Buster L Mercury Startet 6.Desember.2020 Link til dette innlegget Startet 6.Desember.2020 For en tid tilbake fikk jeg for meg at jeg skulle snekre sammen en trebåt. Nærmere bestemt en amerikansk crackerbox med innabords V8'er. Jeg bestilte tegninger fra Glen L og satte igang. Hvis noen andre her på forumet har kjennskap til denne skuta, eller kjenner noen som kjenner noen, så ta kontakt. ?? Link to post
Buster L Mercury Svart 6.Desember.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2020 Her ses tegninger og bakerste spant. Link to post
Honduras Svart 6.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2020 Velkommen på BP med prosjekttråd Har ikke vært borte i Crackerboxen, men har tøljet sammen en Glen-L Squirt. Mye av det samme som går igjen. Ligger link i signaturen min hvis du er interresert. Lykke til, vi er flere som heier på alt som minner om mahogny-prosjekter ?? * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Honduras Svart 6.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2020 Obs... signaturen er fjernet fra systemet ser jeg. Her er linken: * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Buster L Mercury Svart 7.Desember.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2020 (redigert) Hei Honduras. Takk for svar og link til din prosjekttråd! Veldig interessant å se hvordan du har gjort det. ? Jeg benytter anledningen til et spørsmål: Hvilket tetningsstoff, som tåler fuel, anbefaler dere til påfyllingsrør og rørdeler til bensintank? Vet dere om sikaflex eller TEC-7 tåler bensin? Redigert 7.Desember.2020 av Buster L Mercury (see edit history) Link to post
Buster L Mercury Svart 7.Desember.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2020 Link to post
Buster L Mercury Svart 7.Desember.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2020 Link to post
TerjeFjern Svart 7.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2020 Gleder meg til å følge dette prosjektet Link to post
Fortego Svart 7.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2020 Hvor mye koster det å bestille slike tegninger, og hva får man i pakken? https://baatplassen.no/i/topic/107732-viking-conquest-på-nye-tokt/ Link to post
Honduras Svart 7.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2020 https://www.boatdesigns.com/15-Cracker-Box-rear-cockpit-speed-boat/products/207/ * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Buster L Mercury Svart 7.Desember.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2020 Her kommer noen flere bilder fra byggeprosessen... Link to post
Buster L Mercury Svart 7.Desember.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2020 (redigert) Fortego skrev for 6 timer siden: Hvor mye koster det å bestille slike tegninger, og hva får man i pakken? Hei. Jeg husker ikke i farta hva jeg betalte for tegningene, men i tillegg til tegningene så fulgte det også med delelister/reklame og hefter som beskriver hvordan man bygger. I tillegg kjøpte jeg noen bøker om motorinstallasjon og lignende. Noe av det mest inspirerende jeg har funnet om slik båtbygging er en føljetong på youtube: Building the Zip Redigert 7.Desember.2020 av Buster L Mercury (see edit history) Link to post
Kanalkapteinen Svart 8.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2020 Knall! Pøs på med bilder? Tråden om Livet med Windy 8600MC Tråden om Livet med Draco Summerwind 24 Det er vel, det er vel med min sjel. Link to post
Buster L Mercury Svart 8.Desember.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2020 Da var spantene klare for oppspenning. Link to post
ivar Svart 8.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2020 hva ser du for deg av motor her? Ser for meg du ikke trenger gå helt amok med trimming her for at dette skal flytte godt på seg Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Buster L Mercury Svart 8.Desember.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2020 (redigert) Her blir det satt inn en SBC 350 (Mercruiser 5,7) uten nevneverdig demping. Lyden er halve sjarmen i en slik båt. :-) Redigert 8.Desember.2020 av Buster L Mercury (see edit history) Link to post
Hakkannen Svart 9.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2020 Buster L Mercury skrev for 2 timer siden: uten nevneverdig demping. Årh, hvor er «liker-knappen» hen? ? Blir staselig båt! Og lyden her blir en stor del av opplevelsen? Link to post
Faxen Svart 9.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2020 Det er tydelig han ikke har ti tommeltotter. Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
mrmartin123 Svart 9.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2020 detta ser helt nydelig ut Link to post
Jp62 Svart 9.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2020 Morro med flere mahognybåter. Link to post
Buster L Mercury Svart 9.Desember.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2020 Link to post
index Svart 9.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2020 Hvor fort går egentlig en sånn liten kjeksboks med svær åtter i? Står farten i forhold til vekt og hk, eller er det mest lyd og nostalgi? "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn