lippert Svart 22.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2009 Natt til Lørdag satte et fartøy seg fast i Drammensfjorden og Balder ble bestilt opp fra Fredrikstad. Vet ikke hvorfor de ikke brukte Thore III. I kveld er det i følge Balder fin råk helt inn til Drammen. Isen som hadde lagt seg syd for ryggen er også i ferd med å trekke seg tilbake. Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
Salt Svart 22.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2009 Is i båthavna på Skjærhallen; rutebåten til Søndre Sandø mv har holdt råk i ruta si. Skjelsbusund, Asmalsund, Skjærhallsfjorden, Ødegårdskilen er isdekt. Ramsøflaket og Singlefjorden har råk etter "mrShoppy", og Ringdalsfjorden etter trafikken til Halden og Iddefjorden; iflg Halden Arbeiderblad er det bistand fra den gode gamle slepebåten Foxen 2 i Singlefjorden, Kålvik og Ringdalsfjorden. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
finnarne Svart 23.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2009 Om snaue 2 uker skulle endel håpefulle hatt treningssamling med laserne sine i Asker. Trro vi har gitt opp å ha noen treningssamling der, men det er snakk om å flytte den til Drøbak. Hvordan tror dere isforholdene er der om snaue 2 uker ? Mye drivis som kan skade båtene ? Laserseilerne våre er ganske hardføre, og båtene tåler en støyt. Forrige samling var i sandefjord for 2 uker siden. og da lagde de denne filmen: Sitér dette innlegget Vifa - Bruce Roberts 35 Tidligere: EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77 Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery Link to post
MajorAndy Svart 23.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2009 Det er jo umuligt at spå om vejret så langt frem. Men bedste bud - støtte af denne prognosemodel http://www.smhi.se/polarview/ er at (det meste af) isen vil forsvinde i løbet af de næste 10 dage. Andy Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 23.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2009 BoBeep skrev: men det er snakk om å flytte den til Drøbak. Hvordan tror dere isforholdene er der om snaue 2 uker ? Mye drivis som kan skade båtene ? Vil tro det fortsatt er mye drivis rundt Drøbak om 14-dager. Jeg er mye i området og følger godt med på issituasjonen. Var ute på sjøen i ettermiddag og så snart sola gikk begynte det å danne seg en ishinne på vannet. ¨ Det er fortsatt minusgrader i vannet i Drøbaksundet. Fra i går til i dag hadde det lagt seg et sørpelag i havna. Fortsatt ligger gradestokken å vipper rundt null. Skøyta som sank for en drøy uke siden ligger fortsatt delvis under vann. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Fru Jacobsen Svart 23.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2009 lippert skrev: Natt til Lørdag satte et fartøy seg fast i Drammensfjorden og Balder ble bestilt opp fra Fredrikstad. Vet ikke hvorfor de ikke brukte Thore III. I kveld er det i følge Balder fin råk helt inn til Drammen. Isen som hadde lagt seg syd for ryggen er også i ferd med å trekke seg tilbake. Hva du får med deg , Thor III har maskinskade og blir liggende en stund til, sliter med å få ut en foring. Vi gikk fra Fredrikstad 1830 Lørdag kveld med Balder og dro "Thebe" fra Drammen og ned til Blinda. Men nå ser det ut som isen er i ferd med å gi etter oppe i fjorden (håper jeg) Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Astor Svart 24.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2009 Vi planlegger en tur mot Vallabukta utenfor Tønsberg ut i mars. Hvordan er isforholdene der ute, generellt? Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
erlinghm Svart 24.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2009 Det er is i Valløbukta, bøyen min som ligger mot Bogen siden lå mitt i isen idag. Taxibåten og redningsbåten kjører jo inn til Vallø båthavn hver dag så det er sikkert ikke noe problem. Noen dager rundt null og sønnavind så forsvinner den isen fort sier en som har vokst opp der.... Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 24.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2009 Det er enda en stund til vi skal nedover. Vi vet jo at isforholdene forandrer seg uke for uke nå fremover. Er det gjesteplasser i båthavna? Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
erlinghm Svart 24.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2009 Det er gjesteplasser - marinaen har noen og så har båthavn noen. Jeg vet jo ikke om de er operative fra 1. mars, men det er sikkert mye ledige plasser. Veldig bra service fra marinaen. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 24.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2009 Takker Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
lippert Svart 24.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2009 Kingsea skrev: Hva du får med deg ,En ordfører må jo følge med på hva som skjer i kommunen Har man ikke annet å gjøre om kvelden så kan man lytte kanal 19. Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
Astor Svart 25.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2009 Astor skrev: Skøyta som i dag ble hevet, har ligget delevis under vann i drøye 14 dager. I dag ble skøyta hevet via et forsikringsselskap. Det var et dykkerfirma fra Stavern sammen med et Røykenselskap som kom med Båtstøgutten. Et dags jobb og båten flyter greit. I dag ble den tauet inn til Båtstø. Årasken til at skøyta sank er for tidlig å fastlå. Her blir skøyta tauet bort fra Storsand. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Hilmar 2 Svart 25.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2009 Godt å vite at den fløt igjen Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Astor Svart 25.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2009 Titter du ut på fjorden nå Hilmar så ser du snart slepet på vei nordover! Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Astor Svart 25.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2009 Hvordan er isforholdene på Horten indre havn? Så utover Drøbaksundet i dag. Lite drivis i sundet. Sjøtemperatuen på plussiden igjen. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
April Svart 25.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2009 Astor skrev: Hvordan er isforholdene på Horten indre havn?Så utover Drøbaksundet i dag. Lite drivis i sundet. Sjøtemperatuen på plussiden igjen. Isen ligger på hele Indre Havn utenom Vealøsgapet og et stykke innover. En av slepebåtene som har tilhold på Indre Havn gikk ei sløyfe innom Solviken på søndag, for å kanskje hjelpe til med ei råk ut derfra. Men vanskelig om ikke umulig og komme ut fra Solviken forløpig. Sitér dette innlegget Medlem i Solviken Båtforening Link to post
Astor Svart 25.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2009 Tenkte på diselfyllinga på Værven. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
April Svart 25.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2009 Astor skrev: Tenkte på diselfyllinga på Værven. Der ligger isen fremdeles. Sitér dette innlegget Medlem i Solviken Båtforening Link to post
Tine IV Svart 25.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2009 Astor skrev: Tenkte på diselfyllinga på Værven. Skal høre med folka der ut som jobber der jeg ,men tviler på at du kommer inn der på lenge .Da det ligger inne i bukta der ,så vil tru det er et stedene som isen går sist .Isen er forøvrig råtten ,kjørte motor i 3 minutter da var det åpen over til andre brygga.Detta gjelder isen på indrehavn også vil jeg tru,da det er åpent 50% den ene dagen å islangt dagen etter . Hadde jeg hatt kjøl ,så hadde jeg gått ut til helgen om den ikke er borte da .Men iskjøring uten kjøl , høres ikke noe ok ut . Tine IV Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
ThomasKH Svart 26.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2009 Hvordan er isforhold i området rundt Sandvika eller Drammensområdet nå? Ikke ut med båt, men har planer om å bruke siste vinterferiedag sammen med min sønn på kystmeite i et av disse områdene hvis det er isfritt noe sted.. Sitér dette innlegget Link to post
ThomasKH Svart 26.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2009 ThomasKH skrev: Hvordan er isforhold i området rundt Sandvika eller Drammensområdet nå? Ikke ut med båt, men har planer om å bruke siste vinterferiedag sammen med min sønn på kystmeite i et av disse områdene hvis det er isfritt noe sted.. Ingen som vet noe??? Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 26.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2009 Drammensfjorden er full av is. Du må ut til Svelvik for å få åpent vann. (Noe drivis) Sitér dette innlegget Link to post
ThomasKH Svart 26.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2009 chagall skrev: Drammensfjorden er full av is. Du må ut til Svelvik for å få åpent vann. (Noe drivis) Tusen tkk :) Selv om det ikke var bare godt nytt... Svelvikstrømmen da? Mye drivis der tenker jeg? Ligger vel ikke is der men.. Noen som vet noe om Sandvika da? Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 26.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2009 I Sandvika er isen tykk og med et godt snølag oppå.Tror det sågar det er oppmerkete skiløyper så fint for skigåing, klassisk stil! Snødybden er vel rundt en meter i områdene nær sjøen og 1,5 meter i marka, en flott vinter! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.