Jump to content

Bergtatt på tokt - 2022


Pequod

Recommended Posts

Pequod skrev for 3 timer siden:

Da er Moss passert!

 

DEDBF0F2-1B82-4231-B7C3-1083608121B3.jpeg.9da48123d7b78ed6635d851e28c381fe.jpeg
 

Perfekt timet med tanke på avgang og ankomst fra Bastøfergene.

 

Men jeg trodde alle de gamle var utfaset og solgt? Tydeligvis ikke, kanskje en av dem er beholdt?

 

D273B2F3-9D0F-43ED-A517-C9024EA5EDD1.jpeg.e4ce62f67124a65113183700099270bd.jpeg

Jeg tror de har igjen to av den gamle typen, Bastø I og II. Bastø III gikk til Vestlandet når Electric kom mener jeg.  

Link to post
Share on other sites

Tilbake i Strömstad, på dagen fem måneder etter at jeg ankom her sist!

8C0CFB6F-465A-4AE2-89C8-C36F30819B62.jpeg.ba6ab2269b3f717a59bb0ede7ee58a8c.jpeg

Da dro jeg herfra i ambulanse og fikk båtferien amputert med noen dager. :giggle:
9CBE96C7-F755-4445-9832-B4ACAB5D82C3.jpeg.c77fc7faaedfc14b4e17119b38db3622.jpeg

Denne gangen satser jeg på at jeg drar videre med egen båt!

34412B2F-A34E-4EE8-9A25-1DD625FA5D86.jpeg.c823e480defe5d7c7caf2762c3641254.jpeg

 

En litt dårlig screengrab…

9D4244A9-7879-4A4C-95F5-D56803089969.jpeg.856dab0108b212456e003e16a56d65f8.jpeg

Redigert av Pequod (see edit history)
Link to post
Share on other sites

29 minutes ago, Chilli Solbris said:

Godt du er vel framme!☺️☺️

Og hold deg frisk!😁😁😁

 

...i motsatt fall vet du hvem som kommer og kupper både båten og denne tråden. Just sayin'.

 

Nyt turen!

Any ship can be a minesweeper. Once.

 

Husk lytteplikten på kanal 16 og å holde god avstand til båt som viser "signalflagg A" !

Link to post
Share on other sites

Sandebukta skrev for 4 timer siden:

Jeg tror de har igjen to av den gamle typen, Bastø I og II. Bastø III gikk til Vestlandet når Electric kom mener jeg.  

Følgende båter er i drift i dag, men en eller to av dem ligger som reserve og til vedlikehold til enhver tid :
Bastø 1 (1997)

Bastø 2 (1997)

Bastø 4 (2016)

Bastø 5 (2017)

Bastø 6 (2016)

Bastø Electric (2022)

Link to post
Share on other sites

God morgen fra Strömstad! Noen viktige innkjøp i går: Pepsi-Max med mango, selvklebende bandasjer (til halv pris av i Norge), Praktisk Båtägande og - siden vi er inne i desember - to små båtnisser! :giggle: Den store båtnisser sitter jo bak rattet…:lol:

 

3B364DC7-094D-4DB3-8CD1-8501989A83A7.jpeg.0210aafb7bbf7fdaedaf568774c9db7e.jpeg

 

Ny tur på land i dag, innkjøp av juleakevitt, mer Pepsi-Max og en liten stopp på Kaffedoppet før avgang til Fredrikstad.

Link to post
Share on other sites

Hvordan er julestemningen i Strömstad?

Jeg er litt usikker på når jeg rekker ned til Fredrikstad. Har et møte på Kolbotn på lørdag som varer ca til kl 15.  Vi holder kontakten!

Men vent litt!!😳😳😳😳

Er du klar over hva klokka er? Hva skjer? Oppe alt?????😁😁😁😁

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Chilli Solbris skrev 1 time siden:

Hvordan er julestemningen i Strömstad?

Jeg er litt usikker på når jeg rekker ned til Fredrikstad. Har et møte på Kolbotn på lørdag som varer ca til kl 15.  Vi holder kontakten!

Men vent litt!!😳😳😳😳

Er du klar over hva klokka er? Hva skjer? Oppe alt?????😁😁😁😁

Hehe, tidlig oppe i mitt nye liv! Dessuten er det også med tanke på å unngå mørkekjøring.

 

Hvis du ikke vet om du er i Fredrikstad i morgen, eller ikke kommer deg dit før på ettermiddagen, så er det mulig jeg blir her i Strömstad en dag til.

 

Må uansett videre søndag, med ny overnatting i Son, regner jeg med. Så sjarmøretappen hjemover på mandag. Skal på jobb igjen tidlig tirsdag.

 

Absolutt julestemning her i Strömstad, bare snøen som mangler, men den klarer jeg meg greit uten! 
 

Nettopp tatt et rekesmørbrød og en kaffe på Kaffedroppet - så livet er fint akkurat nå! 
 

 

 

 

Redigert av Pequod (see edit history)
Link to post
Share on other sites

1 hour ago, Chilli Solbris said:

Men vent litt!!😳😳😳😳

Er du klar over hva klokka er? Hva skjer? Oppe alt?????😁😁😁😁

 

Fjerndiagnose: frisk sjøluft kombinert med PepsiMAX med mangosmak og en båt som ser ganske strøken ut. Gjør underverker for helse, selvfølelse og iver etter å komme i gang med dagen. Pluss vissheten om at halve båt-Norge følger med. 

Any ship can be a minesweeper. Once.

 

Husk lytteplikten på kanal 16 og å holde god avstand til båt som viser "signalflagg A" !

Link to post
Share on other sites

Komodo skrev 7 minutter siden:

Hvor har du lekkasje i forkabinen nå?

 

Tenker det må være deilig å være på tur med båten nå som diverse saker er utbedret? Men det viktigste er jo helsa! Håper du har fått orden på godfoten nå 👍

Det er kun på venstre side av luka. Rakn ikke å støpe ferdig. Tenkte å se om jeg fikk slipt til et stykke metall som nødløsning og tette med MS937 før støping til våren. Det er der likelydende sitter. 
Har forresten en haug med sink til deg @Komodo!

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Husker godt den biten som var knekt av der ja 👍 Det jeg tenkte på var at det kanskje kunne gjøres en midlertidig løsning slik at det er tørt der i vinter. Det blir utrolig mye koseligere ombord dersom det er tørt i båten! 

Er det noe småtteri jeg kan bidra med, så kjører jo @Pequod forbi her på vei hjem. Og båtplassen min er ledig, har akkurat tatt opp båten. 

Link to post
Share on other sites

Komodo skrev 36 minutter siden:

Husker godt den biten som var knekt av der ja 👍 Det jeg tenkte på var at det kanskje kunne gjøres en midlertidig løsning slik at det er tørt der i vinter. Det blir utrolig mye koseligere ombord dersom det er tørt i båten! 

Er det noe småtteri jeg kan bidra med, så kjører jo @Pequod forbi her på vei hjem. Og båtplassen min er ledig, har akkurat tatt opp båten. 

Høres ut som en god ide! Hva sier du @Pequod?

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Ja, det kan jeg sikkert gjøre. Fikk jo aldri hilst på @Komodo, så det er jo en god grunn til å stoppe der! Hvor på Nøkledypet er det plassen er?

 

Når det gjelder småting, så er det jo alltids noe... For eksempel virker ikke vindusviskeren ved førerplassen, den virket jo i sommer... Er litt mer bekymret for septiktanken, ser ikke ut til at jeg får tømt den, ikke noe reaksjon fra den manuelle pumpa. Kunne godt tenkt meg å få tømt den før kulda kommer... Tror ikke det er så mye der, men det kommer i alle fall ikke noe ut. Har jo fått rådet om å fylle litt mer opp med vann, men siden vi går mot kuldegrader har jeg vært litt skeptisk i tilfelle det ikke virker.

 

Det er vel det eneste jeg kommer på i farta. Heller ikke hornet virker lenger, og det ligger en batterimonitor som ikke er montert ennå, men det er noe som ikke haster.

 

Har du en liten stikksag eller noe slikt, så kunne det vært fint. 12V-uttaket virker ikke, så jeg begynte å sette inn et USB-uttak der istdenfor, men det er litt for bredt til det hullet som er der!

 

Har også fått beskjed fra RSAndersen at madrassene/putene til forkabinen er ferdige. Skal ringe når jeg er i Fredrikstad, usikker på om jeg må hente dem selv eller om de kjører dem ned til havna.

 

Akkurat nå koser jeg meg med Netflix i en varm akterlugar. Blir relativt tidlig avgang i morgen, tenker jeg, kanskje rundt 9? Er ferdighandlet i byen nå.

Redigert av Pequod (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Pequod skrev 8 minutter siden:

Hvor på Nøkledypet er det plassen er?

Jeg har ikke båtplass i Nøkledypet Pequod, den er på Listranda i Løperen :wink: Nå har jeg imidlertid båten i Nøkledypet, men det er kun for vinteropplag. 

 

Angående småtteri som jeg nevnte over, så tenkte jeg på om det var noe jeg kunne hjelpe med for å få den luka tett. Har mange baller i lufta på søndag, så jeg kan ikke sette av hele dagen til det. Men hvis du vil stoppe her, så kan jeg komme ned og se på det sammen med deg :thumbsup: Grunnen til at jeg nevnte dette var at @Chilli Solbris skrev noe om å tilpasse en metallbit. Det var der jeg tenkte jeg kanskje kunne bidra :smiley: 

 

Men obs: Det blir hummerfest her i morgen, så hvis du passerer her tidlig på søndag så sover jeg nok :sleep:

Link to post
Share on other sites

Komodo skrev 13 minutter siden:

Jeg har ikke båtplass i Nøkledypet Pequod, den er på Listranda i Løperen :wink: Nå har jeg imidlertid båten i Nøkledypet, men det er kun for vinteropplag. 

 

Angående småtteri som jeg nevnte over, så tenkte jeg på om det var noe jeg kunne hjelpe med for å få den luka tett. Har mange baller i lufta på søndag, så jeg kan ikke sette av hele dagen til det. Men hvis du vil stoppe her, så kan jeg komme ned og se på det sammen med deg :thumbsup: Grunnen til at jeg nevnte dette var at @Chilli Solbris skrev noe om å tilpasse en metallbit. Det var der jeg tenkte jeg kanskje kunne bidra :smiley: 

 

Men obs: Det blir hummerfest her i morgen, så hvis du passerer her tidlig på søndag så sover jeg nok :sleep:

Den er grei! Jeg har jo tenkt på en tidlig avgang, så vi får se! Ville jo vært litt spennende å besøke et nytt sted! Når det gjelder den metallbiten så vet jeg ikke om @Chilli Solbrisallerede har noe slikt klar? Har i alle fall ikke noe her om bord!

Link to post
Share on other sites

Pequod skrev 7 minutter siden:

Den er grei! Jeg har jo tenkt på en tidlig avgang, så vi får se! Ville jo vært litt spennende å besøke et nytt sted! Når det gjelder den metallbiten så vet jeg ikke om @Chilli Solbrisallerede har noe slikt klar? Har i alle fall ikke noe her om bord!

Du kan uansett legge ruta inn Løperen og titte innom Listranda og Lisundet :thumbsup: Jeg sender deg en IM med telefonnummeret mitt, så kan du sende meg en melding i morgen når du er på vei. Det er ikke noe vits i å ringe, jeg har aldri lyd på telefonen :giggle: 

Når det gjelder metallbiter så har jeg litt av hvert på lur, så det skal ikke stå på det. Men hvis Erik har en plan på det der så skal ikke jeg kuppe det "prosjektet", tenkte mer å hjelpe til dersom det var behov. Jeg har jo "alt" av jernbiter og verktøy, og bor tre minutter fra båthavna :wink: 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...