Fabricius Svart 21.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2013 Men vi som skal gjennom tunnelen for seil må jo nødvendigvis seile på platt lens. Jeg antar det blir montert vifter som blåser nordover før lunsj og sørover etter? Sitér dette innlegget Link to post
Elon Svart 21.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2013 Nope.. E fra vestlandet sjøl eg, men synes det er feil bruk av penger.. Og hva vil du bruke pengene på? Sitér dette innlegget Link to post
Executive Svart 21.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2013 http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Verdens-villeste-tunnelid-2423126.html#.UUuFvlsZN0R Sitér dette innlegget Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755 If you don´t know any bad words, just buy a boat Besøk også www.flatsea.no DRACO entusiastenes Mekka Link to post
Sjeldenutpå Svart 21.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2013 Lysreguling ? Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Komodo Svart 21.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2013 Slike flåsete utsagn syns jeg lite om (fra artikkelen i BT): "- Hadde Stad ligget i Oslofjorden, ville tunnelen vært bygd umiddelbart.". Denne måten å generalisere på vinner liten tillit og vitner mest om komplekser. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Lukas Svart 21.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2013 Dette er det feiteste valgflesket i manns minne ! Jeg har vanskeligheter med å se hvordan dette er valgflesk. Valgflesk brukes til å sanke så mange stemmer som mulig. For å få mange stemmer må forslaget appelere til en så stor andel av befolkningen at det er langt flere som er for enn i mot, og det er vel strengt tatt ikke så mange i innlandsfylkene som roper hurra og vil stemme AP pga av det her. Nå er det en gang slik at det er på Øslandet det bor flest folk, og majoriteten av de vil vel kanskje tenke at det finnes bedre ting å bruke 1100 millioner på enn en skipstunell gjennom Stadlandet, så jeg tror den teorien din ikke er så godt gjennomtenkt. Det er stortingsvalg til høsten, ikke kommune og fylke. Valgflesk ville vært å satt ned årsavgiften på bil med en 1000-lapp. Det ville appelert til alle i landet som eier èn eller flere biler, eller å ha økt tax-free kvoten på sigg og sprit betraktelig slik at de som stemmer på partiet for "folk flest" ikke lenger hadde noen grunn til det. Sitér dette innlegget Link to post
puddingen Svart 21.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2013 Valgflesk ville vært å satt ned årsavgiften på bil med en 1000-lapp. Det ville appelert til alle i landet som eier èn eller flere biler, eller å ha økt tax-free kvoten på sigg og sprit betraktelig slik at de som stemmer på partiet for "folk flest" ikke lenger hadde noen grunn til det. Vel...hadde de lovt dette 5 år fram i tid, så hadde alle skjønt at det var humbug tvert ! Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 21.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2013 Dette er ikke valgflesk, det er fordi jeg har bursdag i dag og således en gave fra staten til meg. Men dere andre skal også få lov til å bruke den. :) Jeg betaler gjerne opp mot 1000 kr for å passere. Dette fordi det gir betydelig sparte drivstoffutgifter om jeg går meg motorbåten, pga kortere avstand. Samtidig trenger man ikke la hundrelappene fly avsted i gjestehavnavgift mens man venter på at havet skal roe seg. Dessuten går det ann å planlegge tur uten å stresse med å følge med på Stad'n. Skal man på langtur om sommeren kan både tur og returen gå som planlagt. Og så er det vel en del koner som slipper å ta bussen til Måløy mens gubben passerer Stad alene. Dette vil åpne kysten for veldig mange fritidsbåter, for det er nok mange som kvier seg for Stad-passeringen. Ålesund- Bergen går da lett på 8-9 timer med motorbåt. Sitér dette innlegget Link to post
Lukas Svart 21.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2013 Vel...hadde de lovt dette 5 år fram i tid, så hadde alle skjønt at det var humbug tvert ! Blir som Mjøsbura detta vettu. Ingen i væln som vill betala for den hel. I allefall itte dom som bodde på Sunnmøre. Og på Mjøsa var det itte snakk om folk som daue for at dom måtte ta ferja. Men da bomstasjon ved Moelv vart lagt ned på midten ta 90-talet, lenge før planlagt, da var det bære vælstand og sea har ælle satt pris på brua og vøri glad dom slapp å ta ferja fra Gjøvik tel Mengshol for å komma tel solsia. Sitér dette innlegget Link to post
puddingen Svart 21.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2013 (redigert) Joa..det ordne seg tel det bæste for flatbygden på båe sier ta Mjøsa det ! Håper inderlig det blir et romslig høl i fjellet på Stadt også jeg, men...." je har mine bange anelser " sa grisen når`n så slakter`n kom tel gards før jul... Redigert 21.Mars.2013 av puddingen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lukas Svart 21.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2013 Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 22.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2013 Utrolig hvor mye penger og ambisjoner/visjoner denne regjeringen har fått nå rett i forkant av valget. Er det ikke snart åtte år siden de tiltrådte? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
SuperGnisten Svart 22.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2013 Og hva vil du bruke pengene på? Uten å vita hva som endelig kommer med i NTP, så vil eg påstå at den milliarden godt kunne blitt brukt på ny bro til Sotra i stede.. Den som er der i dag, er fra 1972 og er langt over dimensjonert kapasistet.. og siden det er snakk om verdiskapning her, så er ikke dette rent lite ute på sotra med CCB, Kollsnes og Sture terminalen.. Disse bedriftene forsøker å vokse, men det funker ikke så bra når alle som skal ut der står 1 time i kø HVER vei HVER dag! Sitér dette innlegget sol + øl + seiling -regn = en god sommer.. Link to post
Vanisian Svart 22.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2013 Ja stakkers folk. Tenk å stå i kø 1 time HVER vei HVER dag. Dette er vel eit fenomen som oppstår mange plasser rundt storbyene våre, og selvfølgelig burde det blitt bygget flere veier og bruer. Men å sette dette opp mot Stadt tunellen og andre tiltak for å bedre ferdselen på havet meiner eg blir feil. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 22.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2013 En skipstunnel til ett par/tre eller mer milliarder er nok ikke det første en bør bruke penger på når det er snakk om infrastruktur... men er det valg så er det valg, da skal valgflesket selges på tilbud til lettlurte velgere.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Mouche Svart 22.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2013 Kostnadene er nevnt å skulle bli 1,5 milliarder, men vil tippe at syv milliarder er et like godt anslag. Sikkert en artig greie for turistene dette her, men tviler på at de kommer på grunn av en tunnell på sjøen like lite som at de kommer for å kjøre i en tunnell med bil eller buss. At den samfunnsøkonomiske nytten blir redusert etter avgjørelsen om å putte noen hundre milliarder i ny E-39 drukner vel også litt i valggleden. Synes litt synd på de som skal overta taburettene og rydde opp i alt som ikke er gjort og alt som er lovet, men ikke finansiert. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Vanisian Svart 22.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2013 Ja desverre er det sannsynelegvis valflesk. Men diskusjonen her på forumet har da vert underholdene, kvem som er for, og imot. ettersom kor dei bur i landet Sitér dette innlegget Link to post
Folk I Båt Svart 22.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2013 Valgflesk? Og hvor stor andel av befolkningen er dette flesket myntet på da? Hvor mange bryr seg om det bygges en tunnel gjennom Stadt? Noen har tydeligvis ikke peiling på hva valgflesk er. Tunnelen skal anslagsvis koste omtrent 1,5 milliarder før samferdsels/logistikkgevinsten kan begynne å innhentes. Vi snylter trygd for 8 milliarder. Hva burde engasjere folket mest med hensyn til statlig pengebruk? Sitér dette innlegget Link to post
millisivert Svart 22.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2013 Valgflesk? Og hvor stor andel av befolkningen er dette flesket myntet på da? Hvor mange bryr seg om det bygges en tunnel gjennom Stadt? Er nok ikke særlig mange som bryr seg om skipstunnel på Stad, men det er latterlig mange som nærmest får stram tiss av å tenke på at det skal brukes penger ett annet sted enn i Oslo.... Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 22.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2013 Norge AS er fattig på det meste bortsett fra penger. Tunnellen er helt klart samfunnsnyttig og vedrørende pris så er det bare og la private gjøre jobben. Bestiller man en tunell til 1,5 milliard så får man det. Containertransporten langs norskekysten burde legges til båt. Med dagens press på veinettet og rigide hviletidsbestemmelser er det bare vas og sende alt via bil. Hadde man hatt noen små /mellomstore raske containerskip hadde dette bært bra på alle måter. Også milømessig. De aller fleste større byer ligger langs kysten så skipstunellen er et skritt i riktig retning. Sitér dette innlegget Link to post
Folk I Båt Svart 22.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2013 (redigert) De har sløst bort like mye penger på E18 i Vestfold som den totale befolkning i Norge snylter trygd for. http://www.tv2.no/nyheter/politisk/-e18-i-vestfold-kunne-vaert-ferdig-i-1998-4013892.html Det blir noen Stadt-tunneller det. Med hensyn til containertransport på kjøl langs kysten: store delen av kysten trafikkeres av en eneste reindyrka containerbåt på fast og forutsigbar basis. Og det er den lille og tilårskomne Tege. Redigert 22.Mars.2013 av busterx (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
MT. Svart 22.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2013 Har lett høyt og lavt, men ikke funnet det vel alle lurer på, hva er passering med fritidsbåt estimert til koste? Det får man ikke svar på før valget er unnagjort. Sitér dette innlegget baatplassen.no Din kommunistiske hjemmehavn på nettet! Link to post
Guest Avmønstret# Svart 22.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2013 Negativ skal man være uansett.... det viktigste er at pengene kommer fra feil regjering og på feil tidspunkt, drit i saken. Ærre mulig? ----------------- Lykke til med tunnel, håper den blir fulgt opp i kommende budsjett og mange får glede av den. Godt det er ett parti som aldri har vært redd for å knalle til med tunge og dyre transportprosjekt i utkantnorge, får håpe andre partier følger opp slik at det endelig blir en realitet. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 22.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2013 Det får man ikke svar på før valget er unnagjort. Garantert 0,- hvis det blir skifte, noe annet er en skandale. Vil flertallet at en skogsarbeider på Hedmarken skal betale tunnelen via skatten i stedet for de som bruker tunnelen så skal den faktiske bruken selvsagt være gratis. Noe annet ville jo være veldig urettferdig. Tenke seg å måtte betale for bruken, helt uhørt! Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 22.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2013 Garantert 0,- hvis det blir skifte, noe annet er en skandale. Vil flertallet at en skogsarbeider på Hedmarken skal betale tunnelen via skatten i stedet for de som bruker tunnelen så skal den faktiske bruken selvsagt være gratis. Noe annet ville jo være veldig urettferdig. Tenke seg å måtte betale for bruken, helt uhørt! Er helt enig her, brukerfinansiering er uhørt og helt urettferdig.. Det skal være betalt av fellesskapet, enten en bruker det eller ikke.. dette besørger nok Frk. Jensen til høsten.. Selv har jeg ikke fornyet mitt mitt autopass abonnement lenger enn til ut oktober 2013... Da regner jeg med at brikken kan kastes... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.