Jump to content

Vannscooter gjengen "ber" om bråk


nomen

Recommended Posts

Folk må gjerne med ekstremsport så mye de vil for meg, men jeg skjønner ikke hvor mange ganger det er moro å kjøre i 50knop, uten å gå lei, uansett hvor mange som ser på.

Hvorfor ikke tilrettelette baner der de kan få vise sine ferdigheter, der mer enn bare fart teller.

Link to post
Share on other sites

omg hvor sidrompa er det mulig være. Det er jo klart som solen at fart er gøy. Og fartsfølelsen på en vannscooter er så stor som den kan bli.  Fart er en primalfølelse som ligger i oss alle. Mennesket har alltid jaget etter fart. Livet er tross alt et løp. Nei eg har ikkje vannscooter og kommer antagelig ikkje til å anskaffe det heller da eg synes de blir litt for smått. Det kreves rimelig blikkstille vann skal en kunne dra på, det er jo også derfor de holder seg så nære land. Men en amerikansk type daycruiser som nærmer seg 70 knop hadde vært rådeilig :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Idotien forsetter, innenfor moloen på Stråholmen kom det en gjeng med scootere

 

Hyggelig det å ta seg en slik tur, de la til og var på stranden og koste seg.

 

En av de holdt på med scooteren sin og ga plutselig fullgass inn mot stranden.

 

Dere som har vært der,vet at det ikke er spesielt god plass der.

Det var tettpakket av båter og endel folk på stranden.

 

Synd politet ikke var på plass.

Hold kjeft,når du snakker til meg!

Link to post
Share on other sites

Idiotien er nok noe vi bare må leve med dessverre, men jo flere som vet hva det egentlig går i jo flere tar til vettet (forhåpentligvis).

 

I dag var det en far med datter i jolla og sønnen på vannski bak som koste seg mellom bryggene i havna, til stor "glede" og sjenanse for folk i båtene som ligger fortøyd. For ikke å snakke om at det er direkte galskap å stå på vannski mellom flytebrygger! Dessverre fikk jeg ikke tak i ham (faren) selv om jeg gjorde tegn, han hadde vel nok med å konsentrere seg om å ikke treffe båtene i havna der han lå i fullt plan. Hadde jeg fått snakket med ham hadde jeg kunne fortelle ham at slikt ikke er greit. Sannsynligvis tenkte han ikke på verken faremomentene eller sjenansen for andre der han suste avgårde, med sønnen hengende i en tynn tau bakpå ting man helst burde bruke vinterstid, på fjellet. Han tenkte nok heller ikke på fuglene som hekker rett over sundet i disse dager, man kan jo ikke få med seg alt.. :headbang:

Link to post
Share on other sites

Mye hyggelige folk på scooter, mye nisser og, hadde i mange år, og utførte i stor grad "selvjustis" og sa i fra til folk hva jeg mente om tullekjøring. Jeg håper det med nye reglene kanskje blir en større gruppe som kjører og man får litt mer normalt miljø. 

 

Tipper jeg handler igjen neste år. Jeg brukte min mye som lettbåt mellom øyer faktisk på båtferie på sørlandet spesielt ene året, på de store får du faktisk 3 personer, fult av lanterner hadde jeg og.

 

Ellers er det jo noen som blir veldig ivrige når de får låne slik, host hark mr lingefan :D Skal vi spleise på sånn dobbeldock/trippeldock ting? 

 

Det er 600KG i 120kmh, så det gjelder å holde litt avstand til ting. 

Link to post
Share on other sites

omg hvor sidrompa er det mulig være. Det er jo klart som solen at fart er gøy. Og fartsfølelsen på en vannscooter er så stor som den kan bli.  Fart er en primalfølelse som ligger i oss alle. Mennesket har alltid jaget etter fart. Livet er tross alt et løp. Nei eg har ikkje vannscooter og kommer antagelig ikkje til å anskaffe det heller da eg synes de blir litt for smått. Det kreves rimelig blikkstille vann skal en kunne dra på, det er jo også derfor de holder seg så nære land. Men en amerikansk type daycruiser som nærmer seg 70 knop hadde vært rådeilig :thumbsup:

 

Jeg får nesten håpe at alle disse sidrompa medlemmene, og båtfolk forøvrig, ikke er deg til for stor sjenanse i din hverdag? Selv liker jeg f.eks å spille Pink Floyd på høyt volum, men respekterer at ikke alle andre gjør det, eller at jeg gjør det, så derfor gjør jeg det når, og hvis, jeg kan gjøre det uten å være til sjenanse for andre. Heter å ta litt hensyn vet du!

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Idiotien er nok noe vi bare må leve med dessverre, men jo flere som vet hva det egentlig går i jo flere tar til vettet (forhåpentligvis).

 

I dag var det en far med datter i jolla og sønnen på vannski bak som koste seg mellom bryggene i havna, til stor "glede" og sjenanse for folk i båtene som ligger fortøyd. For ikke å snakke om at det er direkte galskap å stå på vannski mellom flytebrygger! Dessverre fikk jeg ikke tak i ham (faren) selv om jeg gjorde tegn, han hadde vel nok med å konsentrere seg om å ikke treffe båtene i havna der han lå i fullt plan. Hadde jeg fått snakket med ham hadde jeg kunne fortelle ham at slikt ikke er greit. Sannsynligvis tenkte han ikke på verken faremomentene eller sjenansen for andre der han suste avgårde, med sønnen hengende i en tynn tau bakpå ting man helst burde bruke vinterstid, på fjellet. Han tenkte nok heller ikke på fuglene som hekker rett over sundet i disse dager, man kan jo ikke få med seg alt.. :headbang:

 

 

Ja, vi er alle omgitt av idioter, hehe. Selv foretrekker jeg en planende vannscooter i havna fremfor en halvplanende 50-foter. Har prøvd begge deler (og sistnevnte fikk jeg faktisk fatt i etterpå). 

 

Hadde en utmerket godværstur på fjorden i helga, omgitt av vannscootere og allverdens andre lyst-farkoster. Vannscootere lager minimalt med bølger og bråker temmelig beskjedent sammenlignet med mye annet som dundrer avgårde. Men de er selvfølgelig også ypperlig egnet til å fremprovosere irritasjon, alle som elsker å irritere seg blir tiltrukket som fluer til hestem*kk. Vannscooteren dekker med andre ord de fleste behov  :giggle:

Link to post
Share on other sites

Synd politet ikke var på plass.

 

Det er et såkalt between-chair-and-keyboard-problem, vet du. Har ikke så stor sans for NRA, men det er en snev av sannhet i deres slagord; guns don't kill, people do. En idiot på vannscooter er fortsatt en idiot, selv om du putter ham i en båt isteden.

Link to post
Share on other sites

At det i det hele tatt kom et spesifikt forbud i sin tid, skyldtes at det var noen mennesker med innflytelse og sørlandshytte som ikke likte støyen i sommeridyllen. I realiteten var det eneste årsaken.

 

Skyter du bare fra hoften eller har du noe mer å tilføye hva angår fakta?

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

At det i det hele tatt kom et spesifikt forbud i sin tid, skyldtes at det var noen mennesker med innflytelse og sørlandshytte som ikke likte støyen i sommeridyllen. I realiteten var det eneste årsaken.

 

Med andre ord: forbudet er et egoistisk påfunn fra hytte-adelen.

 

I helgen så jeg forresten to seilbåter som holdt på å renne hver sin robåt i senk. Forby seilbåter NÅ!

Link to post
Share on other sites

Har vært helt galemann her i distriktet de siste ukene...

 

Inne i havna, ut og inn av båthavna, mellom flytebryggene i flatt jern. Bånn hylings inne i vika på teistholmen, med unger fra den lokale dykkerklubben som låg der og snorklet.

 

Mister helt respekten for ønsket om frislipp. Fortsetter dette kommer det til å bli fullstendig forbud.

Kjenner isåfall ikke dette et eneste sted på kroppen.

Link to post
Share on other sites

Det var en annen tråd for et par år siden som diskuterte for eller imot oppmykning av det gamle forbudet. Der var det få med meg som forutså at dette vil bli en landeplage, men situasjonen overgår nå de verste spådommene, så jeg håper virkelig at det igjen blir totalforbud.

Link to post
Share on other sites

Glad jeg ikke bor på sørlandet eller Oslofjorden!  Har kun sett et par vannscootere på hytta siden forbudet ble opphevet! Knapt støy eller sjenangse.. Har sett noen på Trondheimsfjorden når jeg har vært på jobb, men her er det så god plass at her er det plass til alle!  Jeg skjønner ærlig talt ikke problemstillinga! synes det er morro å se dem jeg!  selfølgelig finnes det noen få som ødelegger for andre og som ikke har peiling på hva de driver med, men det finnes det i MC verdenen, Bilverdenen, scooter verdenen og ellers alt motorisert utstyr!! 

God sommer til dere alle!!

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Gøy  å kjøre men det er så mye tullekjøring og det kommer til å skje ulykker. Lå på Dragsund i helgen og sønnen på 6 rodde i jolla bak brygga og i inngangen. En scooter "snidder" han på vei ut av plan.

 

Problemet er er at de som kjører ikke regner det som båt og agerer deretter. De tenker, og jeg siterer en kompis som har en:

 

"Jeg lager så lite bølger at det er bedre for alle om jeg ligger i plan"

"Jeg er så rask ak jeg bare kjører unna alt enkelt, bedre å kjøre fort uansett"

 

Noe kan en kjenne igjen fra daycruiser/skjærgårdsjeep kjørere i argumentasjonen her. Uansett føler de seg hevet over sjøveisreglene siden de er små og raske.

Link to post
Share on other sites

Det var en annen tråd for et par år siden som diskuterte for eller imot oppmykning av det gamle forbudet. Der var det få med meg som forutså at dette vil bli en landeplage, men situasjonen overgår nå de verste spådommene, så jeg håper virkelig at det igjen blir totalforbud.

 

Mulig denne 3 år gamle tråden du tenker på. baatplassen var høringsinstans.

Inneholder også meningsmåling.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...