Jump to content

Mon Bijou på langtur sommeren 2016


Tom Rør

Recommended Posts

Ser du liker museer om kystkultur, og da vil jeg anbefale Nevernes havn. Var der på ferie (bil) for noen år siden. Imponerende anlegg Oxholm (foreldre til skøyteløperen og tidligere Lyn eier) har fått til med private midler.

 

Kystmuseum og krigsmuseum.

 

Og ikke glem en tur opp til Torghatten!

Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209

"Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen"

Link to post
Share on other sites

Da har havskodda lagt sin klamme og kalde hånd over Vega. Vi ligger i en privat havn drøy 2 nm øst for dere for familiebesøk.

 

Jeg antar at dere begynner å forstå hvorfor folk herfra ikke er så begeistret for nordavinden?

 

Lagt til: Tom var hakket raskere, til og med med bilde.

Lagt til II: iflg yr skal tåka letne i morgen tidlig, men det behøver ikke å stemme.

Redigert av Brigg (see edit history)

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Synes det er helt fantastisk å følge dere på ferden! Bruker lang og god tid på å se på bildene!

Hvordan er det å gå på Helgelandskysten? Som du sier det er nok av grunner og skjær.

Bare å fortsette med bilder. Da blir en natt på jobben som en dans på roser! EEeeehhh, sjøen! Dans på sjøen!

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Og Ylvingen er stedet der dramaserien Himmelblå som gikk tre sesonger på NRK ble spilt inn. I dag er det kafedrift i lokalene som var kafe i serien, jf Toms bilde #2. Det er også satt opp informasjon ved de forskjellige husene som hadde en rolle i serien.

 

Oppe på høyden er det forøvrig rester etter et tysk kystfort fra andre verdenskrig.

Redigert av Brigg (see edit history)

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Ylvingen betjenes av hurtigbåtforbindelsen mellom Brønnøysund og Vega, samt av fergeforbindelsen Horn - Igerøy. Torghatten trafikkselskap er operatør.

 

Øyriket fra Vega og nordover til Herøy har også ulike hurtigbåtruter, i tillegg til ferje til Herøy og til Dønna. Flere av de største øyene anløpes av hurtigbåt ved behov selv om det ikke er fastboende der lenger. Jeg er usikker på hvem som er operatør, men rutene finnes bla på 175.no eller vha google.

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Nå etterhvert begynner det å merkes på kartet at dere har beveget dere.

Jeg ser at fremkalleren på mørkerommet begynner å slippe opp for blåfarge, himmelen er liksom så blek.

Er det fare for at regntøy og paraply må i bruk?

 

Det er så lyst her oppe, at mørkerommet ikke blir mørkt nok. Da regntøy og paraply ikke finnes ombord, ser jeg på det som utelukket ;-)

Link to post
Share on other sites

I dag gikk vi fra Brønnøysund og helt til Torghatten før vi la til på flytebrygga ved campingen. Vi gikk opp til hullet, og det var en grei tur som skulle passe for alle. Er på vei mot Leka, så får vi se om det er en plass å oppdrive der.

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

Møtte også på en staselig Oslodame ved navn "Grace"

bilde

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...