Jump to content

Denne helgen går turen til......


Astor

Recommended Posts

Hvorfor er det så ofte slik at; konfirmasjon = oppussing? Kan ikke huske å ha hørt presten pålegge menigheten å pusse opp huset i denne forbindelse? Fruen derimot mer enn antyder at det er en naturlig, og selvfølgelig, sammenheng! :rolleyes:

 

Og helgen går med til jobb, jobb og mere jobb! :headbang:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Nå trur jeg det varmer godt i båten etter en god reingjøring av Webaston .Har snakket med flere fra BP på VHF'n som er på vei og noen har kansje kommet også hit til Horten og gjestehavna . Så nå pakker vi sammen rasket og reiser helt til gjestehavna vi også . Ryktene sier at det er 5-6 BP båter på vei og rekeaften idag . Så det blir et lite BP treff igjen , treff nr 2 iår det :sailing: .

 

PS: ASTOR se hvor jeg kan ligge når vi kommer , 2 timer tipper jeg så er vi der ....

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Fruen derimot mer enn antyder at det er en naturlig, og selvfølgelig, sammenheng! :rolleyes:

Du kan bare gi opp å skjønne deg på hva som foregår i din utvalgtes hode Mouche ! Disse damene har noen merklige koblinger som gir uforståelige utslag for de fleste av oss. Etter 25 år med Ørnhild vet jeg bare en ting : Jeg skjønner ikke en dritt av noe :nonod::rolleyes: Velkommen til klubben. :lol:
Link to post
Share on other sites

Det ble sjøsetting på fredag med påfølgende tur i Kr.sand-skjærgården. Alt funker som det skal og været var heller ikke så verst...til det begynte å regne. Ny fast båtplass er innviet og alt ligger til rette for nok en fin sesong. Bare en 6-8 båter som er ute i min hjemmehavn. Det er langt under hva som er vanlig 1.mai-helga.

Link to post
Share on other sites

Idag blir det tur igjen , et par båter som skal på langtur til Mør'n eller Mølen som det kansje heter . Været er bra ,blåser litt men sola stikker innom . Helga er ikke planlagt enda , da kansje det er på tide med en tur til Kommersøya .

Blir overnattingstur nr 11 iår vel , og motortimer har runda 80 alt ...........

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Det blir langhelg på oss i Trudelutt. Trude jobber riktignok til 2230 på torsdag, men henter henne på jobben (Aker sykehus i Oslo) etter jobb. Selv er jeg jo nå pensjonist og kunne bodd i båten hele året! Så etter å ha hentet henne i Oslo, kjører vi til Son og setter kursen over fjorden til vårt faste sted i Grisebukten på Kommersøy utenfor Holmestrand rundt 2330.

 

Dersom det da ikke blåser, synes jeg at turen over i mørke med navigasjon vha. fyrlykter og kartplotter er noe av det fineste jeg vet! Da følger jeg med på plotteren og ser at om to minutter skal vi komme inn fra grønn til hvit sektor fra den og den lykten. Og når det da stemmer, er livet bare herlig! Og vel fremme rundt klokken 0130, er det tid for en røyk og en mini ankerdram før vi krabber ned i "bingen"!

 

Trude har så vidt jeg husker fri de første dagene over helgen, så kanskje vi blir over helgen og tar en tur inn til Holmestrand for å handle for et par dager til? I Holmestrand har vi aldri vært, men finner vel et sted å legge til for handling. Noen som har et bilde over havnen?

 

Været for helgen i mitt område:

 

Bilde

 

 

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Idag blir det tur igjen , et par båter som skal på langtur til Mør'n eller Mølen som det kansje heter . Været er bra ,blåser litt men sola stikker innom . Helga er ikke planlagt enda , da kansje det er på tide med en tur til Kommersøya

Tine II

i følge berta fra lier skulle det bli omtrent slik fremover da

Bilde

- men ikke stol helt på det!

 

SVT:

Bilde

 

Bilde

 

Bilde

Link to post
Share on other sites

Hei.

Dersom det da ikke blåser, synes jeg at turen over i mørke med navigasjon vha. fyrlykter og kartplotter er noe av det fineste jeg vet!

Lars H.

Enig med det der om vind. I påska gikk vi i stummende mørke gjennom innerleden i Hvaler til Strømstad. Fin tur og helt uproblematisk til vi kom ut ved Sekken hvor vind og bølger begynnte å ta. Med vind og bølger følte at vi ikke lenger fikk roen til å sjekke kart og holde oss ajour med lys på land. Med tåke i tillegg ble litt masete og høy puls i en periode.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

På min hjemmeside, mulig også på din, finner du webkamera over Holmestrand. Brygga i midten av bilde er gjestebrygga.

Er det der jeg har markert med rødt du mener, eller der jeg har markert med gult?

Bilde

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Er det der jeg har markert med rødt du mener, eller der jeg har markert med gult?

Bilde

 

Lars H.

det er vl noen få plasser i venstre enden av den røde pilen (merket på kaia) men den egentlige gjestebrygga er vel i høyre enden av den gule pila menen på utsiden av moloen der drivstoffpåfylling skjer der båtforeningen har sine lokaler og hvor det er spisested i sommersesongen. anes helt til høyre for skøytene på bildet.

Redigert av The Scrutinizer (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Takk Scrutinizer om emnet hjesteplasser i Holmestrand.

 

Men jeg har en liten bønn til deg, kunne du være så snill å bruke tasten "Shift" og "Caps Lock" når du skriver innlegg her? Innleggene dine, spesielt de lange om regulatorer/ladere for batterier, hadde blitt mye mer oversiktligere om du hadde fulgt vanlig regel om STOR BOKSTAV etter punktum. Mye å be om? :blush:

Lars H. :cheers:

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

neida, beklager. <LF>

skal se på saken. <LF>

årsaken er at i disse SMS tider er det blitt helt vanlig å skrive omtrent slik vi snakker og jo nærmere vi kommer dataverden jo vanligere er det.<LF>

helt vanlig på andre forumer jeg er innom ser du.<LF>

<LF>

skal starte med å skrive hver ny setning på ny linje i hvertfall!!!!<LF>

<LF>

<LF>

<LF>

END<LF>

:-)

Redigert av The Scrutinizer (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Er det der jeg har markert med rødt du mener, eller der jeg har markert med gult?

 

Lars H.

hvis du har "bibelen" til redningsselskapet mener jeg at alle gjesteplasser i "alle" havner er tegnet inn på de kartene.

min bibel ligger i båten - sammen med NAF boka ellers skulle jeg scannet den inn for deg.

 

her er et alternativ:

http://www.batmagasinet.no/baatweb/norskeg...ges/Holmestrand

 

http://www.kystatlas.no/GeoServe:GetMap?w=...lInside)&dpi=72

Link to post
Share on other sites

Idag blir det tur igjen , et par båter som skal på langtur til Mør'n eller Mølen som det kansje heter . Været er bra ,blåser litt men sola stikker innom . Helga er ikke planlagt enda , da kansje det er på tide med en tur til Kommersøya .

Blir overnattingstur nr 11 iår vel , og motortimer har runda 80 alt ...........

Tine II

 

Enig med Lars H. Det blir ganske tungt for oss eldre å lese uten punktum og stor bokstav. Jeg sender da mye SMS, men stor bokstav og punktum har jeg da tid til. PÅ BP gjør alle det slikt.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

neida, beklager.

Ingen grunn til å beklage, dette var absolutt ikke ment som kritikk, men kun et forsøk på å få lesbarheten litt bedre. : :crazy: lol:

 

Selv holder jeg meg til en svært munntlig form, og jeg setter komma og tankestrek der jeg synes det passer, - utne å holde meg til en streng gramatikk. Men jeg tar alltid en "forhåndsvisning eller tre", før jeg poster et emne. Dette både pga. lesbarheten, og for å ikke provosere noen (derson det ikke er det jeg vil, da!)

 

Øynene er OK, men SMS-språker kan jeg ikke. Jeg har vel oppfattet ar 'r' er det samme som 'er' osv., men det er jo ikke alle som sender dusinvis med SMS'er pr. dag. Selv sender jeg vel rundt 1 i måneden. Ellers reagerer jeg nok litt på når noen sier at "det er sjekt å sjøpe sjoler"! At jeg selv ikke synes at det er noe som helst kjekt å være med fruen for å kjøpe kjoler, får så være! :lol: Men det norske språket forandrer seg stadig. Hadde store problemer på skolen om jeg skulle skrive 'hvis' eller 'viss', så jeg hoder meg til 'dersom'! :cool:

 

Men det er nå innholdet i et innlegg som betyr noe, enten det er om gjestehavner eller pulslading (skal bli spennende å få sett litt på PSR regulatoren om et par uker!). :wink:

 

Hilsen Lars H.

(som i morgen skal sjøre kjøre over fjorden for helgetur)

 

:cheers:

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

helt enig.

brukte dette mye da det hang med over i fax verden når den overtok for telex på 70-80 tallet?

telex "kodeksene" er åpenbart for tøff tom for ungdommen!

 

liker å bruke de litt i det daglige og det funker bra med mine forr forb i asia.

Link to post
Share on other sites

Eg og familien har tenkt å tilbringe helga i lustrafjorden.Dorge litt etter sjø ørett og sette ut kveitelina.Det har meldt fint ver her på vestlandet i helga so da skulde alt ligge til rette for ein fin tur.Kjem antagligvis til å overnatte ei natt i Fortun og ei i Solvorn.

Link to post
Share on other sites

Planen så langt er Kommer's øya , så langt ser alt bra ut . Idag har det vært sommer og sånn er det jo meldt hele helgen også , så da er det jo bare å håpe da ..........

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...