Marwin Svart 22.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2013 Tror dere virkelig på dette??? Denna regjeringa har ikke hatt handlekraft før og får det garantert ikke etter valget heller HVIS de vinner!! Og SELV om det ble skifte, skal det mange milliarder og mange ÅR til for å ta igjen etterslepet på vedlikehold, utstyr i sykehus ++++ Og HVIS det blir TENKT realisert, hvor mange år med utredninger fra komitéer skal til? OG: Kostnadene kommer til å mangedobbles med dette styresettet. Se bare på hva som er skjedd med noe så enkelt som nødsambandet? Osjlo kan FORTSATT ikke kommunisere med Søndre Buskerud!! PS Er Grubbegata stengt nå? DS Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Sydvesten Svart 22.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2013 Tror ikke på dette jeg da, men setter min lit til Frk. Jensen om at hun fjerne bompenger fra veiene... Regner med partiet hennes er troverdig.. og ikke løgnere Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Gespen Svart 22.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2013 Det blir spennende og følge med på dette prosjektet her, tenker prislappen vil fort dobble seg, men det for en annen regjering stry med. Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 22.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2013 ... Regner med partiet hennes er troverdig.. og ikke løgnere Nå tror jeg du lyver... Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Guest Avmønstret# Svart 22.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2013 Det blir spennende og følge med på dette prosjektet her, tenker prislappen vil fort dobble seg, men det for en annen regjering stry med. Spørsmålet er hvor mange ganger prisen vil doble seg. 1000 000 000,- nkr er nok bare startpenger. Men i motsetning til at et OL varer i noen få dager så vil tunellen stå til evig tid, det har en del å si. Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 22.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2013 Bruke 1 milliard på Stadttunnel ? Uhørt ! Bruk heller 30 milliarder skatterpenger på ei uke OL i Oslo. Det har Norge mer igjen for. Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 22.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2013 Nå tror jeg du lyver... :lol: Sitér dette innlegget Link to post
Fanafjord Svart 22.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2013 Klart dette er valgflesk. Vestlandsvalgflesk. Nesten som statsfinansert pinnekjøtt. Regjeringen har skjønnt at vestlandet er i harnisk over den sentraliseringen som har foregått og at stemningen her vest er blitt amper. (Bare følg med på Bergens Tidende for tiden) Jeg er glad for hver krone som investeres her vest - men det nytter ikke med å kaster noen tørre ben til den sultne hunden. Det regionene (og især vestlandet) trenger er mer reel politisk makt. Beslutninger som betyr noe skal tas i Bergen og Stavanger - ikke Oslo. Pengene bør ikke ta omveien til østlandet før en liten del blir allernådigst tilbakefordelt. Jeg tror om 20 år ser vi lokale fylkesting eller liknende som faktisk forvalter fornunftige budsjetter selv. Men immidlertid er det selvfølgelig kjekt med ny E39 og en skipstunnel på Stadlandet. Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
puddingen Svart 22.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2013 Hehe... Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 22.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2013 1000 000 000,- nkr er nok bare startpenger. 'Stort alternativ' er estimert til 1.7mrd. Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 22.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2013 (redigert) Klart dette er valgflesk. Vestlandsvalgflesk. .....Det regionene (og især vestlandet) trenger er mer reel politisk makt. Beslutninger som betyr noe skal tas i Bergen og Stavanger - ikke Oslo. Pengene bør ikke ta omveien til østlandet før en liten del blir allernådigst tilbakefordelt. Jeg tror om 20 år ser vi lokale fylkesting eller liknende som faktisk forvalter fornunftige budsjetter selv. Men immidlertid er det selvfølgelig kjekt med ny E39 og en skipstunnel på Stadlandet. Ikke glem at det bor noen sjeler nord for Dovre også... Og 700 km nord for Dovre ligger det geografiske midtpunkt i landet...Mye verdiskapning i fisk, industri og olje nordover også, selv om Stvgr er "oljestaden". Har i grunnen lurt litt på "verdiskapningen" i hovedstaden, hvor beslutningene taes! Fanafjord har kanskje litt rett: fordel makta til regionene, så slipper vi en topptung adm. I Osjlo. Dagens vits?: "Administrasjonsavdelingen er den eneste avdelingen her som går med overskudd!!" Men som sagt, JEG tror ikke at Stadttunellen blir bygget på MAANGE år! Redigert 22.Mars.2013 av Marwin (see edit history) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
puddingen Svart 22.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2013 Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 22.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2013 'Stort alternativ' er estimert til 1.7mrd. Joda, men erfaringene tilsier vel at et busjettestimat ofte havarerer i møte med virkeligheten. Ikke at det er ett problem, å budsjettere lavt for å få et vedtak og så måtte gi ekstrabevilgninger når de er i gang og det ikke kan stoppes er vel nesten som taktikk å regne for å få gjennom prosjekter politisk. Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 22.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2013 Det er kanskje best at dere blir værende i Oppland begge to, puddingen! Sitér dette innlegget Link to post
puddingen Svart 22.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2013 Tror jeg og etter denne... Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 22.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2013 Hva legger du i møring Puddingen? en møring er en som tilhører nordmøre.Og dit vil jo ingen som er sør for romsdal- det er forsåvidt opplagt. Men hva har de med en tunnel i Sogn&Fjordane å gjøre sånn egentlig. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 19.April.2013 Link til dette innlegget Svart 19.April.2013 Sett med litt "fremmedlansdke" øyne! http://www.bbc.co.uk/news/magazine-22157079?ocid=socialflow_twitter_bbcworld Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
arkmarin Svart 19.April.2013 Link til dette innlegget Svart 19.April.2013 bortkastede penger! Jeg er enig. Hvor mange dager i året er det ikke mulig å seile rundt Stad? Om en fordeler kostnadene på de båtene som benytter seg av tunellen på disse uværsdager, da blir det store beløp pr passering. At småbåter tar tunellen på godværsdager ser jeg bort fra. Jeg syns pengene kunne vært benyttet til bedre formål innen norsk samferdsel, enn en tunell gjennom Stad. Men tross for at jeg er negativ, så vil jeg nok helt sikkert benytte meg av den, når den en gang er klar for skipstrafikk. Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
Wallas Service Svart 14.November.2014 Link til dette innlegget Svart 14.November.2014 Løfter tråden med denne videoen Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Møkkalasset Svart 14.November.2014 Link til dette innlegget Svart 14.November.2014 Spennende å se om dette blir noe av. Så igjennom videoen, og det er selvsagt en promoteringsvideo, men jeg synes det er rart at man ikke viser noen form for ventilasjonsanlegg. Det blir ikke mye idyllisk å seile gjennom hvis utslippene ligger som en svart tåke hele veien. Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 14.November.2014 Link til dette innlegget Svart 14.November.2014 De klarer nå å fjerne eksos fra biltunneller på en mil så de klarer sikkert det her også hvis det er behov for det. Jeg tviler på at hurtigruten og andre klarer å seile gjennom der uten fartstriper langs skutesiden. Er det noen som har beregnet tidevannstrømmene en slik tunnel vil få? Sitér dette innlegget Link to post
remiremi Svart 14.November.2014 Link til dette innlegget Svart 14.November.2014 (redigert) Har selv vært om stadlandet mange ganger og hele greia er oppskrytt. Det er liten tvil om at en tunnel vil øke komforten til fritidsbåter, og at småbåttrafikken vil øke, men det er ett svært kort havstrekk det er snakk om. Som fint kan seiles ved normalt vær. Å bruke slike summer på en tunnel er bortkastet. Men den kan bygges om man vil. Alt kan bygges om man vil. Nevner Panamakanalen. Suezkanalen. Som begge har forandret skipsfarten. Men i disse tilfellene er det snakk om å forbinde verdensdeler og ikke èn nautisk mil. Man skulle heller ha brukt relative små summer på å bygge "vente-brygger" fra Bud og sør om stadlandet, istedenfor å kaste penger ut av vinduet på å bygge en gigantisk tunnel Redigert 14.November.2014 av remiremi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
sailorboy Svart 14.November.2014 Link til dette innlegget Svart 14.November.2014 Det vil være svært vanskelig å få en så stor lastebåt igjennom for egen maskin som det vises i reklame video. Alle som har kjørt større båter i kanaler vet at en må være på vakt for å ikke komme for nær kanten av kanalen. Gjør en det så vil båten suges mot kanten. Gi på mer motorkraft for å rette opp båten i en slik situasjon øker problemet. Fenomenet kalles "bank effekt" og er et velkjent problem. Unngås ved å holde god klaring til kanten, eller å kjøre med sakte fart. Løsningen for denne "kanalen" kan være å bruke elektriske trekkvogner på hver side som trekker båtene igjennom. Regner med at planleggerene har sjekket med båtførere og hydrodynamikere før de starter på jobben.... SailorBoy Sitér dette innlegget Link to post
millisivert Svart 14.November.2014 Link til dette innlegget Svart 14.November.2014 [...]Regner med at planleggerene har sjekket med båtførere og hydrodynamikere før de starter på jobben.... Og jeg regner med at planleggerene viselig unngår alle fordyrende og kompliserende faktorer inntil bygging er vedtatt og penger bevilget. Så om det vil være mulig å få hurtigrutene gjennom uten bulker og merker, om fjell og løsmasser egner seg for tunellbygging eller om byggingen vil bli mye dyrere enn forespeilet holdes det nok kjeft om lengst mulig. Sitér dette innlegget Link to post
sailorboy Svart 14.November.2014 Link til dette innlegget Svart 14.November.2014 Så sant så sant millisivert. My lips are sealed.... SailorBoy Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.