Jump to content

Denne helgen går turen til......


Astor

Recommended Posts

Vi lå på Lindøy i helgen og traff Erik fra BP - vi så at Poseidon var ute og svinset frem og tilbake. I alt en herlig helg. Kun et aber - var vitne til en båt hvor motor (eller noe) hang seg opp og ga full spiker i havnen. Damen i baugen trodde hun kunne dempe smellen mot en stålbåt. Beinet hennes tapte og hun ble etterhvert hentet av legebåten.

Link to post
Share on other sites

Uff, uff - det er viktig at personer ombord blir instruert om at båter i bevegelse kan ha stor masse. Mange vil nok forsøke å hjelpe til med å ta imot - men båter i bevegelse som veier noen tonn skal man helst holde både bein og armer borte fra. Det er bedre at båten får noen skraper enn at helsa blir skadet.

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

For oss som er ferdig eller ikke har begynt fellsferien kan vi poste våre helgplaner her?

 

For egen del blir det trolig Sandspollen. Trivlig sted med koslige båtfolk over alt. I tillegg er det kort vei, noe som er behagelig better en lang arbeidsuke. I det hele tatt så er det fritt fram å velge de beste plassene i Indre Oslofjord om dagen, da de aller fleste har tatt snippesken og dratt ut av fjorden. Da sier jeg som fru Escada: - Deeeeiliiiiig!

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Setter kursen hjemover etter et par uker i Holland,er det fint vær så er de Frisiske øyer flotte,er været guffent så er kanalene perfekte å feriere på,skal innom seilmaker i Cuxhaven for å hente et seil som blåste i filler i 25 m/sek nord for Samsø på vei sydover.

Møtte flere norske båter på vei hjem i Kielerkanalen,sikkert nye båter som er hentet på verftet.

Satser på vind fra sydvest for behagelig slørseilas.

Link to post
Share on other sites

Ligger bak Lakseholmen (Tønsbergfjorden ) og skal etter planen over Rakke idag , og til Langesund for kultur i blodet . Status Que ikveld og Åge Aleksandersen imårra. Langesund har skjønt det med å dra feriefolk , er store navn der 6 dager i uka vil jeg mene . Sikkert noe for dem fleste , men syntes det blåser litt her men. Ser på hyttene oppe på toppen av fjellet , er ikke så veldig fart i flagga der . Så trur det er et drag inni i høle her vi ligger ,håper vi da.Håper på å komma oss over Rakke på mårran. Kansje ikke det letteste som er å få plass i Langesund , men noe skal vi vel finne .

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Tine III send meg en IM så hvis gjestehavna er full i Langesund. Kanskje jeg kan klare å skaffe deg en midlertidig plass for en natt. Vi kjører ned i Kragerøskjærgården på fredag. Etter det muligens rett over bukta til svenskekysten eller Sørlandet. Vi går etter været. :confused: Tankene er toppet så aksjonsradiusen er vel en +/- 150 NM før neste fylling.

Redigert av Hansi (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Tine III send meg en IM så hvis gjestehavna er full i Langesund. Kanskje jeg kan klare å skaffe deg en midlertidig plass for en natt.

Det hadde jo vært topp , men etter et par misslykka forsøk på å komme oss nedover så har vi gitt opp . Vi er flere i følge og igår når vi starta tidlig på mårran,ga vi kjapt opp igjen . Det blåser litt mye , og da er det itno gøy over Rakke . Så blir dårlig med kultur i blodet denna gangen , så idag blir det nytt skippermøte så.......

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Nok en helg i Sandspollen. Denne gang med allsang på brygga både fredag og lørdag. Takk til Odd fra Drøbak med trekkspill og Kari og Vetle som dro fram sanghefter og gitar. Tror alle hadde det kjempekoslig. At det regnet på lørdag kompanserte vi med tak av presseninger fra to båter. For temperaturen var det lite å si på. Slike kvelder er koslige å se tilbake på når høsten kommer. :cheers:


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Her blir det en tur til lille Kalvøy siden det er lørdagsjobbing. Litt testing av motor for å se om luriumet som ble påfyllt tanken i går virker :headbang: hvis ikke blir det litt småkjøring i området for å få tankinnholdet minimert før den blir tømt og renset over helgen. Må være i toppstand til Olsok helgen :cheers:

Maxum 4100 scb, Chenette III

Link to post
Share on other sites

Dem sier været skal bli bedre fra imårra , kansje vi dukker opp i pollen igjen Astor .Men går no rykter om en tur til søta bror , er vel været som bestemmer noe av detta vil jeg mene . Men en Strømstad tur er jo ok det også , er vel noe som det minker av da vel .

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Dem sier været skal bli bedre fra imårra , kansje vi dukker opp i pollen igjen Astor .Men går no rykter om en tur til søta bror , er vel været som bestemmer noe av detta vil jeg mene . Men en Strømstad tur er jo ok det også , er vel noe som det minker av da vel .

 

Tine III

 

 

Hyggelig med pollentur, Runo. Men jeg skjønner deg godt. De brune flaskene er fryktelig udrøye. Dere har jo ferie.....


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...