Jump to content

Bitteliten IV, akseptabel båtstørrelse, Astors baugprop +++


Bitteliten

Recommended Posts

Bitteliten, legger du ut bildene fra messa er du snill? Det ligger ikke så mange bilder på windy.no....

Jeg tok ikke så mange bilder - men jeg filmet litt i stedet med digitalkameraet. Enklere å vise kona hvordan det ser ut da. Og bildene jeg tok var stort sett av detaljer som hvor stor er stekeovnen, og hvordan er skapet på badet. Ikke egnet til folkeopplysning på en måte :smiley:

Men dette bildet viser båten sett fra elgdekket (dvs Flybridgen) på den minste Princessen som finnes - en P42.

Bilde

Ser jo ut som om W37 er jolla til Princessen. Båten ved siden av W37 er W33 HT

Link to post
Share on other sites

Etter mitt syn er det bortimot toppen på frekkhet å ligge longside en offentlig brygge med nesten en båtlengde mellom hver båt uten å vise den minste interesse for nykommere.

Alle ligger longside på utstikkerne ytterst i Strømstad. Det var ledig minst en båtlenge på hver side. Man kan ikke alltid forutse at noen skal ha 2-3 båtlengders bryggeplass. Ligger man med baugen mot brygga, sperrer man innløpet .Han utviste absolutt interrese for nykommeren. Problemet var at bergenseren var sur og utålmodig. Kanskje det var en mann som var vant til å få det som han ville og alle kom løpende når han hadde noen ønsker. Alle som så opptrinnet gjorde seg opp denne meningen.

 

Jeg gjentar at dette var sikkert et enkelt stående tilfelle. Slike episoder blir lagt merke til og ofte fortalt videre.

Link to post
Share on other sites

Men dette bildet viser båten sett fra elgdekket (dvs Flybridgen) på den minste Princessen som finnes - en P42.

Aldeles pent. :yesnod: Vellykket hard-top, får man si. Men litt dårlig med sitteplasser for cognac og cigar.

 

Problemet var at bergenseren var sur og utålmodig. Kanskje det var en mann som var vant til å få det som han ville og alle kom løpende når han hadde noen ønsker.

Kremt; i tilfelle noen skulle være i tvil, Worse var IKKE i Strømstad i sommer. Men det skal innrømmes at signalementet ellers passet godt ...

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Aldeles pent. :yesnod: Vellykket hard-top, får man si. Men litt dårlig med sitteplasser for cognac og cigar.

Kremt; i tilfelle noen skulle være i tvil, Worse var IKKE i Strømstad i sommer. Men det skal innrømmes at signalementet ellers passet godt ...

Bergensere har nok et litt annet forhold til havneplasser enn oss dødlige. Der jeg har båt (båtforening) løp det en søndag rundt en forvirret bergenser som skulle snakke med en han kalte for "havnekapteinen". Vi har ingen havnekaptein, men jeg spurte hva han ville. Han hadde akkurat kjøpt båt og skulle ha havneplass.

 

Bergenseren ante tydligvis ikke at han ikke kunne komme her og komme her. Det er flere års ventetid på båtplass (som vi kaller det).

Link to post
Share on other sites

Bergenseren ante tydligvis ikke at han ikke kunne komme her og komme her.

Dette er mer et kulturspørsmål enn personspørsmål. Jeg har tilgode å møte en bergenser uten flere års farttid (ikke å båt - men botid) på Østlandet som ikke tror han kan komme her og komme her. Det pleier å ta 3-5 år før vi siviliserte mennesker kan kalle bergenserne levandes folk. De er rett og slett ikke helt tamme tror jeg. Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Så da vet du nå Astor at nå har du for stor båt til å väre politisk korrekt, og du har ikk elenger snekke, så da er det slutt på all hjelp.

Og jeg som ikke har baugtrøster til hjelp. :headbang:

 

:lol: Skal hjelpe deg jeg Astor hvis du kommer inn der jeg ligger jeg :smiley:

Endelig en venn!

:cheers:

 

Hjelp skal du få Astor, ikke noe å bekymre seg for. Tror jammen jeg river i et par ankerdrammer også hvis jeg ser deg! :drink::cheers:

:drink::drink::drink::drink:


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Skal neimen ikke ha noen trøster i baugen. Hadde ikke det når vi bygde flatbånningær på Betongen, så jeg skal klare meg uten.

 

:lol: Har gått en f**n i deg nå - skal ikke ha thruster nei!

 

Det ligger en lik din i havna med meg. Han tror jeg heller ikke har thruster. Han har "bytta" til blå stiper.

 

Jeg synes det er greit med thruster ved manøvering i mye vind. NB`n reagerer heller ikke så raskt når man svinger. Ble også poengtert i test i siste utgave av "Båtliv". I vind er det ikke noe særlig i trange havner når man driver av

Redigert av OLPI (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Skal neimen ikke ha noen trøster i baugen. Hadde ikke det når vi bygde flatbånningær på Betongen, så jeg skal klare meg uten.

 

:lol: Har gått en f**n i deg nå - skal ikke ha thruster nei!

Ja-ja, det er jo dokkers eget valg, men det kjæm en dag da nærvan dokkers ligg tjukt uttanpå dokker når dokker ligg på tverra innpå naboan i brygga, og svær eder og galle over plutselig feil med styringa, i et forsøk på å unngå erstatning for alle de båtan dokker har skada :headbang:
Link to post
Share on other sites

Aldeles pent. :yesnod: Vellykket hard-top, får man si. Men litt dårlig med sitteplasser for cognac og cigar.

Kremt; i tilfelle noen skulle være i tvil, Worse var IKKE i Strømstad i sommer. Men det skal innrømmes at signalementet ellers passet godt ...

Det er viktig med xo og en sigar som til enhver tid gir lykke for de håpefulle :cheers:

 

Bergensere har gjerne litt stor munn men er usedvanlig hyggelige når en først blir kjent :lol:

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Link to post
Share on other sites

Det pleier å ta 3-5 år før vi siviliserte mennesker kan kalle bergenserne levandes folk. De er rett og slett ikke helt tamme tror jeg.

Korrekt. Vi har villskapen i oss ennå. Vi har ikke blitt temmet, i motsetning til det mer servile båtfolket i de østlige fjerntliggende provinser.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Dette må være en av de trådene som har engasjert mest på kortest tid på lang tid på Baatplassen. Kjempemorro. For at tittelten på tråden skal ha noe relevans i forhold til innholdet har jeg nå endret tittelen på tråden. Fortsett gjerne diskusjonen - kjør på - morro å følge med fra sidelinjen :yesnod:

Til nå har vi vært innom Bitteliten IV (Windy 37 HT), hva som er politisk korrekt båtstørrelse (tydligvis er ikke Windy 37 akseptabelt for alle), i hvilken grad bergensere kan kalles tamme eller ville, blondinner ombord, Astors baugpropell, kappkjøring ut Årefjorden, Worses nye hangarskib, fortøyning longside, steking av bacon til frokost, kjøring med snøscooter p åfjellet, kjøring med trator i utmark.... Noe jeg har oversett? :lol:

Keep up the good work!

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Bare ikke prøv med de dærre blondine fornektelsene dine Bitteliten. :boxing: Jeg har i mine klamme hender bilde av deg når du har morgenmønstring av dekksgjengen din. Masse fine toppløse berter,men det blir kanskje litt på kanten å poste det her :confused::lol: Uskyldig bilde,men bevisene er soleklare. :nono:

Link to post
Share on other sites

Felger på badet???? Er du alene i heimen i dag du da? Ekstrem ekstrem sport kalles sånt.

Nei, der nettopp det. Hadde forventet ville protester. Er nå ferdig med 3 felger og det er utrolig hvor rene de blir når man kan holde på med dette på innendørs. Det som overrasker er hvor mye det lukter av disse rensemidlene (felgrens m.m.) Hele huset lukter som en kjemikaliefabrikk. Ikke akkurat grønnsåpe dette her ... :cryin:
Link to post
Share on other sites

Nei, der nettopp det. Hadde forventet ville protester. Er nå ferdig med 3 felger og det er utrolig hvor rene de blir når man kan holde på med dette på innendørs. Det som overrasker er hvor mye det lukter av disse rensemidlene (felgrens m.m.) Hele huset lukter som en kjemikaliefabrikk. Ikke akkurat grønnsåpe dette her ... :cryin:

 

Selv la jeg intercooleren (rørsatsen) i oppvaskemaskinen et par runder, maskinen så ikke pen ut etter det stuntet. Og ikke ble delene nevnverdig renere av dette :headbang:

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...