Astor Svart 4.August.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.August.2007 Det blåser friskt på Værla sør for Moss i dag. Vi ligger i kanalen og ser båtfolket kommer forblåst inn mot Mossesundet. Nå begynner man å ligge to utenpå hverandre. Det ber helt fullt her. Mye pen kjøring i kanalen, men noen båttyper skiller seg ut. (Slapp av seilbåtfolk, det er ikke dere. Dere kommer ikke under Mossebrua som er 4.5m) Det er de store åpne sporstcruiserne eller hva de kalles. De over 35 som er som forvokste daycruisere. Tusler hjemover i morgen formiddag etter frokost. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Sleipner93 Svart 4.August.2007 Link til dette innlegget Svart 4.August.2007 Denne helgen tror jeg ikke det blir neon ferd. Det regner og blåser litt så kjekt båtvær er det ikke. Men på torsdag drog jeg på båttur. Det endte ved at vi reiste hjem igjenn om kvelden ettersom det regna sånn å stesøstera mi ikke ville mer når vi ikke hadde annet enn å gjøre å ligge i båten. Det endte da med at jeg ble liggende i båten i hjemmehavn mens hun gikk hjem. Dagen etter med sol å fint vær reise vi bort igjenn og mye kjekkere dag. På kvelden kom Seilaren seilendes inn og vi pratet utover kvelden. Han er nå på langtur i Nordlige deler av Ryfylket! Sitér dette innlegget Link to post
MortenK Svart 4.August.2007 Link til dette innlegget Svart 4.August.2007 Har reist fra Fjærholmen (Tønsberg) til Horten i dag i god medvind. Gamle Arnegrut var oppe i 8 knop Maksfart på GPS'en. Ikke værst. Ligger nå i Horten gjestehavn og slapper av med mine tre barn. Blir til søndag. Det har blåst friskt idag, så det har ikke vært like enkelt for alle å komme inn uten at det har blitt litt klabb og babb, med det går jo som regel bra. Fikk ellers med med at det er Hortensfestivalen idag, så det blir kanskje litt liv og røre her i kveld. Sitér dette innlegget s/y "Arnegrut", Asker Link to post
Faxen Svart 4.August.2007 Link til dette innlegget Svart 4.August.2007 Fredagstur til San Polé, som Astor sier. Nydlig fredag der, med 18 grader i vannet. (må ha varmedress for å bade) Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Astor Svart 5.August.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.August.2007 Etter hva vi hørte var det vel nærmest fullt i pollen denne helgen. En diger rugg hadde mistet ankerfeste men ble heldigvis "reddet" av en snartenkt Hurum-kar. Det kunne visst ha kostet dyrt, så tett fartøyene lå denne helgen. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Hilmar 2 Svart 5.August.2007 Link til dette innlegget Svart 5.August.2007 (redigert) lå i sandspollen fra fredag-søndag. Ja jeg dro bot til den svære ruggen da jeg fikk vite det. gjorde klar trosse til og dra den lenger fra land men akkurat da kom redning skøyta selvfølgelig og det var flere som mistet "feste" Redigert 5.August.2007 av Hilmar2 (see edit history) Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Hilmar 2 Svart 7.August.2007 Link til dette innlegget Svart 7.August.2007 hva blir det til helgen Astor? Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Astor Svart 7.August.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.August.2007 Sandefjord-Strømstad. Fruen runder år denne måneden og vi må over å fylle opp til kvotemerket. Blir noen båtturer nå og da men neppe overnatting i august, vil jeg tro. Drar utpå i morgen formiddag en tur for å lufte Astor. Trolig en sveip rundt Håøya. Er i alle fall i båten å pusser vekk noen sørgerenner. Radioen står på 16 og 77. Prekas! Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Goddis77 Svart 7.August.2007 Link til dette innlegget Svart 7.August.2007 Har nå vært på tur siden Torsdag. Det vil si hyttetur Hadde planer om å reise nordover til Gulen med båten, men regnvær og vind i flere dager gjorde at vi skippet båten og satset på hyttetur istedet. Er blandede følelser for dette valget da vi fikk strålende utover helgen. Gjorde ikke bedre på humøret at Skjerjehamn hadde åpning den helgen med over 250 båter i området! Var innom der på Mandagen, og da hadde stedet gått tom for det meste. Inkludert vann. Stedet har blitt skikkelig fint, og jeg må si at de har fått gjort mye på den ene måneden siden sist vi var innom. Tror det har vært rekord i båter som har passert hytten disse dagene. Må være totalt over 100 båter hver dag! Idag er det Tirsdag og meldt fin vær. Slik ble det ikke for oss ihvertfall, så vi hadde da fått nok og reiste hjem. Planen nå er å fikse opp litt i båten, og se om jeg kan få tatt meg noen småturer i nærområdet. På Mandag venter det dykkekurs på Grimstad, så da skal nok skipper worse mfl. få inspeksjon av båt over og under Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 7.August.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.August.2007 Har du bilder fra turen som du vil dele med oss? Mange fine steder på dine kanter. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Goddis77 Svart 7.August.2007 Link til dette innlegget Svart 7.August.2007 (redigert) Er mye fint ja, men bilder ble det nok ingen av Kamera glemt igjen hjemme... Fant en hjemmeside for Skjerjehamn her: http://www.skjerjehamn.no/hvor.html Hvis en trekker 1 cm ned under Skjerjehamn, finner en hytten vi bruker. Redigert 7.August.2007 av Outbreak (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 7.August.2007 Link til dette innlegget Svart 7.August.2007 På Mandag venter det dykkekurs på Grimstad, så da skal nok skipper worse mfl. få inspeksjon av båt over og under Den er god!!! Hvor mye for en full understellsrengjøring??? Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Goddis77 Svart 7.August.2007 Link til dette innlegget Svart 7.August.2007 Sommeren snart over... dette blir ikke billig Fant et bilde som viser litt av hvor mye båter der var der oppe i Gulen: firda.no Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 7.August.2007 Link til dette innlegget Svart 7.August.2007 Hahh!! Hos meg er det gulledne rent. Bunnsmurte i juli!! Ta den igjen og mal den grønn! Men du kan selvsagt få lov til å ta en tur under, og få en kop varm driekke etterpå .... eller annet livgivende fluidum. Bare gi beskjed ang når ... Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Avmønstret4 Svart 8.August.2007 Link til dette innlegget Svart 8.August.2007 hva blir det til helgen Astor? Jasså du var på tur i Sandspollen igår Jeg hilste på deg når du passerte Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 8.August.2007 Link til dette innlegget Svart 8.August.2007 Da er det meste klart ombord, ny lader og battmeter er innstallert, høstsessongen på Jomfruland er også klar så vi reiser nok dit fredagen... Lander på Geitryggen 13.30 og håper jeg er ombord seneste14.15 slik at vi kaster loss 14.30... Da burde vi være på det jomfruelige landet ved 17 tiden Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Hilmar 2 Svart 8.August.2007 Link til dette innlegget Svart 8.August.2007 Jeg hilste på deg når du passerte Stemmer det Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Tine IV Svart 8.August.2007 Link til dette innlegget Svart 8.August.2007 Et par dager i Mossekanalen pga div , mye duste kjøring forbi her . Men må vel reine med det kansje? Turen går til Horten og Makrell festivalen til helgen . Skulle vært å møtt Escada på Verdens ende , men ting blei litt vridd her .Sees på Makrellfestival , da jeg veit flere her inne skal dit . Tine III Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Avmønstret4 Svart 8.August.2007 Link til dette innlegget Svart 8.August.2007 Stemmer det Du må ta en tur bortom meg neste gang du er i Pollen, så jeg får se ordentlig på den flotte båten din. Og det er bare å ta en tur nordvest i Pollen på den nest ytterste brygga, der kan du legge til ytterst og da ligger jeg som båt nr 2 ytterst. Tror det er flere som gjerne vil se den, bl.a min sønn på 11..... Regner med at vi er der i helgen, hvis ikke været blir svært dårlig. Sitér dette innlegget Link to post
Hilmar 2 Svart 8.August.2007 Link til dette innlegget Svart 8.August.2007 du kan jo kalle meg opp på vhfen hvis du har... hva slags båt har du? Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Hansi Svart 8.August.2007 Link til dette innlegget Svart 8.August.2007 Denne helgen blir det delvis landligge. Dvs Langesund Fiskefestival på lørdag. Muligens dagstur på søndag. Været bestemmer. Fiskefestivalen pågår hele helgen. Sitér dette innlegget Link to post
Avmønstret4 Svart 8.August.2007 Link til dette innlegget Svart 8.August.2007 du kan jo kalle meg opp på vhfen hvis du har...hva slags båt har du? Tresfjord 28 enn så lenge, men den står til salgs. Kan kalle deg opp jeg Sitér dette innlegget Link to post
Hilmar 2 Svart 8.August.2007 Link til dette innlegget Svart 8.August.2007 hvis du ser meg. Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Manito Svart 9.August.2007 Link til dette innlegget Svart 9.August.2007 Denne helgen går turen til Horten gjestehavn og Makrellfestivalen Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 9.August.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.August.2007 Denne helgen går turen til Horten gjestehavn og Makrellfestivalen Og det har vi fått med oss.... Hils kjente! Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.