Jump to content

Denne helgen går turen til......


Astor

Recommended Posts

Til helgen blir det landligge. Eller kanskje en liten dagstur. Det er planen.

Neste torsdag legger vi kursen mot Horten Indre havn og treffet. Vi gleder oss!!

 

Søndagen kaster vi loss for 14 dager på svenskekysten. Tidlig ferie med mulighet til å velge havneplass på øverste hylle. :flag_sw:

Escada blir vår kompisbåt på ferden.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Admirillen skrives inn på sykehuset for planlagt keisersnitt på Fredag. Mandag skal lettmatrosen komme til verden :flag: hvis alt går etter planen. Så helgen er vel belagt. Min mor kommer fra Spania for å passe resten av mannskapet mens mor skal få flatere mage.... ( Går nok ikke like fort med meg er jeg redd :nonod: ) Ribvillmannen fra turen vår i fjor fra Stavanger til Trondheim ( Se tidligere innlegg) har kjøpt seg en Coronet, og skal dra lagt sør for å få den hjem.. skal leve igjennom kontakt med ham denne helgen ...

 

Mvh

 

Pjolter

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Link to post
Share on other sites

spesielle steder på svenskekysten Astor :confused:

steder dere bare må innom :yesnod: enten uthavn eller gjestehavn.

grebbestad, fjellbacka,strømstad :confused:

 

 

Mulig vi tar første stopp i Strømstad for å "bunkre". Ellers bestemmes mye rundt vær og vind.

 

Escada og vi har sett ut mange fine uthavner nedover. Spesiellt rundt Lysekil-området.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Etter noen dager på sjøen fra lørdag til idag onsdag (måtte hjem å fixe no ) i knallvær , det vil si vi våkna tirsdag's morgen i Son til overskyet og litt regn.Blei passe irritert da ,dem meldte jo tropevarme ut uka .Vi gikk rolig over fjor'n og opp å besøkte gutta på Sætre Marina ,fikk ikke sagt hadet da dem var litt stressa på formidagen der . Men vi sees på treffet ,hadde en knalltur hjem til Horten idag .

 

Så er det ut igjen imorgen tipper jeg , eller fredag da det er noe igjen her hjemme som må fixes opp i.Men hvor drar vi i helga da hele dammen er fylt opp med sånna seilebåter. Kansje det blir en Tønsbergtur , eller utover mot Nøtterøy/Tjøme . Får høre med gutta imårra hva som er planen hos dem forskjellige ,kansje det kun blir sammla tropp til Lort .Ikke uvanelig at det er knallvær og vindstille på Færder'n og da passer det bra med grillparty på Lort (liten øy rett før brua på Løvøya )

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Denne helgen, som starter i dag, skal vi først seile fra Fredrikstad til Oslo. Helst i nærheten av Aker Brygge der det kanskje blir en :cheers:, etter en god natts søvn, setter vi seil og går raskt mot Færder fyr hvor vi gjør vendereis og finner oss en fin overnattingsplass i Horten, hvor det kanskje blir et par :cheers: sammen med noen andre seilere. På søndag setter i vi igjen seil med kurs for Fredrikstad. :sailing:

Link to post
Share on other sites

For de som har tanker om å bevege seg fra Aker brygge til Horten via Færder så vil jeg sterkt anbefale å fylle opp tankene og ta gjerne med noen ekstra kanner også! Mere vindstille enn det er ute på fjorden nå kan det vanskelig bli!

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Denne helgen skal vi se på starten av Færder seilasen, så har jeg funnet frem dykkerutstyret som lå å råtnet.

Har hatt full service på det og kjøpt nytt det av utstyret som er gått ut på dato :smiley:

 

Har tenkt oss en tur ut å prøve gamle dykker kunster, er vel fem seks år siden sist, så det skal bli gøy :fishing:

Har fått tips om noen steder ved Håøya som skal være ok, så overnattingen blir vel pollen igjen :-)

Redigert av SpaceCab (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Nå skal det bli godt å komme ut i båten noen dager her hjemme i Sarpsborg har det vel vært 40++grader i sola i hele dag så får vi slikt vær i helgen så blir det meget bra :smiley:

Vi finner oss sikkert en plass i nærheten av Skjebergkilen eller på Hvaler man behøver jo ikke dra så langt for å ha det bra :cheers::sailing:

Link to post
Share on other sites

Ser på http://www.kuling.com/index.php?Pg=2 at det nå er fullstendig vindstille ved Drøbak -

Det er standard det vel , altid en flott grillhelg når det er Færder'n .Ser foresten det koster penger å gå inn på området Roklubben/sykhusbrygga på Færder'n iår .

Etter et lite møte så kan det se ut som det kan bli Kommer's øya imårra ,burde dratt idag men . Har noen lass med plank å kvist som må bort , og det har jeg kjempe lyst til i detta været ....

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Jeg tror at kuling.com i dag må ligge litt nede. Men det er ikke mye vind i fjorden, i alle fall ikke i Son. Her er tall fra ytre Oslofjord: http://www.windping.com/no/YSL/ Det synes å være lett bris ved Færder akkurat nå - men det er vel ikke det beste seileværet. Jeg ser frem til en rolig tur på fjorden i morgen. Ruta er lagt opp til kartplotter/autopilot.

Link to post
Share on other sites

Denne helga blir å tilbringe i båthavna, har fri fra skolen, så da har jeg god tid til å fikse motoren min som streika her om dagen. Ikke mye liv i den nå. Enda bra jeg kjente en Evinrude mekaniker. Litt skeptisk til jobbing på vannet, med masse små deler og duppeditter. Mulig det blir en dykke tur på meg. (la oss ikke håpe det).

 

ellers blir det vel å gå til fots til færdern, hvor det skal bli noen velfortjente :cheers: . Endelig blitt gammel nok..

 

Kos dere på vannet, og lykke til til de som måtte seile seilasen. :sailing:

Link to post
Share on other sites

Reiser fredag inn til vågen I Bergen og planer om kose oss i finværet og virkelig nyte det Bergen har å by på.

Blir nokk helgen gjennom var planene, før jeg drar nordover i Nordhordaland mandag.

 

Så her er det bare å henge seg på, jo fler jo mer morro. Synd en ikke kan ta seg en dukkert i vågen uten å bli selvlysende :eek: eller må til lege sjekk. :lol: Hadde mitt første bad i sjøen idag. Tempen var nydelig med sine 17 grader 1 meter under vannlinjen :cheers:

Link to post
Share on other sites

Det kan nok bli skikkelig folksomt på Vågen denne helgen med Torgdag og Aker regattaen. Regattaen skal jeg ha med meg, men etterpå er bare å komme seg ut i stillheten og roen i en ensom vik og nyte solen og badevannet.

Blanco - I stille vær er alle gode sjømenn (Margaret Riis)

Link to post
Share on other sites

litt irriterende å sitte i trondheim å gå glipp av alt livet på vågen i helgen, men det ender heldigvis med en lykkelig reise hjem på søndag...

får ikke skuta før 1 juli, så... får vel kaste ut jollen når eg kommer hjem,... :cheers: Ha en fin helg på sjøen folkens... :flag:

sol + øl + seiling -regn = en god sommer..

Link to post
Share on other sites

Like irriterende her og, mannen jobber natt og Riskadagene er i full gang......

 

Men det blir jo litt kos da, i morgen er det Riskaspelet i vågen, de skal spille spelet på flytebrygger i Vågen her på Hommersåk. Tipper det blir fin stemning!! :cheers:

Lykken i livet er å gjøre det man elsker å gjøre, ikke prestisjen man oppnår og summen penger man har i banken.

http://severines.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...