Jump to content

Bergtatt på tokt - 2022


Pequod

Recommended Posts

Dette var virkelig leit å lese @Pequod:worry:. Jeg kommenterer ikke så mye her, men er en av svært mange som følger deg på tur ved å lese de flotte reiseskildringene dine. (Din sesong er gjerne 3 ganger lenger enn min, så det er ren medisin å lese reisepostene dine m/bilder når min egen båt står på land).

 

Det var nok flere enn undertegnede som begynte å bli bekymret når innleggene fra @Pequod stoppet opp, og vi visste at han slet med helsa i forkant. Absolutt ikke noe drømmescenario å bli liggende syk alene i egen båt, (i Sverige), med liten eller ingen mulighet til å komme seg noe sted...

 

Riktig god bedring til deg @Pequod, jeg håper virkelig at alt ordner seg på best mulige måte.

 

Så er det fantastisk å se alle som engasjerer seg for å løse det praktiske når denne vanskelige situasjonen har oppstått. Veldig godt at @Chilli Solbris var i Strømstad og kunne bistå, og det er bare å bøye seg i både hatten og støvet for alle de som tilbyr seg å bidra for føre Bergtatt trygt hjem eller hjelpe til med andre ting. Kan ikke forstå annet enn at dette må være verdens beste båtforum/medlemmer.:flag_bp:

 

 

Redigert av Olepo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Tusen takk for alle gode ønsker og tomler opp!

 

Og ikke minst alle som stiller opp for å få skuta hjem igjen! Dere er alle helt fantastiske!

 

Etter sju timer på oppvåkningen ( der det var mobilbrukforbud), har jeg havnet på et firemannsrom.

 

Formen er ganske bra, og jeg har nettopp spist mitt første svenske sykehusmåltid. Var absolutt godt! Får satse på at det ikke kommer ut den gale veien etterpå! :giggle:
E778DD5E-3C5B-4E49-B543-B18C8D039F20.jpeg.74e9f6f9ab6d25e828cf3720d38fc06d.jpeg

Får jo både det ene og andre rett i årene, så jeg er ganske rolig og bekymringsløs akkurat nå… :lol:

 

Hvor lenge jeg blir her vet jeg ennå ikke.

Hvis jeg har forstått det riktig så tok de mindre enn det de snakket om først, og jeg har heller ikke fått blodforgiftning.

 

En stor takk til @Chilli Solbris og mannskapet som fikk meg avgårde med en gang, og som organiserer henting sv båt!

 

Det er det jeg orker å skrive akkurat nå.

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Nok en gang tusen takk for all omtanke, og ikke minst til mine hjelpere!

 

Formen er noe bedre, men det skyldes ikke minst at de kommer løpende med smertestillende og feberdempende bare jeg kommer med et lite stønn…:giggle:

 

Har i det minste klart å beholde maten jeg får, og dette sykehuset slår Ahus ned i støvlene når det gjelder kvaliteten på maten!

 

Har ingen hast med å bli overført til Ahus, for å si det slik.. Det skjer uansett tidligst i neste uke.

 

064EED55-889D-4D1C-84B3-D480FD20023E.jpeg

Redigert av Pequod (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Maten strømmer på - dagens tredje måltid! Og enda gjenstår kveldsmaten!164917AD-4E2D-4170-9B67-1973335DE9C3.jpeg.87ffe1eef69c077e196b6e727231b98c.jpeg

 

Man blir i alle fall ikke sulteforet her! Og så GODT som det smaker! Dette er restaurantmat med smilefjes , mens på Ahus er det dårlig gatekjøkkenmat med surt smilefjes!

 

Slik går det når det er økonomien som styrer og ikke pasientenes velvære!

 

Sykepleierne gjør så godt de kan, problemet er at sykehusene hele tiden kutter og gir dem for dårlige rammer.

 

Rommet jeg ligger på er vasket en gang og sterilisert en gang i dag.

 

Jeg husker veldig godt da jeg sommeren 2015 skulle ha helgeperm en fredag og ble stoppet i rullestolen ved heisen. Viste seg at jeg hadde blødd gjennom bandasjen og det lå en stripe med blod etter meg.

 

Da jeg kom tilbake søndag, var det ennå ikke vasket bort…. 
 

Største problemet nå at jeg har drukket opp den Pepsi-Maxen jeg fikk med meg fra båten!

Redigert av Pequod (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Har lest blogg’en din og innleggene dine med glede i flere år, så kjipt at situasjonen din har forværret seg! Litt uklart av innleggene - har det ordnet seg med transport av båt til Nesodden (dersom det er det du vil…), eller er det uavklart?

Link to post
Share on other sites

Sara Marie skrev 55 minutter siden:

Litt uklart av innleggene - har det ordnet seg med transport av båt til Nesodden (dersom det er det du vil…), eller er det uavklart?

 

Båten kommer seg nok trygt hjem til slutt. Og inntil det skjer ligger den godt der den er. Det viktige nå er å få kapteinen i form og opp å gå igjen. Og den prosessen er heldigvis godt i gang nå 😀.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Shit...såpass ja.
God bedring ønskes.

Det jeg kan bidra med er å kjøre bil så hvis noen i forbindelse med dette trenger å bli fraktet til Strømstad eller til fra hvor som helst rundt Oslofjorden så kan jeg stille 24/7.
Har ikke lyst til å ha ansvar for en fremmed båt da jeg typisk bare farter rundt i ytre Oslofjord med en DC.
Men når det er sagt så måtte jeg få hjem en P42 som lå klønete til på Aker Brygge så det meste går hvis man må.
 

Link to post
Share on other sites

Jeg kan informere om at båten ligger i Fredrikstad rett bak min plass. Der ligger den så lenge det er nødvendig. Båten vil bli klargjort for videre bruk og hva annet som eventuelt måtte dukke opp av behov. 
Den blir ivaretatt så lenge behovet er til stede. 
 @Pequod skal bruke den enten han vil eller ikke!😁😁😁

Kan informere om at det selvsagt er forumets medlemmer som har bidratt til å få den hjemover. 😃😃😃

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Chilli Solbris skrev 44 minutter siden:

Jeg kan informere om at båten ligger i Fredrikstad rett bak min plass. Der ligger den så lenge det er nødvendig. Båten vil bli klargjort for videre bruk og hva annet som eventuelt måtte dukke opp av behov. 
Den blir ivaretatt så lenge behovet er til stede. 
 @Pequod skal bruke den enten han vil eller ikke!😁😁😁

Kan informere om at det selvsagt er forumets medlemmer som har bidratt til å få den hjemover. 😃😃😃

Good - for en gjeng på forumet! 🤗 Årsaken til at jeg spurte er at vi dro hjem noen dager tidligere enn planlagt på vår 3 ukers ferie på svenskekysten, så jeg har et par dager til «overs» og har anledning til å kjøre båten hjem til Nesodden dersom det var behov/ønskelig.

 

God bedring @Pequod!

Redigert av Sara Marie (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...