Jump to content

Bergtatt! En oppgradering på dugnad og spleis! Step by step! Pequod ut på nye eventyr


Chilli Solbris

Recommended Posts

Pequod skrev 21 minutter siden:

Tusen takk til @Wallas Service:pray::clap: Og ikke minst @Komodo!!!

Bare hyggelig @Pequod :thumbsup:

 

Men @Chilli Solbris, vet du hvor eksosgjennomføringen til varmren har tatt veien? Så etter den i går, men fant den ikke. Det samme gjelder rista til luftinntak på babord side. Ligger i hengeren kanskje?

Link to post
Share on other sites

Komodo skrev for 2 timer siden:

Bare hyggelig @Pequod :thumbsup:

 

Men @Chilli Solbris, vet du hvor eksosgjennomføringen til varmren har tatt veien? Så etter den i går, men fant den ikke. Det samme gjelder rista til luftinntak på babord side. Ligger i hengeren kanskje?

Ja, de ligger i hengeren mener jeg å huske!

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Wallas Service skrev 10 minutter siden:

Er mest sannsynlig denne skroggjennomføringen du skal se etter.

1066.jpg

Men da trenger du kanskje ny pakning?

Jeg mener å huske at jeg ikke har noen slik gjennomføring med "tut". Men det er kanskje å foretrekke? Hadde en slik til Webastoen på snekka.

Redigert av Pequod (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Leste skille-relé-tråden til Sjøvind i går og kom til å lure på om det som er om bord i Bergtatt er sjekket og funnet i orden eller byttet?

 

Det ble jo tidlig spekulert om det kan ha vært en av årsakene til batteridøden om bord?

 

Så vidt jeg forstår fant man ut at det var noe galt med hovedstrømbryteren, og at den er byttet?

 

Det er vel kanskje @Gullfiskeller @nordguttsom kan svare på dette? Eller har @Chilli Solbrisoversikten?

 

 

Link to post
Share on other sites

Pequod skrev for 1 time siden:

Leste skille-relé-tråden til Sjøvind i går og kom til å lure på om det som er om bord i Bergtatt er sjekket og funnet i orden eller byttet?

 

Det ble jo tidlig spekulert om det kan ha vært en av årsakene til batteridøden om bord?

 

Så vidt jeg forstår fant man ut at det var noe galt med hovedstrømbryteren, og at den er byttet?

 

Det er vel kanskje @Gullfiskeller @nordguttsom kan svare på dette? Eller har @Chilli Solbrisoversikten?

 

 

Her har ikke jeg oversikt dessverre! Laderen er koblet til i hvert fall. Til helgen skal jeg holde på med båten og da kan vi se om ting er som det skal!

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Chilli Solbris skrev for 4 timer siden:

Her har ikke jeg oversikt dessverre! Laderen er koblet til i hvert fall. Til helgen skal jeg holde på med båten og da kan vi se om ting er som det skal!

Til helgen har også jeg mulighet til å hjelpe til der jeg med mine tolv tommeltotter kan brukes uten å gjøre mer skade enn nytte! :giggle:
 

Kanskje bunnstoff og hjelpe til med vask og klargjøring av forkabinen?

Link to post
Share on other sites

Pequod skrev 17 minutter siden:

Til helgen har også jeg mulighet til å hjelpe til der jeg med mine tolv tommeltotter kan brukes uten å gjøre mer skade enn nytte! :giggle:
 

Kanskje bunnstoff og hjelpe til med vask og klargjøring av forkabinen?

Vi får avtale hvordan du kommer deg nedover til Fredrikstad. Jeg er lutt usikker på når jeg slipper ut herfra. Du skal få hjelpe meg med vinduene!😁😁😁

Og skrape i forkabinen. 
Bunnstoff mener jeg det skal være kontroll på. 

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Chilli Solbris skrev 57 minutter siden:

Vi får avtale hvordan du kommer deg nedover til Fredrikstad. Jeg er lutt usikker på når jeg slipper ut herfra. Du skal få hjelpe meg med vinduene!😁😁😁

Og skrape i forkabinen. 
Bunnstoff mener jeg det skal være kontroll på. 

Mulig jeg får haik med båt. Skal høre nærmere.

Link to post
Share on other sites

Lars Martin skrev 6 minutter siden:

Digger denne tråden og innsatsen som ligger bak.

Mektig imponert over ståpåviljen.

Merker at det klør litt i dårlig samvittighet for at jeg ikke har hjulpet til, men jeg har ikke hatt mulighet til nå. Hvor lenge tenker dere at hun ligger på land?

Komodo skal vel ha opplagsplassen tilbake 1. oktober, så det er vel deadline for sjøsetting.

Kan se ut som om vi blir noen til helga i alle fall.

Link to post
Share on other sites

Gullfisk skrev for 1 time siden:

@PequodSkillerele et er testet med lader, og fungerer. Det er litt tynne ledninger på det etter min smak, men ingen tegn til varmgang. Ellers ramset jeg opp endel som kan/bør gjøres videre, om noen skal jobbe på elanlegget. 

Ja, har lagt det inn med rødt på arbeidslista, men hadde ikke fått med meg at det er testet og funnet OK! Mener å huske at @Viksund830reagerte på tynne ledninger da han hjalp meg med å bytte batteri i Farsund i fjor. Mente de ledningene var litt varme, så derfor ble forbruksbatteriet koblet rett på laderen som en midlertidig løsning, mens startbatteriet tok lading fra motoren (og fikk vedlikeholdslading innimellom i vinter med en annen lader jeg hadde liggende).

Redigert av Pequod (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Pequod skrev for 10 timer siden:

Så vidt jeg forstår fant man ut at det var noe galt med hovedstrømbryteren, og at den er byttet?

 

Det er vel kanskje @Gullfiskeller @nordguttsom kan svare på dette? Eller har @Chilli Solbrisoversikten?

 

 

Jeg tror det var Gullfisk som mistenkte at det var noe feil med hovedbryteren, og jeg sjekket den den når jeg var i båten for en tid tilbake. Konstaterte fort at den var mer eller mindre defekt. Ved den minste berøring ble det vakkel i den, så den ble byttet med en ny tilsvarende. 

Så at det ikke var oppdatert i oppgavearket, så det er herved gjort. 

Link to post
Share on other sites

Førstkommende lørdag og søndag vil det være mulig å bidra en tundectul på Bergtatt! De dugnadene som har vært har vært helt supert også sosialt. 
Jeg har planer om å kidnappe @Pequod og få satt fyren i gang for fullt der nede!

Jeg trenger hjelp til å få inn vinduene og bunnstoff og sink skal på plass. 
Innvendig skal forpiggen skrapes så godt det lar seg gjøre. 
Jeg har med poleringsutstyr av forskjellige typer og kvalitet! Styrbord side skal skinne som babord gjør!

Jeg tar Storebroen til kaia på Nøkledypet!

Er det noen som vil stikke huet inn der også er de hjertelig velkommen!

Jeg kan godt låse både @nordgutt og @Gullfisk inn i Storebroen!😁😁😁

Håper vi sees på lørdag og/eller søndag for felles sosial trening og båtutvilling!🤩🤩🤩😁😁😁

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Gullfisk skrev for 2 timer siden:

Det er lite sannsynlig at jeg dukker opp i helgen, da jeg har vakt og helgejobbing igjen. I tillegg venter arbeid på eget hus. Det måtte være for å slippe unna husjobbing i tilfelle:rolleyes:

😂😂😂

Du har gjort ditt og vel så det! Men å låse deg og @nordgutt inne i Storebroen står høyt på kidnappingslista!😅😅😅

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Komodo skrev for 1 time siden:

Sjøsetting?

 

PS, vet du om den blå vannsugeren min står i hengeren? Fant den ikke da jeg var der nede sist...

Får vi ferdig fet vi skal i helgen er det ingenting i veken for å få båten på vannet. 
Sugeren din står i hengeren. Har dekket den til litt. 

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...