Jump to content

Isforholdene landet rundt


Astor

Recommended Posts

Løsner bra på indrehavn også nå ,inne i havna er den pill råtten trur jeg .Hadde jeg hatt kjølbåt nå så hadde det blitt tur , men trur jeg står over .Håper å trur på tur neste helg om dette forsetter slik ,nå er det på tide å komme seg utpå ja .

 

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Mye drivis ut gjennom Svelvikstrømmen. Den havner trolig ut på Breiangen et sted.

Blir kanskje en fisketur med barnebarnet i morgen. Jeg er ingen storfisker men etter en telefon til Nor_West fikk jeg vite at torsken står dypt om dagen. Blir trolig i Drøbaksundet eller der omkring. Skal bli fint med en tur utpå igjen. :cool:

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Det ble desverre snømåking hele helgen. Det positive er at det nå er plussgrader i fjorden igjen. Målte opp mot 2 plussgrader på søndag. Isen i havna forsvinner mer og mer. Og langtidsvarslet på Yr forteller om 4-6 plussgrader fremover. Og sol! Det er vel vårtegn, spør du meg.

 

Det er fortsatt islagt i Drammensfjorden.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Da kommer spørsmålet ; Er det noen plasser å fylle bunkers på veien? Pris osv?

 

 

Halvorshavn er åpen. Det samme er trolig kortpumpen i Drøbak, der Redningsskøyta pleier å ligge.

droebaksundet_isfritt.jpg

Slik så Drøbaksundet ut i ettermiddag. Kun noen få isfalk her og der.

 

storsand_islagt.jpg

Den innerste delen av Storsand båthavn er fortsatt islagt. Vanntemperaturen i dag lå på pluss 1.2 grader ytterst i havna.

 

Til deg Nor_West så skal jeg prøve å få fyllt vann på fredag. Skal forsøke et sveip utenfor iskanten i passe plogfart. Da vil trolig isen brekke opp innover. Men husk: Det kan koste dere en :drink: . :yesnod::crazy:

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Håper isen går før helgen , hadde håpet dissa fiskegutta hadde brøyta opp isen ut jeg nå da .Den er råtten som f,,,, sørpete over å under ser det ut som , men den er nok 8 cm vil jeg tru .Jeg har jo tatt isen fra båsen min å inn til krana i havna , det var itno problem det med jolla .Så det er lov å håpe på tur i helgen , det er jaggu på tide også nå da .Dette har vært noen lange uker . Ser det blir mer å mere åpent på indre havn , så en slepebåt runde utpå der nå så ....

 

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Ser det blir mer å mere åpent på indre havn , så en slepebåt runde utpå der nå så ....

 

Tine IV

Ha ha, er hjemme på fri nå, og Belos som ligger i Horten om dagen flyter ikke inn borte hos deg


"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

Link to post
Share on other sites

I natt ar det vært kaldt her rundt Oslofjrden. I dag lå vanntemperaturen på under pluss 1. Store deler av havna var i dag islagt her på Storsand. Og den lå fortatt der da jeg reiste hjem i ettermiddag. Men sola varmet godt i solveggen ombord. Godt å få vasket vekk møkkastripene fra vinterens nedbør.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Har sitti i sola idag under kalesja kun med den ene veggen åpen , reine sommer'n idag .Men hvor lenge varer det da , melder jo snø å dritt imårra .Ser foresten isen la seg fort når sola gikk ned , var borti 1 cm før jeg gikk hjem . Men ikke mye igjen inne i havna , utenfor kommer det ei skøyte imårra er planen og kjører opp litt .Så håpet er tur til helgen fremmdeles .

 

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Til deg Nor_West så skal jeg prøve å få fyllt vann på fredag. Skal forsøke et sveip utenfor iskanten i passe plogfart. Da vil trolig isen brekke opp innover. Men husk: Det kan koste dere en :drink: . :yesnod::crazy:

 

Da kan jeg si at jeg prøvde meg på denne isen før i dag.. Du har nubbekjangs for den er så hard den isen. jeg og noen kompiser skulle se hvordan var. Resultatet var at båten lå oppå isen :rolleyes:

Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen

 

Link to post
Share on other sites

Er dere plaga med is?

Her oppe i Finnmark har vi det isfritt og båtsesong hele året. I så måpte er vi jo priviligert.

Var ute på fjorden på sist lørdag i nydelig vindstille vær, med sol fra klar himmel, ahhh, herlig!

Prikken over I-en var at jeg fikk 15 fine torsker, den største ca 10 kg, totalt ca 50 kg. Det blir mye god mat det!

Hvor var nå det da? Joda, sett kursen mot N 70,58 Ø 22,20, storfisk er "garantert!

Link to post
Share on other sites

Nåja, har fine sommere her og, ifjor hadde me strålande ver, 30+ i skyggen og 22 i sjøen i ein lengre periode. Har bestillt samme i år.

Så dere fikk ikke den fine sommeren vi hadde her øst da? :lol::lol:


"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

Link to post
Share on other sites

Detta drittværet her idag , håper den skøyta kommer innom en tur idag .Men værmessig ser det jo svart ut , men det er ikke rare isen igjen på havna .Den går jo ikke inn i havna vår , men det kjører opp isen utenfor på Indrehavn .Hadde håpa en fisker gikk ut snart , vært inne i isen for lenge nå . Liggi stille siden 30/1 trur jeg , klør nå ja

 

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...