Jump to content

Bergtatt på tokt - 2022


Pequod

Recommended Posts

Hulda skrev 2 minutter siden:

Det er som Benny i Olsenbanden uttrykte: "Jeg bryr meg ikke om hva bensinen koster, fyller uansett bare for en femmer". 

 

Ja. Men nå gjør inflasjonen at jeg fyller for 1400,- uansett. :eek:

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Og så var du på plass i Son.

 

bergtatt_son1.jpg.f742c05ac12a62f542f2c08aa4eef4f5.jpg

På vei inn i havnen

 

bergtatt_son2.jpg.dccbea19f3f12eb45c998b2ac043bf83.jpg

Nesten fremme

 

bergtatt_son3.jpg.0be2f0268f180c07356c0413d1f75620.jpg

Inn i en bås

 

bergtatt_son4.jpg.06c78d7360c63a53726bc5a9cdc573f4.jpg

Og her fortøyes det.

 

Ha noen fine dager i båten!

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Takk for det @Lars H.! Aldeles herlig og knirkefri båttur!

 

A21F1474-9D37-4AE8-B509-2A25EB8C49A4.jpeg.a12e5539cee755e62bc91ceacce52943.jpegFørste og eneste fritidsbåt jeg traff på var da jeg kom til Son, da kom det en liten og rask en ut fra havna.

30F3281B-195F-4449-9B37-540E08788076.jpeg.dbf79a200f23bebb3f51b57ec81ceb8d.jpeg

Nå en liten cowboystrekk på de nye madrassene mens jeg lader mobilen, og deretter en liten tur på land.

 

89D154A4-1523-4FE4-93EA-F38299F738A2.jpeg.9bfd4d6759eabfdcde10fdce2e2103cf.jpeg

Link to post
Share on other sites

Gullfisk skrev for 4 timer siden:

så ut som en flott dag på sjøen.
Har du fått ordnet drivakselen som kastet ut fett?

Nydelig vær ja! Jeg har ikke hørt noe fra Engelsviken, som skulle bestille deler og kontakte meg når de var kommet, men jeg vet jo ar de må mases på. Dog har jeg fått beskjed om at jeg kan bruke båten som normalt, men unngå å kjøre veldig fort.

 

Og han som sjekket tilstanden tidligere i høst må ha gjort et eller annet, for det er omtrent ikke noe fettsprut nå.

 

Jeg tviler vel på at Engelsviken får gjort noe i år. Det skal byttes mellomaksel og belg samt impellerpumpe (som var årsaken til at det kommer vann i kjølen når jeg kjører.)

Link to post
Share on other sites

Pequod skrev 1 time siden:

Og han som sjekket tilstanden tidligere i høst må ha gjort et eller annet, for det er omtrent ikke noe fettsprut nå.

Den er nok ferdigsprutet :giggle:

 

Kos deg på tur, moro å se at det er folk som bruker båten ennå :thumbsup: Selv har jeg vært på sjøen flere ganger i uka i hele høst, og senest i går og i dag. Knallflott på sjøen i dag :sailing: Og nå skal alle hummerteiner i fjorden være tatt opp. I morgen skal jeg på et dykkeroppdrag, så da blir det sjøen i morgen også :diving:

Link to post
Share on other sites

God morgen. Dersom du har tenkt deg til Strömstad, så husk at flytebryggene i indre havn er fjernet og nye utlagt. De nye er tydeligvis ikke ferdig, da det ut fra bildet ikke er kommet strøm og vann der.

 

brygger_nye_stromstad.jpg.a1a4c455ecf362a7e7f156b02bfff904.jpg

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Lars H. skrev for 1 time siden:

God morgen. Dersom du har tenkt deg til Strömstad, så husk at flytebryggene i indre havn er fjernet og nye utlagt. De nye er tydeligvis ikke ferdig, da det ut fra bildet ikke er kommet strøm og vann der.

 

brygger_nye_stromstad.jpg.a1a4c455ecf362a7e7f156b02bfff904.jpg

 

Hulda skrev for 1 time siden:

Du må i såfall legge deg langsetter på de faste kaiene i indre havn. Det er ikke lov å legge til på flytebryggene. Godt med plass i ytre havn. Vannet er stengt for vinteren. Strøm ok i ytre havn.


Ja, er klar over det. Har vært i kontakt med havna for sikkerhets skyld. Har fått beskjed om at det er fritt fram i ytterste havn og at jeg kan legge meg langsides strandpromenaden.

 

Usikker på høyden der, så jeg regner med at jeg legger meg ytterst. Det er enklest og denne gangen har jeg ingen vond fot som plager meg!

Redigert av Pequod (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Pequod skrev 45 minutter siden:
Hulda skrev 1 time siden:

Du må i såfall legge deg langsetter på de faste kaiene i indre havn. Det er ikke lov å legge til på flytebryggene. Godt med plass i ytre havn. Vannet er stengt for vinteren. Strøm ok i ytre havn.


Ja, er klar over det. Har vært i kontakt med havna for sikkerhets skyld. Har fått beskjed om at det er fritt fram i ytterste havn og at jeg kan legge meg langsides strandpromenaden.

 

Usikker på høyden der, så jeg regner med at jeg legger meg ytterst. Det er enklest og denne gangen har jeg ingen vond for som plager meg!

 

Det er godt med plass i Strømstad ytre havn.

 

stromstad_ytre.jpg.ab26e80b53bcc64ec2472848b4a83027.jpg

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...