Jump to content

Bergtatt på tokt - sommeren 2016


Pequod

Recommended Posts

Jeg har registrert at det blåser litt, men så snart jeg runder Nesoddtangen får jeg som du er inne på HUlda, vinden fra riktig retning. Skal imidlertid først til Sætre for å få med meg en konsert i kveld, http://caamoranorway.no/shows.html og drar deretter videre sørover mandag. Har egentlig ikke helt bestemt meg for om det blir østsiden eller vestsiden av fjorden, men ser det er meldt kulingvarsel over Breiangen, så det kan jo tyde på at det er greit å holde seg på østsiden...vi får se. Pakker både tykk flytedress og ekstra gensere, og varme har jeg om bord - så dette skal gå bra! :yesnod:

Sverige tur?

Link to post
Share on other sites

Inn på land nå for å proviantere, så starter jeg snart tur nummer 300 med båten...tre år og en dag etter at jeg skrev under kontrakten og kjørte den fra Padda til Oksval!

 

Treårsdagen i går ble behørig feiret med kake og ankerdram!

bilde

bilde

Redigert av Pequod (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Som tidligere skrevet, bedre vær enn meldt og med både medvind og medstrøm pluss nystoffet båt gikk turen fra Sætre til Moss unna på over timen raskere enn betegnet, inkludert en stopp i Son på 20 minutter for tanking! I Son kom sola fram og nå er det blå himmel og sol, så jeg utnytter dagslyset og fortsetter sørover.

 

Noen som har lagt til ved Larkollen/ Støtvig hotell? Står at det skal være en gjestebrygge der?

 

Et par bilder:

bilde

bilde

bilde

bilde

Link to post
Share on other sites

Er inne nå ja, men føler meg litt utrygg her jeg ligger. Gjestebrygga er veldig høy, så høy at jeg ikke klarer å komme meg på land, og det er i tillegg lavvann. Steiner stikker ut under brygga.

 

Det er buen ledige båtplasser på flytebrygga foran meg, så jeg lurer på om jeg skal ta sjansen på å legge til der?

 

Vil ikke fortsette i kveld fordi jeg ikke liker å kjøre i mørke i humnerteinesesongen...

bilde

bilde

bilde

Link to post
Share on other sites

Da ar jeg kommet meg på plass! Kjørte rundt og til den innerste moloen, var ganske høyt der, men masse ledige båser ved flytebrygga på midten. Snakket med en fyr i en annen båt, og han sa jeg godt kunne ligge der, for han som hadde båt i den båsen jeg hadde lagt meg til, hadde tatt opp båten for sesongen.

 

Og her var det jaggu meg strøm også! Er det noen sak :-)

Redigert av Pequod (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hvor går ferden? Vi ses kanskje i morgen!

Satser på å nå Strømstad i dag. Har begynt å leke med tanken på å komme meg til Hamburgsund i morgen for å så sette kursen tilbake igjen torsdag. Men som vanlig avhengig av været og om jeg har lyst. På returen en overnatting/landgang på Koster i alle fall. Vi får se, ingenting er bestemt 100%! :-)
Link to post
Share on other sites

Har forlengst kastet loss fra Larkollen og passert Rauer og Engelsviken. Målet er som sagt mest sannsynlig Strömstad.

 

Slenger med noen bilder fra Larkollen. Bildet med de to røde kulefenderne er det jeg la meg først. Den ene er senket ned til mitt nivå, da skjønner dere at jeg lå lavt i går...

 

bilde

bilde

bilde

bilde

Redigert av Pequod (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Kaster loss i morgen og durer sørover. Hadde vært artig å treffes for en prat. Forrige anledning var i Halden, under festivalen sist sommer.

Det ville vært hyggelig! Skal videre sørover i morgen, vi får se om det blir Tanumstrand eller Hamburgsund,mså setter jeg kursen hjemover torsdag morgen.

Link to post
Share on other sites

Og der er Bergtatt i Strømstad.

 

:flag_sw:  :sailing:

 

bilde

 

.

Du er rask! :-)

 

Tenkte jeg skulle prøve å legge meg i ytre havn denne gangen, nok av plass, men det ser ikke ut som om det er koblet til strøm her, for ingen av uttakene virker. .. Mulig jeg flytter på meg i så fall, greit å ha ovnen på i kabinen...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...