Jump to content

Bergtatt på tokt - 2022


Pequod

Recommended Posts

Dette fikk en uventet vending, men nok en gang viser baatplassen.no seg som det helt unike forumet det er, med medlemmer som uten å blunke hjelper andre som trenger det. Jeg er overveldet

 Riktig god bedring @Pequod, og vi krysser fingrene for at du får den hjelpen du trenger hos broderfolket.👍

Redigert av Tom Rør (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Skriver ikke så mye her (ingenting), men følger med. En bragd av sidestykke av en enbeint skipper, og ønsker deg god bedring:thumbsup:.

 

Regner med at baatplassen's medlemmer får båten trygt hjem.

Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209

"Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen"

Link to post
Share on other sites

Utvilsomt riktig å ringe fagfolk, du er en god båtvenn @Chilli Solbris. Sjekker opp med sjefen men det blir nok ikke før til helgen om båten kan klare seg frem til da.  Ringes i morgen eller fredag om ingen andre kaster seg på. 

 

God bedring @Pequod🤗

Redigert av Sjøbliss (see edit history)

Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/

 

"Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370

"Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse

Link to post
Share on other sites

Er ikke i form, så bare limet inn FB-statusen her.

 

Det ble ikke den avslutningen på båtferien som jeg hadde ønsket. Ble hentet i ambulanse igjestehavna i Strömstad og fraktet til Trollhättan som har mulighet til å ta baktetieprøce, noe legevakta i Tanumshede ikke kunne.

 

Hadde 37 5 i feber i båten, som økte til39,5 mens vi kjørte. Jeg var ikke dårlig nok til å kunne kjøres tl Norge - da må det være livstruende, og det er det ikke.

 

Takk for gode ord fra dere her påBåtplassen. Bakterieprøven viste en CPR på 256 - noe som er veldig høyt.

 

Jeg blitt innlagt her i noen dager og får antiobiotika intravenøst.

Link to post
Share on other sites

Sjøbliss skrev 47 minutter siden:

Utvilsomt riktig å ringe fagfolk, du er en god båtvenn @Chilli Solbris. Sjekker opp med sjefen men det blir nok ikke før til helgen om båten kan klare seg frem til da.  Ringes i morgen eller fredag om ingen andre kaster seg på. 

 

God bedring @Pequod🤗

Vi får løse det så godt det går!😊😊 Man må jo trå til når man blir syk. Spiller ingen rolle hvem det er da!😊

Bonus skrev 4 minutter siden:


Selvfølgelig, det skulle da bare mangle 👍👍

Riktig god bedring til deg, @Pequod 👍

Prøver å se hvordan vi gjør det!

 

Snakker med havnekontoret i morgen og påberoper nødhavn. 
Så får vi se hva de sier til det! Tenkte å ha plassen i bakhånd hil Bergtatt @Pequod😊😊

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)
Chilli Solbris skrev 5 minutter siden:

Vi får løse det så godt det går!😊😊 Man må jo trå til når man blir syk. Spiller ingen rolle hvem det er da!😊

Prøver å se hvordan vi gjør det!

 

Snakker med havnekontoret i morgen og påberoper nødhavn. 
Så får vi se hva de sier til det! Tenkte å ha plassen i bakhånd hil Bergtatt @Pequod😊😊

Jeg kan godt betale for plassen et par døgn til.

 

Jeg er neppe i stand til å føre båt på en stund.

Redigert av Pequod (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Pequod skrev 35 minutter siden:

Jeg kan godt betale for plassen et par døgn til.

 

Jeg er neppe i stand til å føre båt på en stund.

Vi hører hva havnekontoret sier! Tar det i morgen!😊😊

God bedring!😊😊😊

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

J51C80195-6EFF-422F-AC54-4D42385A188A.jpeg.d3abf39d3088ae5ecafef8ef1b0ece4f.jpegeg skal opereres i morgen, tåa må amputeres og det er også mulig at en del av selve foten må fjernes.

 

Akkurat det siste var jeg ikke forberedt på, men det må jo være ganske alvorlig siden de vil gjøre det allerede i morgen her, ikke snakk om å sende meg til Norge igjen.

 

Så det kan vel hende at årets båtsesong er over, det blir jo rehabilitering og opptrening etterpå også.

 

Men jeg mister ikke beinet, det er snakk om selve foten/fotbladet.

 

Var nok mer alvorlig enn jeg trodde dette.

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Hufff. Dette var ikke slik båtferien din skulle ende @Pequod:nonod: 

Godt dere ikke ventet lenger. Bra vurdert og agert @Chilli Solbris:thumbsup:

 

Jeg hjelper gjerne med å få båten oppover. Kan kjøre den, evt kjøre noen andre ned til strømstad med bil i ettermiddag.

 

Lykke til med operasjon @Pequodog riktig god og rask bedring etter det. Du er en hardhaus av dimensjoner, så dette fikser du :yesnod:

 

Vi ringes på morrakvisten @Chilli Solbris

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Dette var leit @Pequod. Håper operasjonen går bra og god bedring. Du må jo være tøffeste båtmann jeg vet om.

 

Tenkte litt på utgifter til båtfrakt, kan du ha noe dekning i reiseforsikring eller båtforsikringen?

 

Jeg kan hjelpe med bilkjøring av båtfrakter over helgen, hvis det trengs.

Hilsen

Lurvetass

 

Link to post
Share on other sites

Flott at du kan hjelpe til @sap_2000, skulle det ikke ordne seg si ifra. Jeg kan hive meg på toget i morgen da kona ikke kan kjøre før til helgen. Men krysser fingrene for at dette løser seg nå. Ellers smart å sjekke med forsikringen @Pequod Tipper du får alt dekket. Men først og fremst helsen, håper alt går bra og veldig dumt det med tåen og foten. Men med din livsinstiling er ingenting umulig! 

Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/

 

"Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370

"Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse

Link to post
Share on other sites

Au, au. Hvem skulle tro at båtferien din skulle ende slik da vi la til på Donsö og du nærmest kom "joggende" ut på bryggen for å ta tampen for oss. Ønsker deg alt godt og at sykehuset fikser deg på en god måte. Skal hilse så mye fra Trude også.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Først: riktig god bedring til Pequod, håper dette får så godt utfall som mulig med tanke på helsen. Godt du ble tatt hånd om. 

Dernest; for et forum dette er, og for en omtanke som vises fra enkelte medlemmer.  Det er nesten rørende å lese:flag_bp:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...