Jump to content

Bergtatt på tokt - 2022


Pequod

Recommended Posts

Pequod skrev for 2 timer siden:

Båten er tatt vare på!

 

Og jeg har fått en Pepsi-Max av sykepleieren!

 

Jeg tror jeg er forelsket!:lol:

Enten har de bra smertestillende/dop eller så kvikner @Pequod utrolig raskt. Eller var sykepleieren bare vakker? For så god er vel ikke Pepsien.

 

Riktig god bedring:thumbsup:

 

Fantastisk bra jobba av forum medlemmene :flag_bp:

Hilsen

Lurvetass

 

Link to post
Share on other sites

Pequod skrev for 1 time siden:

Åjoda, SÅ godt er det med Pepsi-Max! :giggle:

 

Jeg har begynt å lure på hvilke skumle stoffer de tilsetter Pepsi Max for å skape en slik avhengighet.

 Ingen andre sorter brus har like trofaste kunder/brukere. 😉

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Godt å se at det begynner å gå rette veien. Jeg var også en av dem som begynte å bli alvorlig bekymret da du bare ble liggende i Strømstad og ikke orket å skrive en gang. Men heldigvis er det nok av gode hjelpere, så nå kan du kanskje snart begynne å planlegge neste båttur?

Uansett ønsker jeg deg god bedring

Link to post
Share on other sites

index skrev 50 minutter siden:

 

Jeg har begynt å lure på hvilke skumle stoffer de tilsetter Pepsi Max for å skape en slik avhengighet.

 Ingen andre sorter brus har like trofaste kunder/brukere. 😉

Kjøper den. Svigerdatter er helt hekta. Admiralen sliter med 'abstinens', prøver og slutte :-) Drikker jeg stoffet, blir jeg parkert på toalettringen, så for meg er det ikke noe problem.

 

Ønsker god bedring! Og at du snart er tilbake i vigør igjen.

Link to post
Share on other sites

 

Kjøper den. Svigerdatter er helt hekta. Admiralen sliter med 'abstinens', prøver og slutte :-) Drikker jeg stoffet, blir jeg parkert på toalettringen, så for meg er det ikke noe problem.

 

Ønsker god bedring! Og at du snart er tilbake i vigør igjen.

I motsetning til flere jeg kjenner, så har jeg egentlig aldri tenkt over om jeg får abstinenser eller ikke, det er vel mer en vanesak, tror jeg.

 

Eks-rederinnen fikk hodepine hvis hun sluttet å drikke på en stund. Noe slikt har jeg aldri vært i nærheten av.)

Link to post
Share on other sites

Lunsjen er for øvrig unnagjort! Man kan vel nesten ikke unngå å få falukorv når man er innlagt på et svensk sykehus? Og selvsagt smakte det utmerket!
B937ED79-242B-4BC1-AA5E-45F4421263A7.jpeg.3b5d564ddc7bd5bc19cccd5d316bbe81.jpeg

 

Har også fått dagens rullestoltrim ved å komme meg ned til kiosken. De solgte dessverre bare Cola-skvipet, så jeg kjøpte et par andre sukkerfrie. På veien tilbake rullet jeg forbi to automater som solgte ordentlige saker, men den ene var tom. Fikk kjøpt den siste flasken i den andre…

 

4E04A151-58B4-4984-A9B4-B1349EC6155A.jpeg.51400ad5bc90a3f57d606e0dcea10212.jpeg

 

Ikke overraskende var det mer enn nok av det andre skvipet…:giggle:

Link to post
Share on other sites

Da har jeg fått vite at de skal se på foten i morgen. Da får jeg også bekreftet 100% hvor mye de har tatt. Og får dermed kanskje et grunnlag for hva jeg kan forvente meg framover.

 

Planen er også å bli overført til Ahus på mandag, dessverre, ville ikke hatt noe imot å bli her litt til! 
 

 

Link to post
Share on other sites

Det som er godt å observere er at galgenhumoren er på plass!😁😁😁 Og at du er oppe av senga! Nå er det bare å jobbe fremover mot båttur!😃😃

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Progfestival i Loreley i Tyskland 21-25.7 og den faste uka på Skeikampen uka etterpå kan jeg glemme.

 

Alt ettersom hvor mye som er tatt, så kan jeg, hvis jeg er heldig, klare å gjennomføre Sørlandsturen de to siste ukene i august, men selv om jeg skulle være klar da, så kommer jeg til å droppe det uansett.

 

Tror jeg skal slappe av litt nå, og holde meg til korte dagsturer og kanskje en helgetur i beste fall.

 

Første uka i november skal jeg og jentene en uke i jobbens ferieleilighet i Nice, vi får se om det lar seg gjøre.

 

Det hele er avhengig av hvor mye de har tatt. Er det bare tåa - deler eller hele - så går det mye raskere. Er det mer, blir det vel en ny retur til opptrening på Bakke - og der er maten også veldig god!

 

7F8EECFF-E381-44BE-9EFB-B2330B92E82E.jpeg.9ce4f246b1e1fbd2d76ab2e409cb97ce.jpeg
 

Middagen i dag smakte selvsagt godt!
 

Her koker de risen perfekt og det er smak i maten! Og den er til og med varm når den kommer. Porsjonene er ikke veldig store, men etter å ikke kunnet spise skikkelig på noen dager, så er de akkurat passe.


Kanskje litt rart at jeg skriver så mye om mat, men forskjellen er så stor at jeg nesten må!

 

Dette sykehuset er ikke akkurat lite, så at de klarer å lage så god mat når Ahus driter seg så totalt ut, er vanskelig å fatte.

 

Slik går det når politikere og økonomer skal kutte, kutte, kutte, mens de selv bevilger seg lønnsøkning langt over det vanlige folk får! Jeg aner ikke om dette sykehuset også må kutte hele tiden, men de knuser Ahus på alle fronter, ikke bare maten. Gruer meg til å flyttes over…

 

For øvrig får vi fire ordentlige måltider om dagen, to av dem varme. Det er ett mer enn på Ahus…

 

Frokosten kommet i 7-tiden, varm lunsj 12, varm middag 16.30 og kveldsmat 19.

 

Mens kveldsmaten her består av skikkelige «mackar» - kun grov:t, osten er fersk og hverken svett eller stivnet i kantene, tomatene og paprikaen ferske og fine, og i tillegg kan man få youghurt.

 

På Ahus var det frokost rundt 7, middag 13 og kveldsmat 17. Senere på kvelden kunne man få resteskivene fra kveldsmaten eller Rett-i-koppensupper.

 

Sier ikke mer. Blir litt sliten av disse oppdateringene, så neste kommer etter legevisitten i morgen,

Link to post
Share on other sites

 

Tror jeg skal slappe av litt nå, og holde meg til korte dagsturer og kanskje en helgetur i beste fall.

 

Eller omtrent det vi vanlige båtfolk kaller en normal høstsesong etter at ferien er unnagjort!

 

Ellers går det i båtturer, musikk og mat. At de har kuttet av noe av beinet ditt nevnes i en bisetning, som en liten irritasjon som midlertidig begrenser deg litt. Du er en stjerne Pequod!

Link to post
Share on other sites

Er du i Trollhättan? Admiralen hadde et par uker på A-hus for noen år siden. Det tok nesten livet av henne. A-hus er neimen ikke noen feriekoloni. I følge Admiralen snakket de beste sykepleierene svensk. En standard for seg selv. 

 

Får håpe du kan kjøre som planlagt når du  snart kommer ut. 

Link to post
Share on other sites

 

 

Eller omtrent det vi vanlige båtfolk kaller en normal høstsesong etter at ferien er unnagjort!

 

Ellers går det i båtturer, musikk og mat. At de har kuttet av noe av beinet ditt nevnes i en bisetning, som en liten irritasjon som midlertidig begrenser deg litt. Du er en stjerne Pequod!

Hehe, har ikke tenkt over det på den måten! :giggle:

Link to post
Share on other sites

 

Er du i Trollhättan? Admiralen hadde et par uker på A-hus for noen år siden. Det tok nesten livet av henne. A-hus er neimen ikke noen feriekoloni. I følge Admiralen snakket de beste sykepleierene svensk. En standard for seg selv. 

 

Får håpe du kan kjøre som planlagt når du  snart kommer ut. 

Ja, ligger på Nordre Älvsborg Länssykehus, og her er det veldig bra.

 

Det heter at man må være skikkelig frisk for å kunne være syk på Ahus…

 

Og etter nesten fem måneder totalt innlagt der i 2015, så gleder jeg meg ikke til en ny visitt, så håper den blir kortvarig!

 

Noe spesielt dårlig inntrykk av norske og svenske sykepleiere hadde jeg ikke, verre med andre nasjonaliteter.

 

Og bortsett fra dårlig kjøkken er det for få ansatte, for mye jobb på de som er der og stoppeklokkepleie som er hovedproblemet.

Link to post
Share on other sites

Nå må du inne klage så på Ahus da, de gjør så godt de kan.

Husk at den norske statskassen er nesten tom, og vi betaler knapt skatter og avgifter, da kan man ikke forvente allverden fra det offentlige😉😄

 

Godt å se du har humøret oppe, og god bedring.

Hold kjeft,når du snakker til meg!

Link to post
Share on other sites

Av og til blir ting så absurde at det blir hysterisk morsomt.

 

Det har kommet en eldre kar ved siden av meg som er ganske så omtåket. Tvers overfor meg ligger også en eldre fyr som nok ikke er helt til stede han heller.

 

Jeg er sikker på at ringelyden på telefonen hans er så høy at den kan høres til gjestehavna i Strömstad…:giggle:

 

I tillegg bruker han stort sett å ha høytaleren på - like høyt - så jeg har ikke manglet underholdning…

 

Men i dag har det nådd toppen! Han har hatt to telefonoppringninger og svart på dem - uten å ha høytaleren på.

 

Da har karen ved siden av meg svart på  samtalene fordi han har trodd at han andre har snakket til ham…

 

Det er kanskje litt stygt, men jeg har hatt store problemer med å unngå å le høyt! :lol::lol::lol:

 

For øvrig ikke noe legebesøk ennå, så jeg vet ikke så mye mer om hva som er gjort.

 

Og nå er det snart mat…

Redigert av Pequod (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Får nok ikke noe legebesøk før i morgen, men de har byttet på bandasjen og ting ser bra ut.
 

De har ikke tatt hele tåa, men har tatt litt av fotbladet og lagt inn dren.

 

Er litt usikker på hva dette betyr når det gjelder rehabilitering. Får vite mer i morgen.

 

Men må nok melde meg av det balletkurset for old boys som jeg hadde meldt meg på til høsten… :giggle:

 

Med min noe morbide interesse for egne sår har jeg selvsagt tatt bilder av foten, men skal spare dere for dem, vil jo ikke at dere skal sette ankerdrammen i halsen! :lol:

Redigert av Pequod (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...