Lars H. Svart 23.August.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.August.2022 (redigert) Hunnebostrand er et fint sted, men nå er det på tide å komme seg hjemover. Etter en lang og hyggelig prat med havnevaken (som husket oss fra da vi var på sydgående) satte vi kursen nordover mot de beryktede "Humparne". Der var det ikke mye humper idag, med 1 - 2m/s vind fra land var max bølgehøyde 10cm. Vi har det fremdeles ikke travelt så det ble snaut 7Nm til Hamburgsund der det var godt med plasser. Her ligger vi vel over en dag. Skipshunden Max har god kontroll på det som skjer rundt båten, og så passer han på PC'n tilpappa'n. Men det er tydelig at vi nærmer oss Norge der de "rike" bor, her koster det oss SEK360 med strøm, langt ute i august! Det er bare to ganger tidligere på ferien, inkludert fellesferien at vi har betalt over 300 kroner. Redigert 23.August.2022 av Lars H. (see edit history) Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Chilli Solbris Svart 23.August.2022 Link til dette innlegget Svart 23.August.2022 Dere setter en klar standard for pensjonisttilværelsen!???? Godt at det forholdt seg rolig over humparna!☺️☺️☺️ Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Lars H. Svart 23.August.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.August.2022 De neste "forferdelige" stedene er Gule Humpen, Kosterfjorden og den lange Oslofjorden. Men denne værmeldingen (for Gule Humpen) ser da ganske "hyfsat" ut? Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Førstefender Svart 23.August.2022 Link til dette innlegget Svart 23.August.2022 Lars H. skrev 1 time siden: Hunnebostrand er et fint sted, men nå er det på tide å komme seg hjemover. Vi har det fremdeles ikke travelt så det ble snaut 7Nm til Hamburgsund der det var godt med plasser. Men det er tydelig at vi nærmer oss Norge der de "rike" bor, her koster det oss SEK360 med strøm, langt ute i august! Det er bare to ganger tidligere på ferien, inkludert fellesferien at vi har betalt over 300 kroner. Jeg måtte ut med 732kr i Hunnebostrand ink el. 9 Aug Veldig koselig havn og sted, men ble bare en natt i år til den prisen.. Litt snodig i Hamburgsund, booket på den plassen vi lå via docspot, og det var lang rimeligere enn hos havneverten, åpenbart noe feil i sytemet, kompisen slapp unna med 360kr 10August for 14m båt. Ble bare 23døgn i år, misunnelige på dine snart 100! Link to post
Lars H. Svart 24.August.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.August.2022 (redigert) Ikke noe nytt fra oss her i Hamburgsund. Men idag er det 100 dager siden vi startet båtferien! Redigert 24.August.2022 av Lars H. (see edit history) Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Pequod Svart 24.August.2022 Link til dette innlegget Svart 24.August.2022 Lars H. skrev for 10 timer siden: Ikke noe nytt fra oss her i Hamburgsund. Men idag er det 100 dager siden vi startet båtferien! Får mer og mer lyst til å gå av om to og et halvt år og tilbringe hele sommerhalvåret i båten… Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
VegJoh Svart 25.August.2022 Link til dette innlegget Svart 25.August.2022 Lars H. skrev for 20 timer siden: Men idag er det 100 dager siden vi startet båtferien! Gratulerer For en tur !! D5L Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz Link to post
index Svart 25.August.2022 Link til dette innlegget Svart 25.August.2022 Pequod skrev for 10 timer siden: Får mer og mer lyst til å gå av om to og et halvt år og tilbringe hele sommerhalvåret i båten… Det hadde kledd deg, Pequod! "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Pequod Svart 25.August.2022 Link til dette innlegget Svart 25.August.2022 index skrev for 1 time siden: Det hadde kledd deg, Pequod! Det tror jeg også! Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Lars H. Svart 25.August.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.August.2022 På vei til Strømstad. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 25.August.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.August.2022 Gule Humpen nå. 2m/s vind 5cm sjø. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 25.August.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.August.2022 (redigert) Kosterfjorden var også helt nydelig. Her snudde vinden en stund til NW 2m/s, men det ga ikke mer enn 20 - 30cm sjø. Nå ligger vi i Strømstad indre havn. Imorgen blir det tur til veterinæren for "svenskepille" til skipshunden, før vi durer rett hjem på lørdag. Turen fra Hamburgsund med både Gule Humpen og Kosterfjorden tok oss 4 timer og 10 min i strålende sol og 20 - 25gr. Nå har jeg fått meg et stort glass RØDT. Redigert 25.August.2022 av Lars H. (see edit history) Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
index Svart 26.August.2022 Link til dette innlegget Svart 26.August.2022 Lars H. skrev for 17 timer siden: Nå har jeg fått meg et stort glass RØDT. Vel fortjent! Tipper det smakte. "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Hulda Svart 26.August.2022 Link til dette innlegget Svart 26.August.2022 Ser deg fra Gulag Hallinghovda, du ligger midt i web-cam'en. Link to post
Lars H. Svart 26.August.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.August.2022 Så ble det ikke å dele en flaske rødt i år heller Hulda. Nå er vi klar for hjemreise imorgen, Max har vært hos veterinæren for "svenskepille" og jeg en siste tur på "bolaget". Denne ferien har gått som smurt, jeg klarte til og med å beregne kaffeforbruket for 3 måneders tur. Idag åpnet jeg den siste posen med ekte kaffe kjøpt hjemme. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Hulda Svart 26.August.2022 Link til dette innlegget Svart 26.August.2022 (redigert) Vi får satse på neste år! Snart er vi så gamle at vi må ta en hel kartong, intravenøst :-) Redigert 26.August.2022 av Hulda (see edit history) Link to post
Ugleseth Svart 26.August.2022 Link til dette innlegget Svart 26.August.2022 Får vi et bilde av postkassa , plenen og blomstene i stua? Link to post
pipe Svart 26.August.2022 Link til dette innlegget Svart 26.August.2022 Lars H. skrev On 24.8.2022 at 11.01: Men idag er det 100 dager siden vi startet båtferien! I år må det vel være flatt batteri på bilen ? Link to post
Lars H. Svart 26.August.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.August.2022 Ugleseth skrev 45 minutter siden: Får vi et bilde av postkassa , plenen og blomstene i stua? Posten og avisen er stoppet og naboen sjekker for uønsket reklame. Plenen pleier også naboen å klippe noen ganger. Kun plastblomster om sommeren. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 26.August.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.August.2022 pipe skrev 45 minutter siden: I år må det vel være flatt batteri på bilen ? Håper da inderlig ikke det, det gikk bra med 2 1/2 måned sist sesong. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Pequod Svart 26.August.2022 Link til dette innlegget Svart 26.August.2022 Lars H. skrev for 3 timer siden: Posten og avisen er stoppet og naboen sjekker for uønsket reklame. Plenen pleier også naboen å klippe noen ganger. Kun plastblomster om sommeren. Som dere ser under var det noe mer grodd hos meg etter båtferie og sykehusinnleggelser… Gjesten så imidlertid ikke ut til å ha noe imot det. Kanskje jeg skal ringe han med geitene på Håøya og be om en visitt? Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Lars H. Svart 27.August.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.August.2022 Godt på vei hjem, passerer Tristein i vindstille og speilblank sjø nå. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
PiperBill Svart 27.August.2022 Link til dette innlegget Svart 27.August.2022 Lars H. skrev 33 minutter siden: Godt på vei hjem, passerer Tristein i vindstille og speilblank sjø nå. Lars H. Du burde alliert deg med en forfatter eller bokforlag og skrevet en "reiseguide" ut ifra dine erfaring med alle de sesongen du har tatt turen langs svenskekysten. Jeg tror den hadde solgt bra. :-) And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
El barco de Sol Svart 27.August.2022 Link til dette innlegget Svart 27.August.2022 PiperBill skrev for 3 timer siden: Lars H. Du burde alliert deg med en forfatter eller bokforlag og skrevet en "reiseguide" ut ifra dine erfaring med alle de sesongen du har tatt turen langs svenskekysten. Jeg tror den hadde solgt bra. :-) Jeg har forsøkt å overtale han. Men tenk: hvordan var det da han startet i båt,utvikling båt,motor,gjestehavner. Utvikling av teknologisk utstyr,navigasjon med mer. Ganske sikker på at det ble årets (2023?) Julegaveønske fra mange. Fra Hankø idag,7 båter i gjestehavna i natt! Link to post
Bonus Svart 27.August.2022 Link til dette innlegget Svart 27.August.2022 (redigert) Kjent skute på vei hjemover i dag ????? Redigert 27.August.2022 av Bonus (see edit history) Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn