Lars H. Svart 19.Mai.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Mai.2016 Ja, så du følger med på AIS'n Klas? Jo da her på Resö ligger vi fint, - alene. Det er lunt og fint og 15gr. Planen var å gå til Fjällbacka, men Gule Humpen fristet ikke. Det hadde ikke vært noe problem, men selve båtturen skal være trivelig. Kosterfjorden var grei i lett regn og sjø mellom 0,5 og 1m, men god å omme i havn. Her ligger vi nok over en dag. Nå er Trude på butikken for å handle litt kaffemat. Det er gode forhold for internett her nå når vi igger alene. Hasigheten r rundt 20Mbps både for ICE og Telia. Det er ingen WiFi tilkobling her, så med Telia bruker vi av kvoten. I Strömstad koblet Telia-routeren over til gjestehavnen slik at forbruket ikke ble belastet. Jeg skal ta noen bilder her etter hvert. I mellomtiden får dere se på webkameraet mitt. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
176-671 Svart 19.Mai.2016 Del på Facebook Svart 19.Mai.2016 Hva er førsteinntrykket av Telia-tjenesten nå, Lars? Fornøyd? Sitér dette innlegget Any ship can be a minesweeper. Once. Husk lytteplikten på kanal 16 og å holde god avstand til båt som viser "signalflagg A" ! Link to post
TB22 Svart 19.Mai.2016 Del på Facebook Svart 19.Mai.2016 (redigert) Takker for alle hilsener. Dette er utrolig. Vi startet ferien igår, og nå er det allerede 45 innlegg i tråden og det er 2764 visninger! Jeg lurer på hva tallene blir før vi er hjemm litt ut i juli! Apropo bp og folk med mye fritid. https://baatplassen.no/i/topic/126476-baatplassens-n%C3%B8dhavner/page-3#entry1824498 Håper å få opp en brukerenes bidragsfunksjon etterhvert... God tur videre ! :) Redigert 19.Mai.2016 av TB22 (see edit history) Sitér dette innlegget Drivstoffpriser V2.0 Link to post
Bonus Svart 19.Mai.2016 Del på Facebook Svart 19.Mai.2016 ... men Gule Humpen fristet ikke. Det hadde ikke vært noe problem, men selve båtturen skal være trivelig ... Det er vel en grunn til at det vi flyter rundt i kalles 'lystbåt', Lars Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 19.Mai.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Mai.2016 (redigert) Når det gjelder Telia og internett, fungerer det greit enn så lenge. Hastighet er bra, som også ICE er, og dekningen ser også grei ut. Men nå har vi jo bare vært ute et par dager. Etter litt lunsj i båten, tuslet jeg meg en kort tur med skipshunden bort mot butikken og tok noen få bilder. Fler kommer nok fra fiskehavnen. Det har gått noen fiskebåter inn og ut i dag. Men det skal bli kostbart med gjestehavner hele tiden, godt Trudelutt bruker lite drivstoff og at vi ikke frekventerer restauranter i tide og utide. Her koster det kr.220,- pluss kr.50,- for strøm for båt under 10m! Lars H. webcam Redigert 19.Mai.2016 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Hakkannen Svart 19.Mai.2016 Del på Facebook Svart 19.Mai.2016 Men det skal bli kostbart med gjestehavner hele tiden, godt Trudelutt bruker lite drivstoff og at vi ikke frekventerer restauranter i tide og utide. Her koster det kr.220,- pluss kr.50,- for strøm for båt under 10m! Løsningen Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 19.Mai.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Mai.2016 For oss som gjerne vil ligge i gjestehavn på denne tiden uten stress og mas, hjelper nok ikke hverken ditt anker eller det som henger bak på vår båt. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Hakkannen Svart 19.Mai.2016 Del på Facebook Svart 19.Mai.2016 Ser den Sitér dette innlegget Link to post
Bigmac Svart 19.Mai.2016 Del på Facebook Svart 19.Mai.2016 Det er fint på Resø, og havna er trygg ved dårlig vær. Men prisene er skammelig dyre :( Betaler 310,- natta m strøm der... Sitér dette innlegget Link to post
Svensk Svart 19.Mai.2016 Del på Facebook Svart 19.Mai.2016 (redigert) Lars i Springet är det "billigt" och ström o vatten ingår. Ligger du dessutom 2 nätter eller fler får du rabatt . Den väderapport som är från tisdag nästa vecka så är det många som ville vart på tur längs västkusten. Redigert 19.Mai.2016 av Svensk (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 19.Mai.2016 Del på Facebook Svart 19.Mai.2016 Fin tråd, følger med:) God ferie! Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 19.Mai.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Mai.2016 Takker! Nå sitter jeg og hører på NRK radio, DAB! Også norsk TV kommer klart og tydelig inn her, så i kveld blir det å se på dagsrevyen. Vi har ikke noe abonnement på RiksTV, men hadde vi hatt det, hadde vi nok fått inn TV2 og full pakke. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Andboats Svart 19.Mai.2016 Del på Facebook Svart 19.Mai.2016 Kan man spørre om hvor mye motoren ombord i Trudelutt trenger? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 19.Mai.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Mai.2016 Motoren i Trudelutt, en Yanmar 4JHE 44Hp 1,6 liter og med det turtallet vi går bruker vel litt i overkant av 5 liter pr. time. Så med rundt 100 motortimer i året, blir det jo 500 liter eller rundt regnet 6000 kroner pr. sesong. Da bruker vi båten i nesten alle helger fom. april tom oktober pluss ferietur Son/Göteborg og retur. Dette i motsetning til hva vi på denne 6 - 7 ukers ferien kommer til å bruke i havneavgift, nemlig over 10000! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 19.Mai.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Mai.2016 Her på Resö stoler en på båtfolket. Jeg var en tur innom servicebygningen for å se hvordan det var med dusjer, toaletter og vaskemaskiner. Og det var meget bra alt sammen. Men nå kommer jeg til dusjene, Der var det myntpålegg for å dusje, 5 kroner for 2 minutter. Men så var det det med å ha med seg nok 5-kroninger. Ikke noe problem, for der var det en åpen boks med en haug av 5-kroninger dersom en trengte å veksle! Eller, for de uærlige: Bare å forsyne seg og dusje gratis!!! Fy, fy , , ,, Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Whiskey Svart 19.Mai.2016 Del på Facebook Svart 19.Mai.2016 Koselig med litt inspirasjon på forsommeren, god tur! Sitér dette innlegget Baltic-pappa Link to post
Free Lillehammer Svart 19.Mai.2016 Del på Facebook Svart 19.Mai.2016 Takker! Nå sitter jeg og hører på NRK radio, DAB! Også norsk TV kommer klart og tydelig inn her, så i kveld blir det å se på dagsrevyen. Vi har ikke noe abonnement på RiksTV, men hadde vi hatt det, hadde vi nok fått inn TV2 og full pakke. Noen bestemt grunn til at dere ikke bare strømmer TV-kanalene over nettet? Sitér dette innlegget Link to post
Jangul Svart 20.Mai.2016 Del på Facebook Svart 20.Mai.2016 Gøy å følge dere på tur igjen ja Ha en fortsatt strålende tur!!! Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 20.Mai.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mai.2016 Noen bestemt grunn til at dere ikke bare strømmer TV-kanalene over nettet? Ja, hvorfor bruke datakvoten til TV? Dessuten får en ikke tilgang til feks. dagsrevyen direkte via nettet når en er i utlandet. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
goggen000 Svart 20.Mai.2016 Del på Facebook Svart 20.Mai.2016 Lykke til videre på ferden Trudelutt. Reiser selv nedover mot Smøgen i morgen. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 20.Mai.2016 Del på Facebook Svart 20.Mai.2016 (redigert) -godt å se at slike vekslekasser finnes fortsatt. ( havneeier har sikkert irritert på seg mang en selger av avanserte, moderne elektroniske bokser for betaling med både det en og andre betaliningsmiddel) Oppfatter jeg det rett, så har prisene gått opp i havnene siden samme tid i fjor? -nærmer seg jo Akerbrygge-priser... Du har ikke lyst til å ta turen gjennom Gøta knalen et år? Tror vi er mange som kunne tenke seg å følge den turen også :) Redigert 20.Mai.2016 av Eureka (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 20.Mai.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mai.2016 Om havneprisen har gått opp i år (og det gjør den vel hvert år), skal jeg ikke si noe om etter kun å ha vært to steder. Men jeg skal komme med prisene etter hvert. Nå ligger vi over her idag og imorgen. Akkurat nå er det grått med regn, men vi ligger lunt. Planen, - dersom vi har det, er å gå til enten Fjällbacka, Hamburgsund eller mest sannsynlig til Hunnebostrand på søndag. Mitt webcam her. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Compromise Svart 20.Mai.2016 Del på Facebook Svart 20.Mai.2016 God tur videre Lars! Det regner på Kommers også Sitér dette innlegget /per Link to post
Hulda Svart 21.Mai.2016 Del på Facebook Svart 21.Mai.2016 Ahhh, var nedom for å se etter deg i Strömstad i går, men da hadde dere stukket av. God tur! Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 21.Mai.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mai.2016 Ja da var du dessverre for sent ute, det hadde vært trivelig med besøk. Idag har vi forflyttet oss en smule, en halv time til Havstensund. Vi kunne nok tatt Gule Humpen også, men vi har jo en "lystbåt", så da skal det være med lyst. Det var en motorbåt på vår størrelse innom på nordgående, og turen hadde vært grei dersom en MÅTTE gå. Så nå ligger vi her, helt alene på kaien. Når det gjelder internett, er det svakt signal her både for ICE og Telia, rundt 3Mbps for begge. Norsk DAB+ radio er grei dersom en plasserer radioen på rett sted. TV har jeg ikke sjekket.ennå. Vårt webcam her Hilsen oss på Trudelutt Vårt webcam her Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.