Jump to content

Bergtatt! En oppgradering på dugnad og spleis! Step by step! Pequod ut på nye eventyr


Chilli Solbris

Recommended Posts

Jeg kom til å tenke på en ting til med strømmen;

Jeg har hørt at hvis man har et problem med «strømtyv» og/eller høyt sinkforbruk, så kan man sette en hovedstrømsbryter på minus fra batteriet. Det krever jo at all minus går gjennom denne da…

 

Stemmer dette, eller er det bare tull?

Link to post
Share on other sites

I et forsøk på å gjøre arbeidslista litt mer oversiktlig har jeg nå gruppert den etter utførte oppgaver (grønt), oppgaver det jobbes med (blått) og oppgaver som ikke er påbegynt (rødt).

 

https://docs.google.com/document/d/1j6WXPA88F6GGw9rvk8fNA8TZQTiK5JNvhb6_9jbR2jA/edit?usp=sharing

Redigert av Pequod (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg stusser litt på at ingen større leverandører har hoppet på dette som en PR-greie.

 

Det er kjempeflott med de leverandørene som bidrar i det stille, og det er nesten mer beundringsverdig at de gjør det uten gjenytelse, men at ingen har hoppet på for egen PR sin skyld synes jeg er litt rart.
 

Jeg tipset Båtmagasinet om dugnaden og spleisen, og hintet om at de kunne få med noen leverandører og lage en skikkelig gladsak ut av dette, men jeg hørte aldri noe mer. Regner ikke med at noen av dere som arrangerer dugnad og spleis har hørt noe heller, for da hadde det vel blitt nevnt.

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Link to post
Share on other sites

1 hour ago, Popeye70 said:

Jeg tipset Båtmagasinet om dugnaden og spleisen, og hintet om at de kunne få med noen leverandører og lage en skikkelig gladsak ut av dette, men jeg hørte aldri noe mer. Regner ikke med at noen av dere som arrangerer dugnad og spleis har hørt noe heller, for da hadde det vel blitt nevnt.

 

Hva med Båtens Verden, som vel har hjemmehavn nærmest rett rundt nærmeste hjørne?

Any ship can be a minesweeper. Once.

 

Husk lytteplikten på kanal 16 og å holde god avstand til båt som viser "signalflagg A" !

Link to post
Share on other sites

Gullfisk skrev for 8 timer siden:

Jeg kan godt ta inverterbiten

Supert!

 

Familiesnekke skrev for 4 timer siden:

Jeg kjøpte minus-skinne på Elektroimportøren

Å? Hva kaller de det der? Finner ikke noe jeg...

 

Gullfisk skrev for 5 timer siden:

Jeg har litt 16mm2 jeg kan donere

Det er jo et meget godt tilbud. Jeg vet ikke hvor "alvorlig" det er å ikke ha fortinnet men om vi smører inn endene med litt vaselin eller batteripolfett så holder det vel i 50 år...? En annen ting er kvadraten. Umiddelbart synes jeg det høres litt lite ut med 16mm2, men mulig det holder. Burde evt. se nærmere på maks total belastning der framme, men om du kommer så fint om du kan ta med, så ser vi på det.

Link to post
Share on other sites

Komodo skrev for 2 timer siden:

Er det ingen på forumet her om jobber på Ringnes eller Borg bryggerier da :giggle:

Jeg har jo fått disse flaskene med Pepsi Max😁😁😁. Fra @leopard! En meget hyggelig kar! Men jeg kan si at han ikke jobber på Borg!😂😂😂

Pequod skrev for 2 timer siden:

Kanskje vi skulle ha spurt Pepsi Norge om å bidra på spleisen? Så kunne de fått foliere båten med logoen sin her og der! :lol::lol::lol:

Se min kommentar rett over her😂😂😂

Gullfisk skrev for 1 time siden:

:cheers:

🍻🍾

torkelmj skrev 43 minutter siden:

 

Hva med Båtens Verden, som vel har hjemmehavn nærmest rett rundt nærmeste hjørne?

Det går jo selvsagt an. Skal høre med de. 

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

nordgutt skrev 25 minutter siden:
Familiesnekke skrev for 5 timer siden:

Jeg kjøpte minus-skinne på Elektroimportøren

Å? Hva kaller de det der? Finner ikke noe jeg...

Det heter «Jordskinne», og koster fra en hundrings og oppover:

https://www.elektroimportoren.no/jordskinne-24-tilkoblingsskruer/1725548/Product.html?query=Jordskinne&page=2&sid=000000000000000000000005550769

Link to post
Share on other sites

Chilli Solbris skrev 15 minutter siden:

Jeg har jo fått disse flaskene med Pepsi Max😁😁😁. Fra @leopard! En meget hyggelig kar! Men jeg kan si at han ikke jobber på Borg!😂😂😂

Tenkte mer på et par kasser med bjørnunger jeg da vet du 😉 Men da hadde det vel ikke blitt gjort så mye der nede 😅

 

Link to post
Share on other sites

Komodo skrev 54 minutter siden:

Tenkte mer på et par kasser med bjørnunger jeg da vet du 😉 Men da hadde det vel ikke blitt gjort så mye der nede 😅

 

😁😁😁

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Pequod skrev for 3 timer siden:

Kanskje vi skulle ha spurt Pepsi Norge om å bidra på spleisen? Så kunne de fått foliere båten med logoen sin her og der! :lol::lol::lol:

 

Den båten hadde nesten fortjent å bli foliert svart med svære Pepsi Max logoer på sidene ja! Og sponset med 10 års forbruk til eieren...😁😂

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

torkelmj skrev for 3 timer siden:

 

Hva med Båtens Verden, som vel har hjemmehavn nærmest rett rundt nærmeste hjørne?


Uten å si for mye (for jeg vet ikke så mye), så hopper Båtens Verden på saken og kommer til å gjøre noe.

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Link to post
Share on other sites

Popeye70 skrev for 1 time siden:


Uten å si for mye (for jeg vet ikke så mye), så hopper Båtens Verden på saken og kommer til å gjøre noe.

Det skulle nesten bare mangle att ikke ett båtblad finner denne saken verdt litt spalteplass.
Båtmagasinet sine journalister må jo ha godt i dvale rent for tidlig i år.

Redigert av pipe (see edit history)
Link to post
Share on other sites

pipe skrev 21 minutter siden:

Båtmagasinet sine journalister må jo ha godt i dvale rent for tidlig i år  men det var vel en grunn til att ikke blekka lenger er å finne i min postkasse så vidt jeg husker.


Nå har jeg (nesten) aldri lest Båtmagasinet i papirform, så jeg kan ikke si noe om hvordan papirutgaven har utviklet seg, men nettsiden deres fremstår mer som en salgsbrosjyre og PR-kanal enn noe annet. Det er mest produktpresentasjoner som like gjerne kunne vært glansede brosjyrer trykket av produsent/importør som uavhengige reportasjer. Men det er enkelt å skrive og krever lite av journalisten.

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Link to post
Share on other sites

Jeg må legge meg et par timer etter nattevakta i natt. Har vært på plassen og satt igjen hengeren. Ingen som er der pr nå. 
Håper vi sees litt etter kl 12!😃😃😃

Redigert av Chilli Solbris (see edit history)

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Popeye70 skrev for 14 timer siden:

Nå har jeg (nesten) aldri lest Båtmagasinet i papirform, så jeg kan ikke si noe om hvordan papirutgaven har utviklet seg,

 

Jeg abonnerte på Båtmagasinet fra første nummer i 1985 og i 30 år (har alle nummer + Gjestehavnene + Båtguiden), sluttet å abonnere pga plassmangel (å kaste/selge/gi bort bladene er totalt uinteressant). Båtmagasinet endret karakter/stil da de ble kjøpt opp/kjøpte opp bladet Båtliv (som ble etablert av Stein Viken og het: Praktisk Småbåtliv) og Atle Knutsen ble ansvarlig redaktør. Personlig synes jeg papirutgaven av Båtmagasinet har blitt et kjedelig blad, dårlig design/lay-out, for mye reklame :sad: Jeg håper Båtens Verden (som startet som et skoleprosjekt av noen "guttunger" på ungdommskolen i Fr.stad) klarer seg bra, de få bladene jeg har kjøpt vitner om det :thumbsup::clap:

jeg tørker ut på land....!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...