sap_2000 Svart 8.Juni.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juni.2023 Blåser endel øst på Sørlandet i dag, så skrått medsjø nedover. Den tok seg mer opp jo lengre nedover Sørlandet vi kom at vi velger å gå inn tromøysund og innaskjærs videre. spent på forbruket på denne Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
sap_2000 Svart 8.Juni.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juni.2023 Ble bedre etter Kr Sand. Hadde lyst til å prøve kanalen men greide ikke å finne noe høydemål på båten. Den er nok i grenseland på 4,5m. Tok ikke sjansen. For langt å Bakke tilbake om det ikke går. så endt neset, bort til Farsund for en matbit. Måtte fylle litt på Bav i Farsund for å ha gode marginer rundt lista. På vei inn mot Kirkehamn på Hidra nå. Billigst i distriktet meg bekjent. begge båtene fungerer fint 🙂 Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Gerhard Svart 8.Juni.2023 Del på Facebook Svart 8.Juni.2023 sap_2000 skrev for 12 timer siden: Har begynt å følge med på og oppdatere Drivstoffappen. Den begynner å få ganske bra dekning på kysten nå. Anbefales. Jeg synes ikke den er så oppdatert for båt. Jeg ligger på Mølen nå (Mellom Horten og Hurum). Nærmeste i Drivatoffappen er Kavringen, så kommer Fredrikstad. Jeg synes pumpepriser.no er mer oppdatert. Som jeg har skrevet om før så bør vi samle vår forbrukermakt og velge en. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 8.Juni.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juni.2023 2 hours ago, Gerhard said: 14 hours ago, sap_2000 said: Jeg synes ikke den er så oppdatert for båt. Jeg ligger på Mølen nå (Mellom Horten og Hurum). Nærmeste i Drivatoffappen er Kavringen, så kommer Fredrikstad. Jeg synes pumpepriser.no er mer oppdatert. merkelig. Her er 2 screenshot fra oslofjorden på min app (IOS). 1 sortert på MGO 2 sortert på EN590 jeg opplever at mange stasjoner som selger en590 er feilaktig lagt inn som MGO så jeg sjekker begge. velger man «diesel» på båtseksjonen blir det få treff. om det fortsatt ikle funker, slett appen og last ned på nytt. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Gerhard Svart 9.Juni.2023 Del på Facebook Svart 9.Juni.2023 sap_2000 skrev for 9 timer siden: velger man «diesel» på båtseksjonen blir det få treff. Se der ja... Jeg som trodde EN590 var en type diesel. Og det er det, bortsett fra i Drivstoffappen. Der må jeg velge EN590. Da ble det bedre, men jeg synes pumpepriser har en bedre og mer oppdatert oversikt. Det er kanskje en vanesak. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 9.Juni.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juni.2023 Ble tanking overnatting i koselige Kirkehamn i natt. Etter tanking sukket innehaveren opp. Særdeles hyggelig kar (han er nok glad for alle literene som går med 😂) . Spurte om det var noe sted å legge seg inne i Krukehavn, men ha sa vi bare kunne ligge på fiskekaia rett ved siden av tankanlegget. Forbruket på B35 ble 2,6 l/nm og 5,7 l/nm på Atlantis 50. Ikke så galt med tanke på at den veier ca 18/19 tonn og det tidvis var endel tung medsjø og ugunstig fart. fikk besøk av et @nor star 290.. og noen venner litt senere på kvelden også. Koselig 🙂 Vi var avgårde i 0730 tiden og nærmer oss i skrivende stund Obrestad på speilblankt hav 😍 mer så uendelig mye bedre å gå dette strekket når været stemmer 🥰 er som natt og dag. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
sap_2000 Svart 11.Juni.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Juni.2023 Kom oss vell frem til solbyen utpå ettermiddagen. Først til søreide og avleverte B35, så videre til Vågen. Møtte innehaver av et visst Marinesenter og mottaker av Atlantis 50 uti fjorden i en serdeles fet Princesse . Å få flybillett hjem viste seg derimot ikke å være så lett. Alt var fullt og kun noen få ledige på Lørdag, så vi fikk oss en kveld i bergen i nydelig vær. Ruslet en runde i Vågen og fikk oss en bedre kebab inni et av smauene Masse folk i gatene men det var plass til flere båter i vågen Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
sap_2000 Svart 12.Juni.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juni.2023 Ny ule og ny tur på gang. Denne gangen en snasen P V52 plukket den opp på Aker brygge og den virker veldig bra tatt vare på. Ny Raymarine axiom, 3 skjermer, åpen radar, FLIR, flere kameraer og AP selvfølgelig. Kom meg avgårde i 2130 tiden og kjørte et par timer ned til Engelsviken (14,32 kr/l) og tok kvelden der. kom meg opp litt over 06 og ruslet avgårde. passerte Færder på speilblankt hav og sat et WP utenfor Kr S. Ca 90 nm og ser ut som jeg vill passere der litt over klokka 10:00. på vestsiden blåser det noe mer i dag, men sydlig så ser optimistisk på det. Denne har 2 x VP D11 670 på V-gir. Går 180 l/t på 2000 rpm og 27 kn. Blir 6,5 l/nm. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
nie Svart 12.Juni.2023 Del på Facebook Svart 12.Juni.2023 Glimrende👍 Alltid hyggelig å følge med på disse turene dine. Denne gang med min drømmebåt som jeg hverken vil få råd til å kjøpe eller eie🙂 Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 12.Juni.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juni.2023 Hyggelig @nie 🙂 og jeg er helt enig. Dette er vel drømmebåten min også. Rimelig ideell på alle måter unntatt for økonomien 😂 Dette er i min mening en av Princess’ mest vellykkede modeller. Utrolig smooth og stillegående. Ikke en vibrasjon og minimalt med knirk. har gått unna nedover i dag. Passerer Lindesnes om en halvtime ca. Flatt han ned til ny Helleseund. Nå er det vel opp mot en meter fra SE. Får se hva jeg fjør etter tanking på Hidra. Skal løye sent i kveld og i morgen skal bli smørføre på Jæren. Men litt medsjø gjør ikke noe for denne skuta. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 12.Juni.2023 Del på Facebook Svart 12.Juni.2023 Vil bare gjøre deg oppmerksom på at det er en senorita som driver å forfølger deg.. kan være litt skumle noen av dem... Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
sap_2000 Svart 12.Juni.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juni.2023 1 hour ago, Bjørn Løvjomås said: . kan være litt skumle noen av dem... skumleste som finnes 😱 er derfor jeg kjører på haha 😅 tanket på Hidra som vanlig forbruket ble og ligger jevnt på ca 6,5 l/nm. Går stort sett i 2000 rpm/ 27 kn/ = 180 l/t mye fuel men mye våt som flyttes fort også. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Bonus Svart 12.Juni.2023 Del på Facebook Svart 12.Juni.2023 Virkelig griselekker skute!! Dog, en smule tørst for våre to pensjoner. Eksempelvis gikk vi 809nm i sommerferien i 2016. Med denne skutas dieselforbruk (og SAP speed) hadde vi brukt skarve 130.000kr bare i diesel. Drøyt 35% av fru Bonus sin netto ÅRLIGE alderspensjon ... Så kommer havneavgiftene, rødvinen og alle stægt flesk middagene på toppen Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 12.Juni.2023 Del på Facebook Svart 12.Juni.2023 Bonus skrev 16 minutter siden: Så kommer havneavgiftene, rødvinen og alle stægt flesk middagene på toppen Det er det som er det fine...slike utgifter har ikke neffjoe.. han stopper ikke før slike ettablissemennnter er trygt stengt😅😅😅 Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Chilli Solbris Svart 12.Juni.2023 Del på Facebook Svart 12.Juni.2023 Bjørn Løvjomås skrev 47 minutter siden: Det er det som er det fine...slike utgifter har ikke neffjoe.. han stopper ikke før slike ettablissemennnter er trygt stengt😅😅😅 🤣🤣😂😂 Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
sap_2000 Svart 12.Juni.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juni.2023 2 hours ago, Bonus said: Så kommer havneavgiftene, rødvinen og alle stægt flesk middagene på toppen Må ikke glemme persillesouvsen @Bonus 😋 eller Schweinehaxe litt lenger syd 😍 nei, om jeg så hadde fått båten hadde nok blitt mye Tom Rør light fart. Det går for mye kroner i timen om man skal rase rundt overalt. 2 hours ago, Bjørn Løvjomås said: ..slike utgifter har ikke neffjoe.. han stopper ikke før slike ettablissemennnter er trygt stengt😅😅😅 må jo spare der man kan 😜 Ellers ser ser ut til at jeg for en gangs skyld har en mulighet til å rekke Haugesunds spiserier. Men båten er full av salt så skal ikke love noe 😂 gikk fint opp Jæren. Var en tur innom i Skudeneshavn og hilste på noen karer fra et Marinesenter i en viss V62. De har ligget der siden i går men får videre sydover i kveld nå som det har roet seg. Skal bli godt å fortøye litt tidlig i kveld kjenner jeg ☺️ Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Tom Rør Svart 12.Juni.2023 Del på Facebook Svart 12.Juni.2023 Du får julekort av petroleumsindustrien i år Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 12.Juni.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juni.2023 3 hours ago, Tom Rør said: Du får julekort av petroleumsindustrien i år Neppe fra MDG hvertfall Fant en plass nesten under brua i Haugesund. Gikk med en drøy time på spyling og litt shining og rakk akkurat Dolly Dimples før de stengte vel tilbake i båten greide jeg a slukne på sofaen. Skulle bare hvile litt .. 😂. Godt å ha kommet såpass langt på et døgn. Nå er det bare 3 timer igjen til Bergen i morgen 🙃 Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
sap_2000 Svart 13.Juni.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juni.2023 Da var denne turen over og jeg sitter på Flesland og vente på 737 bussen over fjellet og hjem. hadde god tid i dag så kjørte for første gang gjennom Bukkasundet og øyene utenfor Hjellestad. Gøy med litt forandring så man ikke sliter ut det gode gamle sporet 🙂 😅 Leverte båten på Søreide. Oppsumert har denne turen gått veldig glatt. Båten har fungert meget bra og alt virket som det skulle. Totalt har det gått ca 2400 liter på 370 nm. Forbrukstallene er litt lavere en det man faktisk bruker og fyller og det er ikke vanlig på VP. denne båten var også nylig satt inn Lithium batterier og Victron system. Normalt sett greier ikke disse båtene seg lenge uten generator eller landstrøm da «alt» går på 230v. det var også litt uvanlig at VV bereder ikke var tilkoblet motorenes kjølevann noe kald dusj i går kveld 😅 Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
sap_2000 Svart 18.Juni.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Juni.2023 Virker som båtsalget er bra på nyere brukt, 30 fot og oppover. er ute på tur igjen. Denne gangen med Sargo 36 Explorer som jeg hentet i Ryfylke for noen uker siden. Det artige er at den skal tilbake bare noen mil unna der den holdt til før. Og så blir det en par år eldre S36 i retur til Østfold Bav 35 som var med opp til Bergen for ,5 uke siden hørte jeg også var blitt solgt. Og selvfølgelig tilbake til Oslo-området 😂 Blåser NØ og det var litt mer sjø nedover Sørlandet enn jeg regnet med. Godt det er medsjø. Svingte inn tromøysund for slippe unna bølger en stund. Får se om onkel bjørn er hjemme🙂 Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 18.Juni.2023 Del på Facebook Svart 18.Juni.2023 Sannelig var han hjemme, etter en lang dag med barnebarn og barnevelsignelse 🥰 Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
sap_2000 Svart 18.Juni.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Juni.2023 Får gratulere og samtidig takke for velsignelsen jeg fikk isted av deg @Bjørn Løvjomås 😆 gikk innaskjærs nedover og så ut Kvåsefjorden og videre uttaskjærs. passerte nettop Lindesnes fyr noen nm ute. Holder meg litt godt ute nå som det blir mørkere. fortsetter til Hidra og fueler opp. Så blir det nok et møte med Jon Blund kjenner jeg 🥱 Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
sap_2000 Svart 19.Juni.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juni.2023 Kom frem til Kirkehavn i 01 tiden og fikk tanket opp skuta før jeg gikk i koma nede i kabinen. Var igang igjen klokka 0630 og hatt en nydelig tur opp Jæren på havblikk 😊 skal plukke opp ny eier i Skudeneshavn og så går vi videre til Ålfjorden. Har alltid hatt lyst til å ta utsiden av Karmøy. Kanskje i dag er dagen for det 😎 Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
index Svart 19.Juni.2023 Del på Facebook Svart 19.Juni.2023 I dag er en veldig god dag til å ta utsiden av Karmøy ja. Nydelig vær! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Tom Rør Svart 19.Juni.2023 Del på Facebook Svart 19.Juni.2023 En liten sving innom Utsira? Joker har knallgode krabbeskjell Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.