Jump to content

Glen L. Crackerbox med mahogny dekk og gromlyd.


Buster L Mercury

Recommended Posts

Honduras skrev 4 minutter siden:

Fint å se at det er flere enn meg som sliter med å fokusere på EN hobby. Fin AWO du har stående der. Jeg har også noen sykler som noen ganger står i veien for båtbygging etc. Som jeg forsøker å forklare madammen, problemet er ikke for mye hobby-prosjekter, det er bare for liten plass.. :cool:

Helt enig, garasjen er for liten!

Jeg ønsker meg en svær isolert garasje til jul. :-)

 

Godt gjort å se at dette er en AWO. De fleste har aldri hørt om dette merket. :-)

20191118_214323.jpg

Link to post
Share on other sites

Som Espelid ville sagt "me har juksa litt".... Regnr er synlig, og da er det bare å gå på regnr.info :cool:

Er du medlem i Nedre Glommen Veteran MC, og/eller hvert på klubbmøtene i Skjeberg?

Da har vi kanskje møtt hverandre der...

 

Prosjektet ser veldig fint ut :thumbsup:

 

Er det motoren til båten som skimtes i bakgrunnen?

Redigert av Honduras (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Er ikke medlem i noe veteran MC-klubb, AWO er bare en "hobby". 😀

Den åtteren som skimtes i bakgrunnen er en Oldsmobile 307, var plan A, men den er ikke lenger aktuell da jeg senere fikk tak i en Mercruiser 350 og en matchende Borg Warner Velvet Drive.

 

Her er forresten en annen båt jeg har bygget: 

 

1254766168_Diverse_2008des17_4962.JPG.7828ff1b5a4f0864d3b2a640c99b7570.JPG

 

Båt_2008 des 23_5028_edited-1.JPG

 

DSC_6121.JPG

 

OKC Race 2009 356.jpg

 

 

OKC Race 2009 209.jpg

Redigert av Buster L Mercury (see edit history)
Link to post
Share on other sites

:thumbsup:  Skal si du har sansen for fine båter, store som små. Det samme med den 2-hjulingen.

Moro med slike Glenn L-tråder. Har et sett med tegninger til Glenn L sin Audeen 16" som jeg har tenkt endre til en V-bunn og legge til en fot. 16' Audeen - inboard speed boat-boatdesign (boatdesigns.com)

Finnes flere tråder her på forumet men tråden til @Honduras er en meget innholdsrik tråd men den har du sikkert lest :wink:

Link to post
Share on other sites

Jp62, er det du som bygde den Zephyr 16 fra Classicwoodenboatplans som var avbildet i Fredrikstad Blad?

Flott båt 👍

Har jo også et tråd her på BP fra «Mahognymafian» i Fredrikstad med en del fine prosjekter. 
Her er en fin video som inneholder noe av det fineste som finnes, dvs Mahognybåter, V8’er, fart og Hvaler og Onsøyskjærgården. Blir ikke stort bedre enn det...😎

https://m.youtube.com/watch?v=vzsEfRVUKU0

Redigert av Honduras (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg vil sterkt fraråde å bruke byggvarehuset-finer. Der er det mye dritt. Kjøp Marin kryssfiner. Det er stor forskjell på kvaliteten, selv om byggvareforretninger ser fin ut på utsiden. 
Les gjerne den store kryssfiner-tråden

Redigert av Honduras (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Tusen takk for masse bra innspill!

Den videoen er helt fantastisk, gåsehud! :smiley:

 

Enig, ikke bruk kryssfiner fra byggmax eller tilsvarende. Jeg kjøpte finer av denne hyggelige mannen her: https://www.facebook.com/rivena.yachts/

 

Jeg har ikke rukket å lese så mange prosjekttråder foreløpig, men det skal jeg gjøre.

 

En kamerat av meg mente han hadde truffet en crackerbox i mellom Hvaler og Fredrikstad i sommer. Er det noen som vet om noen slike båter her i Østfold?

 

Runabout treff til sommeren hadde vært gøy. :-) .

 

Link to post
Share on other sites

Buster L Mercury skrev 55 minutter siden:

En kamerat av meg mente han hadde truffet en crackerbox i mellom Hvaler og Fredrikstad i sommer. Er det noen som vet om noen slike båter her i Østfold?

 

Runabout treff til sommeren hadde vært gøy. :-) .

 


Er nok kanskje en av båtene til denne gjengen:

Prosjekt nye Mahognybygg i Fredrikstad

 

Eller så kan det jo ha vært JP62 over her som lufta sin Zephyr 😎

Mahognybåt Oksviken.jpg

Å avtale et treff i i Østfold hadde jo vært morsomt 👍

Redigert av Honduras (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ja kjør på med bilder. Dette blir bra. Hadde vært gøy om du tok med hvilken tykkelse finer du bruker og kvalitet. 

 

Bygget selv en "finer raser" på 16 fot sammen med et par kompiser i ungdommen. Ca1977.  Tegningen var et par bilder fra et Amerikansk båtblad. Motor kom fra en den gang gammel Amerikaner med tre trinn manuell gearkasse. Takk og pris at vi aldrig fikk til propell størrelsen for da hadde det sannsynligvis gått til himmels på flere måter........  

Desverre så finnes ingen bilder av denne farkosten. Det hadde vært gøy å ha nå.

 

Jeg vokste opp i et båtmiljøet med tilgang på materialer å da var det " Amerikansk marin playvood "som var riktig. Tror faktisk at den var kokfast også.

 

lykke til videre!

 

Redigert av Knude (see edit history)

Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson

Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt

Link to post
Share on other sites

Knude skrev for 10 timer siden:

Ja kjør på med bilder. Dette blir bra. Hadde vært gøy om du tok med hvilken tykkelse finer du bruker og kvalitet. 

 

Bygget selv en "finer raser" på 16 fot sammen med et par kompiser i ungdommen. Ca1977.  Tegningen var et par bilder fra et Amerikansk båtblad. Motor kom fra en den gang gammel Amerikaner med tre trinn manuell gearkasse. Takk og pris at vi aldrig fikk til propell størrelsen for da hadde det sannsynligvis gått til himmels på flere måter........  

Desverre så finnes ingen bilder av denne farkosten. Det hadde vært gøy å ha nå.

 

Jeg vokste opp i et båtmiljøet med tilgang på materialer å da var det " Amerikansk marin playvood "som var riktig. Tror faktisk at den var kokfast også.

 

lykke til videre!

 

Takk takk! 

Jeg bruker kokefast plywood produsert for båtbygging. Den er 6-7mm tykk, bygd opp av mange tynne lag.

Alle båtbyggeriene i Østfold er borte så det er vanskelig å få tak i, men ikke umulig. Måtte Google litt.

I bunnen er det to lag så da er vi oppe i 12-14mm.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...