Jump to content

Denne helgen går turen til......


Astor

Recommended Posts

Hei.

 

Ligger nå på Kommersøy etter en drømmehelg. Vi dro over fjorden natt til torsdag i havblikk.

På bildet under er det like før vi klapper til kai i Grisebukten på Kommersøy. Kommersøy til

venstre, og Sande-siden til høyre. Bildet ble tatt kl.0130.

 

natt.jpg

 

Hilsen Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Og så var denne ukens utrolig flotte båthelg over med sol og varme

(opptil 32 grader i skyggen) og så mye bading at badebuksen ikke

ble tørr mellom dukkertene. Temp i vannet 22 grader.

 

Og hjemme var det minst like varmt. I stuen i annen etasje så det slik ut.

 

varmt.jpg

 

Ellers fikk vi leieboere i båten i helgen.

Da jeg skulle hente noe i et skap i salongen i morges, så jeg dette!

 

veps1.jpg

 

Ganske riktig, starten på et kunstferdig vepsebol!

 

veps2.jpg

 

Og i en av de to kubene som var ferdig var det faktisk et egg også.

 

veps3.jpg

 

Vi sees på Hortentreffet, helst uten så mye veps som i helgen.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

For oss ble det Vet-net Koster. Et hyggelig sted med mange trivelige mennesker. Badet og alle koste seg. Eneste minus

Linje-fergen mellom Syd-nord koster er ikke åpnet ennå.Dermed ble det ikke sykkeltur på koster.

 

Seiling, seilte i dag med skiftende 3-4 sek vind. :eek: (På det meste)

 

Men alt i alt en knall-helg.

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

Som planlagt ble helgen tilbrakt i Sandspollen ved Drøbak. Vi ankom på fredag kveld etter en herlig tur oppover Oslofjorden. De eneste Færder’n-deltakerne vi så på turen nordover var Colin Archer-klassen på rekke og rad utenfor Jeløya. De øvrige regattadeltakerne lå nok og ”koste” seg i stilla utenfor Nesodden-landet. :sailing:

 

Som bildet fra ”roaldbj” i et innlegg foran her viser, så ble Sandspollen fylt opp ganske godt utover helgen. Vi lå, sammen med seilbåt-kameraten vår, på svai hele helgen, og nøt både badeliv, folkeliv og god mat og drikke. Fikk hilst til ”Astor”, som ”boblet” forbi på veg til/fra sin faste brygge på lørdag, og observerte også, under en liten luftetur med jolla, at ”Quantum” hadde etablert seg ved samme brygga. Flott og fredelig ”sydenstemning” med masse badeliv i ”pollen” hele helgen!

 

Bildet nedenfor viser stille morgenstemning på lørdag. Under slike forhold er båtlivet godt for kropp og sinn!

morgenstemning_2_red.jpg

Redigert av Arvid_A (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Torsdag ettermiddag legges kursen til Horten og årets store begivenhet for oss i Baatplassen-familien. :sailing:

Været rår vi ikke over, men den fine stemningen skal vi sette allerede på kvelden torsdag.

Fredag kommer folket sigende inn til Indre havn, hvor vi tar i mot en og en via K-77 eller på mob: 4680 4680.

 

Søndag tøffer vi mot Strømstad og to vekkor i Bohuslen. Vi gleder oss til hvile og glede sammen med våre venner i Escada. Sammen skal vi utforske nye steder og kjære havner vi gjerne vil besøke på nytt.

 

For et herlig liv vi fører vi som er glad io sjølivet. :cheers:


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Søndag tøffer vi mot Strømstad og to vekkor i Bohuslen. Vi gleder oss til hvile og glede sammen med våre venner i Escada. Sammen skal vi utforske nye steder og kjære havner vi gjerne vil besøke på nytt.

 

For et herlig liv vi fører vi som er glad io sjølivet. :cheers:

 

Har gått opp løypa for deg denne uken: Grebbestad, Fjâllbacka og akkurat nå i Hunnebostrand. Strålende vær hele tiden, og så stille og rolig i gjestehavnene at det er bare å velge og vrake blant de beste plassene ved bryggene. Baksiden av medaljen er vel kanskje at ingenting er åpent. Her står det skilt overalt med "åpner 16.juni..."

 

Gjennom Hamborgsund i dag i strålende solskinn. For en perle!

 

mvh

ter-av

Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com .

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Litt båtrace i Holmestrand lørdag/søndag og litt konsert i Horten utenfor Vollane , med bla Di Lillos CC Cowboys mf. Venter bare på været nu,og det skal bli bra fra kl-13.00 imårra.............

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Blir ikke lange reisen i helgen. Skal holde meg i farvannet rundt sndvika (i oslofjorden). Santhans og båt turer denne helgen.

Båter: Yamarin 4410/ Yamaha 40hk, Gplast 700SE/yanmar 120hk, Andunge/seil, Aquaquick MS 300/5hk tohatsu

 

Enda en med båt lappen!

Link to post
Share on other sites

Det regner bra i Grenland også for tiden, men det er meldt lettere utover dagen. Dagen i dag blir å fylle opp båten med alskens rariteter til ferien som starter søndag eller mandag.. Forøvrig er det meldt lite vind i Skagreak de neste 5 dagene, er knapt nok meldt frisk bris stort sett fra øst... med noen regnbyger.

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Slapp av det blir ikke så værst utpå dagen , jeg lever i håpet etter hva jeg ser på yr.no .Skal bli bedre sånn ca kl-13.00 regnet skal gi seg og det skal bli kun laber bris, men sånn det er nå så er det mere liten storm og regn bortover . Synd når det er så mye som skjer rundtom idag , bare her i denna lille byen er det mye på gang idag St-Hans. Kaffen er klar ,så nå er det ned i skuta å gjøre klart å sikkert fyre litt . Kose seg med kaffen og lese div aviser på nettet , og sitte og se været bli bedre å bedre . Ha en fortrefflig St-Hans feiring alle sammen

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Ferden denne helgen gikk til Kaholmen. La avgårde fredag midt på dagen etter lengre diskusjoner om hvordan været ville bli. Klarte nesten å få mannskapet med på at været kom til å bli mye bedre enn MET hadde spådd, men denne gangen hadde MET (og mannskapet) rett, og mine opptimistiske spådommer slo feil :wink:

 

På vei utover hadde vi grei vind fra nord, og skle avgårde bare på genoa og autopilot i 5 knop.

 

Det regnet, regnet og regnet uavbrutt både fredag og lørdag, men med varme og masse god mat og drikke var livet ombord slett ikke så ille. På søndag hadde det regnet fra seg, og vi kunne endelig nyte sommerværet.

 

Et nytt og imponerende tilskudd til aktivitetene på Kaholmen denne sommeren er Vera Olsnes store Horst Janssen-utstilling i den tidligere kommandant boligen. Denne utstillingen kan anbefales på det varmeste, og her er det også muliget til å gjøre gode kjøp på kunst i verdensklasse. Utstillingen varer helt fram til 28. august, så vi kommer nok til å ta en tur til.

 

kah001.jpg

 

kah002.jpg

 

kah003.jpg

 

kah004.jpg

Link to post
Share on other sites

Til Hvaler fredag. Regn og grått på veien ned, men flott båttur via Mossekanalen med noen få cm klaring under brua (Høyden er 4,5 meter sa havnesjefen, og jeg stolte på ham).

Hadde noe bange anelser til 50-årslag med 60 gjester på Kirkøy lørdag (StHans) , men værgudene sto oss bi. Opphold og lett skydekke lørdag ettermiddag/kveld. Flott feiring med bål fra midnatt. :yesnod:

Og søndag: Nydelig tur oppover fjorden igjen med sol og vinden i ryggen. :cool:

Det kaller jeg max uttelling på en for mange andre ganske (såvidt jeg kan lese her) så trøstesløs StHans-feiring.

 

mvh

ter-av

Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com .

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...