Jump to content

Bergtatt på tokt - 2022


Pequod

Recommended Posts

Fint å se at pasienten blir bra behandlet på sykehuset, (gode pasienter får kanskje litt ekstra omtanke).

Hvem vet, kanskje @Pequodfår med seg en søt svensk sykepleier som "rederinne" på neste tokt???:smiley:

 

Ser også ut til at han er ved godt mot, og at både humør og velkjent galgenhumor er på plass - noe som må være et veldig positivt tegn.

 

Til slutt er det flott at Bergtatt allerede er tatt hånd om, fraktet trygt "hjem" og sikkert også blir passet på inntil @Pequoder på bein(a) igjen:thumbsup:. Fantastisk å se alle som har bidratt og tilbudt seg å hjelpe for å løse denne vanskelige situasjonen på best mulige vis:clap:.

Link to post
Share on other sites

Nå skal ikke du få en fiks ide om at det bare er å ta båten til Strømstad når du begynner å bli sjuk!!!!!:giggle::giggle:

 

Er det blitt slik at du nå trenger en slankekur når du kommer til Ahus???

 

Ønsker deg en fortsatt riktig god bedring og god tur til gamlelandet!! Blir litt lettere å besøke deg på Ahus i det minste!:flag_bp:

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Svenskene har rotet litt og sendt meg til Aker…:giggle:

 

 Jeg måtte forklare at dette sykehuset er delvis nedlagt. Etter litt om og men og bekreftelse fra en i vakta her, så er vi må på vei til riktig sykehus! :lol:
 

Sjåføren har aldri vært i Oslo før, så han bare kjørte dit han hadde fått beskjed om. Begynte å fatte mistanke da han ikke tok av før Økern…

Link to post
Share on other sites

Tror ambulansesjåføren som kjørte meg fra Trollhättan til Ahus er den svensken jeg har møtt som har forstått norsk dårligst. Han gikk over til engelsk på akuttmottaket til slutt!

 

Men hyggelig var han, og skrøt av de norske veiene, mente det var mye lettere å kjøre i Norge enn i Sverige.

 

Nå er jeg flyttet opp fra akuttmottaket til sengepost og fått lånt en rullestol slik at jeg har fått kjøpt inn litt svart og er klar for kampen.

 

2D453977-F230-40E5-82E5-9A62E73DD7E0.jpeg.5147b8ab3d6376f43ca0e41ffa114586.jpeg

Link to post
Share on other sites

Nei, dette var triste greier. Jeg skulle ha skrevet dette før kampen for å ikke virke etterpåklok, men jeg har aldri helt hatt troen på Sjögren som landslagstrener, har aldri blitt overbevist om hans evner, og nå er han fullstendig avkledd.

 

Norge har såpass mange gode spillere at å ligge under med 6-0 for første omgang er over, rett og slett er en skandale. Og Sjögren gjør ingenting fra benken! Jeg håper inderlig dette betyr at forbundet nå ser seg etter en ny landslagstrener.

 

Jeg gidder ikke å se andre omgang. I plastposen på bildet i forrige innlegg ligger Båtmagasinet. Skal ta fram det nå...

Link to post
Share on other sites

Ja, for en møkka kamp. Treneren gjør ingen ting før pausen noe som er mildt sagt oppsiktsvekkende.
Disse jentene er vær for seg gode fotballspillere og etter fiaskoen forrige gang tror jeg det er på tide med en ny trener.
Dessverre virker det sånn att man får trener jobben på åremål hvis man trener ett norsk landslag.

Men godt å se du har kommet deg hjem og sånn sett går det jo fremover selv om menyen nok kommer til å være to hakk lavere 
 

Redigert av pipe (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg hadde virkelig trua på deg Pequod. Du har fantastiske beskrivelser og bruker båten i løpet av et år mange bruker 10 år eller mer på å oppnå. Du drar på konserter og tar flotte bilder. Har sett igjennom det der med misbruk av pepsi max. Men at du skulle synke så lavt at du ser på fotball må jo virkelig fortelle den jevne leser at det er dårlig stellt. :giggle:

Link to post
Share on other sites

Flytevest skrev 15 minutter siden:

Jeg hadde virkelig trua på deg Pequod. Du har fantastiske beskrivelser og bruker båten i løpet av et år mange bruker 10 år eller mer på å oppnå. Du drar på konserter og tar flotte bilder. Har sett igjennom det der med misbruk av pepsi max. Men at du skulle synke så lavt at du ser på fotball må jo virkelig fortelle den jevne leser at det er dårlig stellt. :giggle:

@Flytevest, du seiler i meget farlig farvann!!!:giggle::giggle:

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Flytevest skrev for 2 timer siden:

Jeg hadde virkelig trua på deg Pequod. Du har fantastiske beskrivelser og bruker båten i løpet av et år mange bruker 10 år eller mer på å oppnå. Du drar på konserter og tar flotte bilder. Har sett igjennom det der med misbruk av pepsi max. Men at du skulle synke så lavt at du ser på fotball må jo virkelig fortelle den jevne leser at det er dårlig stellt. :giggle:

Nuvel, nuvel… :giggle:

 

Det er mulig bivirkningene fra antibiotikaen som slår ut, selv om jeg synes at jeg ser uforskammet kjekk ut på dette bildet…

 

57A7301F-51DF-4CDA-8F2A-D96D3B8AB4D3.jpeg.f5bba3933d7487efc6a849a3d8e042f5.jpeg

Link to post
Share on other sites

Jeg mener bestemt å huske at da jeg lå her i fire måneder totalt i 2015, at vi ikke fikk lunsj, men tidlig middag og deretter kveldsmat.
 

Enten husker jeg feil eller så er rutinene forandret i løpet av disse sju årene - begge deler er vel like sannsynlig. Men nå er i alle fall dagens middag servert, om ikke rykende varm, så i stadiet mellom varm og lunken.

 

Maten på Ahus har fått meg til å tenke på scener fra amerikanske actionfilmer der innsatte står i matkø og får slengt en uappetittlig guffe på tallerkenen…

 

Riktig så ille var det ikke i dag, men noe å rope hurra for var det heller ikke. Kalkunboller i en slags tomatsaus, overkokte grønnsaker - dog med noe tyggemotstand i de største gulrotstykkene - og potetstappe a la pose… Klar seier til svenskene!

 

BCB50112-F273-4747-814A-FCBDE0BF9C4F.jpeg.eee17edcc52b3d8bf33c3a88243609f5.jpeg
 

OPPDATERING: Nå har jeg fått bekreftet at rutinene på Ahus ble endret for tre-fire år siden fra tre til fire måltider.

 

 

 

 

Redigert av Pequod (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ja, når de ikke engang kan lage potetstappe, men serverer en slags melvelling kan man jo lure hvordan de er på andre ting på huset der.

Forhåpentligvis står ikke den medisinske behandlingen i samme stil.

 

Moro med matblogg og god bedring,

(Skal ikke blande meg i fotballpraten for jeg har antageligvis en genfeil siden jeg ikke med beste vilje forstår vitsen med å løpe etter den ballen,)

Hilsen

Lurvetass

 

Link to post
Share on other sites

lurvetass skrev 39 minutter siden:

Ja, når de ikke engang kan lage potetstappe, men serverer en slags melvelling kan man jo lure hvordan de er på andre ting på huset der.

Forhåpentligvis står ikke den medisinske behandlingen i samme stil.

 

Moro med matblogg og god bedring,

(Skal ikke blande meg i fotballpraten for jeg har antageligvis en genfeil siden jeg ikke med beste vilje forstår vitsen med å løpe etter den ballen,)

Ja, selv om det ikke ser så ille ut på bildet, så var bollene ganske så smakløse, som hvilken som helst billig hermetikk, mens potetstappa riktignok var luftig, men typisk posestappe. Den jeg fikk i Sverige var både luftig og fyldig, noe grovere og hadde til og med noen små potetbiter. Grønnsakene smakte også godt i Sverige, mens disse her var ganske så smakløse.

 

I morgen blir det MR av foten. Formen er jo mye bedre, men jeg må nok belage meg på å bli her i alle fall så lenge de finner det nødvendig med antibiotika intravenøst. Noe konkret har de ikke sagt noe om ennå. 

 

Tusen takk for alle god bedring-ønsker, både fra deg og alle andre her på forumet!

Link to post
Share on other sites

Da har man vært gjennom både MR og CT på morgenen.

 

Alt ser ut til å gå den riktige veien og infeksjonen er nede i en CRP på 54, mot 256 da jeg ble lagt inn i Sverige og 80 da jeg kom hit på mandag.

 

Må nok være her noen dager til, men ikke sikkert sykehusoppholdet blir veldig langvarig. Spørs litt på hva de ser på MR og CT.

 

Hvis jeg tar det med ro framover, er det ikke umulig at sørlandsturen kan gå av stabelen som planlagt, men i går kveld avbestilte jeg fly og hotell i St. Goar i Tyskland til Night of The Prog-festivalen neste helg.

 

Skeikampen uka etter må jeg nok også droppe, sitter heller i stua hjemme med sjøutsikt enn på en hytte med skau og fjell som utsikt, når jeg ikke kan være aktiv.

 

De to siste ukene av august er satt av til båtferie, så får vi se hvordan det går, men er mer optimistisk nå.

Redigert av Pequod (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...