Jump to content

Tillit til NSSR


bliss X

Hvordan er din tillit til toppledelsen i NSSR?  

467 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

En av Monica Kristensen Solås' loyale undersåtter , Hans Petter Hansen, leder av distriktsstyret for Vestfold, Østfold og Telemark, går av i protest mot håndteringen av Solås. Se Tønsbergs Blad:

 

http://tb.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20...=73228029824426

 

Jeg synes det er flott at han går av. Alle som har støttet Solås bør ta følgen av det og forlate selskapet. Kanskje de har lært å sjekke referanser før de ansetter en person i betydelig stilling?

 

Solås er et menneske som på rekordtid har nesten fullstendig ødelagt et selskap som har nytt STOR respekt i Norge. Hun er ekstremt konfliktskapende bl.a. pga sitt enorme ego som må beskyttes for enhver pris.

 

Sjefredaktør Hans Kristian Amundsen i Nordlys:

" De verste eksemplene på det hun gjorde i løpet av sitt ene år som generalsekretær, var at hun kontrollerte 37.000 e-poster. Hun brukte også ti millioner kroner i advokatutgifter på personkonflikter, sykefraværet skjøt i været og hun presset folk ut. "

 

Og hvem som betaler burde jo grasrota snart vite.

 

Å betale en midlertidig tilsatt 'oppryddingsmann' kr. 210.000,-/måned har jeg ikke opplevet ennå. Men så har jeg bare vært med på slike prossesser i private mellomstore virksomheter.

 

Når er nok nok?

Det går en hårfin grense mellom etikk og seigpining.

Link to post
Share on other sites

Mange vil nok reagere på lønna til "oppryddingsleder", men dette er ikke unormal lønn.

 

Han har 210 000 i måneden, på normalt antall timer per måned, gir dette 1.292 per time. Det er all mulig grunn til å tro at denne personen jobber "dag og natt", med andre ord kan man estimere et timeantall (forsiktig anslag) per uke på 70 timer, da er timelønnen 750 kroner.

 

Når denne personen er ferdig med ryddejobben, står han kontraktsløs. Kanskje det går et par uker før han får en ny jobb/headhuntingsjobb? Lønna personlig må fordeles på lengre tidsrom.

 

Jada, selvsagt er lønna høy, men det er slik markedsprisene er. I Norge MÅ vi ha enkelte slike ryddegutter/jenter, for vi er svært så flinke til å rote det til i enkelte selskaper/organisasjoner. I en så usikker bransje som man arbeider innen (som i tilfelle med ryddehjelpen i RSSR) så hadde ihvertfall ikke jeg gått på en timerate under ovenfornevnte.

 

Jeg har vært borti en del slike saker tidligere. Det som er uhyre viktig å huske på her, er at som regel dekkes mobilutgifter, bilutgifter, forsikringer, arbeidsgiveravgift, etc etc i avtalte summer (de nevnte 210 000/vet ikke om det er tilfelle her). Da ender vi plutselig på en timerate tilsvarende, tja, rundt 400. Er det mye ???? I mine øynes, sett i lys av den oppgave som utføres, så er svaret mitt nei.

Link to post
Share on other sites

NUuhh ble jeg usikker! 210.000 kroner...

Well, hvis ryddegutten skal "rydde" et helt ÅR, er det nogle kroner, men sett i lys av millioner til advokathonorarer osv. (som "tåa" har belastet selskapet med), er det kanskje ikke SÅÅ mye??

Sikkert ikke ni-til-fire-jobb han får!

La oss si han jobber 10 timer pr. dag, 7 dager i uka i 4 uker; DA blir timelønna sånn ca. 750 kr.!!! Jeg regner 10 timer pr. dag, fordi han sikkert må reise til div. distriktskontorer i vårt langstrakte land, og DET tar TID!

Nei, jeg reagerer IKKE på lønna "gutten" krever og er ikke uenig i det Stangeland sier om markedspris på "ryddegutter". En konsulent tar vesentlig mere pr. time på korttidsoppdrag!!

Med et styre som til de grader klamrer seg til sine "taburetter", er kanskje dette beste vegen? Det enkleste sett utenfra, (med massemedia-info som eneste kilde) hadde vært å kaste hele kostebinderiet og velge nytt styre!

Dette blir litt av en thriller! Om enn en meget trist sådan!!

 

Redigert: Mens jeg skrev dette innlegget, kom det et par stykker til, som kommer til samme konklusjon.

JESS!

Redigert av Marwin (see edit history)

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

Worse burde være selvskreven som ny President. På tide at det kommer frisk blod med et snev av runde blondiner og Cigarrer hos NSSR. :lol:

 

:flag: Ja, det skulle ha tatt seg ut!! Men jeg regner med at det hadde blitt en storm av mistillitsforslag og etterforskning så snart utgiftene til bygging av flybrigde på taket, og driftskostnadene ved dens nytelse, hadde blitt kjent :sad:

 

 

 

:confused: Hvor kommer de 11 mill fra? Jeg kommer bare på 2.5 mill, en timelønn sånt formelt sett på kr 13xx. Det er ingen advokat som jobber for slike timesatser.

 

Åjoda, det er det nok. Shopper du litt rundt, kan du komme like ned i 8-900 eks. mva. Mulig at qualiteten blir deretter ... :eek:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Åjoda, det er det nok. Shopper du litt rundt, kan du komme like ned i 8-900 eks. mva.

Og det man fortsatt skal huske på, er at alle kontorutgifter, telefoner, arbeidsgiveravgift, etc etc er inkludert i de priser, reell timelønn er nokså grei, men laaaaaangt unna så lukrativt som folk vil ha det til allikevel.

Link to post
Share on other sites

Jeg er uenig i at alle som støtter Generalsekretæren bør gå. De som burde gå av er Styret inkl. Generalsekretæren. Generalsekretæren gjennomfører kun det styret har bestemt,og hun har hatt tillit fra Styreleder og Styret helt til for noen få dager siden etter hva jeg forstod fra nyhetene i går. Har Generalsekretæren gått for langt i utførelsen av oppgaver pålagt av Styret så må det få følger for Styret også.

Link to post
Share on other sites

Kunne ikke sagt det bedre. Det er Styret som sitter med det endelige ansvaret.

Jeg er veldig enig, men desverre teoretisk og praktisk ikke gjennomførbart. Da må man isåfall kvitte seg med de "mest ytterliggående" styremedlemmer. Å avsette hele styret, vil i praksis medføre fare for at det nye styret ikke klarer å sette seg inn i styrets arbeidsoppgaver. Man må ha kontinuitet og naturlig overlapping i utskiftning av styremedlemmer.........

Link to post
Share on other sites

Det store spørsmålet her er vel egentlig om (den suspenderte) Generalsekretæren bare gjorde det som styret sa, eller om hun gjorde mer eller noe annet en styret ba om. Og sist men ikke minst, hva hun informerte styret om at hun gjorde.

 

På bakgrunn av de siste utspill fra styrelederen virker det som om hun gjorde atskillig mer og annet enn det styret ba om, mens hun selv vel egentlig hevder det motsatte. Sannheten er vel trolig et sted midt i mellom, om det ikke er noen her da som ofrer noen for å berge seg selv.......

Link to post
Share on other sites

Det er ganske tafatt av Styreformann å ikke trekke seg og innrømme sin brøde. Og hvorfor kan ikke hele Styret gå av ? De har en oppegående Konstituert General Sekretær på plass og en proff Styreformann finner de lett. Situvasjonen kan ikke bli værre enn den er nå uansett. Fortsetter sittende Styreformann så har jeg lite tro på at det blir ro og orden innen fristen Petter Sundt har indikert. Her er det bare å amputere selv om ikke bedøvelsen virker fullt ut. Det står om troverdighet og stor pengestøtte.

Link to post
Share on other sites

Frivillige/ideelle organisasjoner har nok endret karakter på toppnivået de siste årene.

Vi på grasrota "tror" at valgte ledere er rene og pure idealister som bruker fritida si i en god saks tjeneste, og at ansatte ledere i slike organisasjoner først og fremst har et brennende engasjement for å nå organisasjonens ideelle mål og at de kun får en nogenlunde anstendig hyre for jobben.

Skal ikke påstå at dette også gjelder NSSR, men jeg mener å se en trend som peker mot at frivillige organisasjoner mer og mer blir brukt som karrierestige for personlige ambisjoner.

Link to post
Share on other sites

:confused: Hvor kommer de 11 mill fra? Jeg kommer bare på 2.5 mill, en timelønn sånt formelt sett på kr 13xx. Det er ingen advokat som jobber for slike timesatser.

Endelig tilbake i god stolen etter mange dagers dobbeltskift..... måtte bare innom her før jeg skal :sleep:

 

Må ha sett feil i artikkelen jeglinket, stusset over det selv... :eek:

 

Lønnen er jo forsåvidt grei den, leste innlegget i dagbladet om dette.

 

Min feil ...tror jeg.. (mener det stod så i artikkelen onsdag morgen :confused: )

 

Men sjid i!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...