk kan se at det ikke er umulig :-)

Silda var en koselig plass, men det hadde nok vært bedre om værgudene hadde vært litt kompis?

Turen fra Silda til Kalvåg gikk på innsiden av Bremanger.

Det blåste friskt hele veien fra Marøyfjorden, men da vi skulle inn til Kalvåg etter å ha gått gjennom Smørhamnsundet, ble det rimelig ruskete.

Fikk en flott plass på brygga utenfor restauranten, og det skal det fortæres skalldyr i kveld. Hyggelige folk, som kom og tok tampen da vi kom, og som hadde fulgt med på turen på nettet:-)

Legger ved noen bilder fra turen :-)

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

Stad

bilde

Hun som vokter over Silda

bilde

bilde

bilde

Fra Silda til Kalvåg

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

Kalvåg

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

Takk for fine bilder,,,,igjen! De går rett inn i samlingen her.

Artig at de stod og nærmest ventet på dere på kaien. De føler seg vel en tanke beæret, og det har de all grunn til, som får så fint besøk.

Regner med at de leser dette også.......hei, hei! :giggle:

En annen ting; Det er ikke så vanskelig å finne ut hvor mange fylker dere besøker på turen. Men har dere noen oversikt over hvor mange kommuner dere besøker og passerer? Det er sikkert ikke få.

Hvordan ligger dere an i forhold til skjema?

Dette var 2 grådig butte båter :-)

Ellers takk for at vi får "være med" på turen Tom !

bilde

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Vi har spist på restauranten her i kveld, og det var en kjempedeilig skalldyrsbuffet.

Havna er bra, og det er hyggelige folk her, som tar i mot tampen, og som til og med kommer med nyttig informasjon om havner etc.

Fikk en veldig bra brosjyre med kart og info om havner av en hyggelig kar, og jeg lurer på hvorfor ikke andre fylker kan diske opp med tilsvarende nyttig info til båtfolket?

[legtbilde

bilde

bilde

God mat på restauranten

bilde

bilde

En våt drøm på brygga :-)
1469831800.jpg

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...