Jump to content

De 10 mest solgte seilbåtene, fra Seilas


Sydvesten

Recommended Posts

Men det som nå er tydelig er at argumentasjonen er borte vekk og man prøver å dekke over sine blemmer og inkompetanse og manglende oppfølging av spørsmål om fakta med fleip og tull om biler og alt annet.

 

Tipper de fleste medlemmene her inne ser dette.

Dette fremkommer jo meget tydelig i denne tråden i allefall... Det er jo ikke uvanlig at en forsøker å prate seg bort for å skjule manglende kompetanse på et område... og ikke minst forsøke å dekke det til med unnskyldning om at det er humor og de som ikke jatter med mangler humor. Det er jo selvsagt billige poenger som sikkert noen biter på, i allefall de med sans for dårlig humor... kompetansen på humor er omtrent like dårlig som den som forsøkes dekket over av "humoristene"...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Hei, Sydvesten,

 

Du svarte ikke hvor det er blitt av alle de flotte signalflaggene dine? Disse trådene mangler noe når de fargerike flaggene dine er vekke!

 

Når det gjelder sitering og manipulering av sitater så er det jo flere "eksperter" som er i aksjon

Slikt synes jeg ikke er mye greit.

 

kompetansen på humor er omtrent like dårlig som den som forsøkes dekket over av "humoristene"...

Jeg forsto ikke helt hva du mente med den setningen?

 

Men Sydvesten, kan vi ikke heller holde oss til å diskutere båt her, i stedet for å diskutere kompetansen til alle disse "ekspertene" og "humoristene"?

 

Jeg gjør et nytt forsøk:

Har en ulyd(en form for uling) fra drevet som kommer fra 1200 til 1600 o/min kun i forver ikke ved bakking.... det kommer når det blir litt temperatur.... på sommeren kommer det med engang, nå på vinteren etter en 5 min gange.. Sender en mail til Lundebåt nå og reklamerer... trodde først det var fra propellen(fast 3 blader), men etter som det er temperturavhengig så er jeg ikke like sikker lengere... Ser ut som Bavaria velger litt for dårlige undereverandører... Furlexen har også tullet litt nå i høst og Mikunien... Skulle gjerne sett at de klarer å finne underleverandører som holder god nok standard....

 

(Jeg bryter med hensikt påbudet i siteringsreglene forumuets etiquette (om at "sitering av hele innlegg er så godt som aldri nødvendig").

Det jeg forsøkte å stille spørsmål om, var:

 

Er det kun når det gjelder motor-underleverandøren (Volvo), rullefokkanlegg-underleverandøren (Furlex) og varmeapparat-underleverandøren (Mikuni) at Bavaria velger litt for dårlige underleverandører, som ikke holder god nok standard, eller gjelder det også andre underleverandører?

Link to post
Share on other sites

Gunga din tørket bort fra den andre pågående Bavariatråden når det kom spørsmål om fakta og hele historiene kom fram som han klippet fra.

nej da, han törket ikke bort......han tröttna bare på det oseriösa bemötandet... :smiley:

 

visar man til sitat fra Bavaristerna eget forum.......

 

ja då ifrågasetts det om det er Bavariägare som skriver der......eller så skall jag bevisa det som står der

 

visar man til en bedre kortkjölt konstruktion med 'spaderoder'

 

får man höra att det går att konstruera 3 lagrade roder som er svagare!

(visst gör det det......det går sikkert o bygge en svagare långkjölad stålbåt oxo....hvis man vill !!)

 

nej fortsett ni o legg fram er hypoteser varför Bavaria-båter mister kjölar o roder !!!!

 

ser iallfall att Bavaraiavärlden är langt ifra lys-blå när man leser på deras forum!

(som skiljer sig stort fra vad som skrives her, av en del ! )

 

nu er det bra för mig! :smiley:

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Dette fremkommer jo meget tydelig i denne tråden i allefall... Det er jo ikke uvanlig at en forsøker å prate seg bort for å skjule manglende kompetanse på et område... og ikke minst forsøke å dekke det til med unnskyldning om at det er humor og de som ikke jatter med mangler humor. Det er jo selvsagt billige poenger som sikkert noen biter på, i allefall de med sans for dårlig humor... kompetansen på humor er omtrent like dårlig som den som forsøkes dekket over av "humoristene"...

 

Så med din gode humor og kompetanse og min (og andres?) mangel på sådan så blir vel snittet sånn ca norsk gjennomsnitt?

 

:cheers:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Ja, greit med humor. Det tåler vi alle sammen.

 

La oss også være enig om at det hitil overhodet ikke er fremlagt dokumentasjon som taler for at Bavaria er noen dårlig båt. La oss minne hverandre om at Bavaria gjør det bra i alle uavhengige tester.

 

Så kan man selvsagt likevel være uenig om dette. Man kan hevde at Bavaria likevel er en dårlig båt og man kan fremsette slike påstander selv om de bare er tatt ut av løse lufta. Dette er da et diskusjonsforum og vi befinner oss jo på internett.... Men likevel dere,..: En ikke underbygget påstand blir ikke underbygget ved at man gjentar påstanden om og om og om igjen. Når man leser denne tråden kan det nesten tyde på at enkelte har begynt å tro det.

 

Ellers.....god natt.

 

........og til Mouche: :cheers:

Redigert av "Mathilde" (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Er det kun når det gjelder motor-underleverandøren (Volvo), rullefokkanlegg-underleverandøren (Furlex) og varmeapparat-underleverandøren (Mikuni) at Bavaria velger litt for dårlige underleverandører, som ikke holder god nok standard, eller gjelder det også andre underleverandører?

 

Disse underleverandørene er det også veldig mange andre osm bruker! Spesielt disse tre!

Link to post
Share on other sites

Disse underleverandørene er det også veldig mange andre osm bruker! Spesielt disse tre!

Jeg valgte bort Mikuni til fordel for Eber, da jeg har svært god erfaring med dette merket. Har hatt fire forskjellige Ebere uten noen former for problemer.

 

Har du sjekket om du har spor av gummirester under svinghjulshuset Sydvesten, kan være du har fått en av motorene med feilmaskinering. Ulyder på noen turtall skal være ett av kjenntegnene på dette problemet som flere har opplevd på D2-55/D2-40.

Redigert av Chrian (see edit history)

MVH Chrian

Link to post
Share on other sites

Hvorfor kom Oceanis 40 på 4.plass med 44 solgte mens bavaria 33/34 kom på 2.plass med 40 solgte?

 

Jeg vil tro det er skrivefeil og at rett tall skal være 34, jeg sender en e-post til Seilas for å høre... 44 Beneteau 40 er svært imponerende om det er riktig. 34 er jo heller ikke ille vil jeg si...

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

Ka med båtar rundt 27'. slutt på det?

 

Godt spørsmål! Noen av produsentene har sett ditt poeng så det finnes en del båter i denne størrelsen. Eksempler på det er Hunter 27, First 27.7 og Etap 28, men direkte billig blir ikke disse båtene heller ferdig utstyrt! Dette er alle båter som er av ny design og produseres fortsatt. Den billigste er nok Hunter 27 som jeg vil tro kommer på 550' ferdig utstyrt? Eller du kan se på min svenske 27 fots kvalitetsbåt fra 1993 med godt påskrudd kjøl?

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Er det kun når det gjelder motor-underleverandøren (Volvo), rullefokkanlegg-underleverandøren (Furlex) og varmeapparat-underleverandøren (Mikuni) at Bavaria velger litt for dårlige underleverandører, som ikke holder god nok standard, eller gjelder det også andre underleverandører?

 

Kan vel legge til Raymarine. Det er først og fremst dette utstyret jeg har hatt problemer med på min båt. Både loggen og autopiloten. Men dette er tydeligvis enestående problemer for Bavaria(?) Da er det godt å ha en enestående importør i ryggen - som alltid ordner opp.

 

Hva slags utsyr har du på din båt Douro? Aldri hatt problemer?

Beklager...glemte meg. Du er jo anonym :lol:

Redigert av "Mathilde" (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Har du sjekket om du har spor av gummirester under svinghjulshuset Sydvesten, kan være du har fått en av motorene med feilmaskinering. Ulyder på noen turtall skal være ett av kjenntegnene på dette problemet som flere har opplevd på D2-55/D2-40.

 

Dette skulle jeg sjekke idag. Ellers tror jeg at den faste propellen din lager lyden Sydvesten. Hadde fast propell på vår i 14 d. Det var nok. Lyden var skjærende

i det området som du beskriver. Reklamer på det, bladene blir filt ørlite. Men båten må opp.

 

Men selvfølgelig fått dette mave-viruset som spinner rundt. Har gått glipp av en hyggelig kveld i går leser jeg.

Redigert av baatsman (see edit history)

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

I fare for å ødlegga dei ufatteligt nyttige diskusjonane her, Utruligt store båtar så blir solgt, eller? 37- 40 fot alle sammen. Ka med båtar rundt 27'. slutt på det? Bavaria f.eks kunne jo greidd ein ny båt så til å med eg hadde råd til.

 

:eek: Du må ikke etterspørre nye bavariamodeller her inne :nono: Det blir ikke populært :wink:

Link to post
Share on other sites

Har du sjekket om du har spor av gummirester under svinghjulshuset Sydvesten, kan være du har fått en av motorene med feilmaskinering. Ulyder på noen turtall skal være ett av kjenntegnene på dette problemet som flere har opplevd på D2-55/D2-40.

Har sjekket dette, og kan ikke se noe her... men kjenner til den svenkse tolereansen her som er etter min mening er tatt på øyemålet siden de greier å få et offset på 2,5mm under maskineringen... noe som slett ikke er særlig imponerende etter mitt syn.. Skal myse litt til og se om jeg finner ut noe mere om dette..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Hvis vi alle kan være enige med Sydvesten på at Bavaria er sjøens Rolls Royce, og ikke diskuterer selvfølgeligheter med han, (Slik som at seilbåter ikke skal miste kjølen sin) da slipper en masse spetakkel, pluss at en del medlemmer slipper å bli kastet ut av forumet!

 

Ser dere ikke at han kun er ute etter å skape uro her inne??

Link to post
Share on other sites

Hvis vi alle kan være enige med Sydvesten på at Bavaria er sjøens Rolls Royce

 

Tror det er en god analogi. Som med RR, har også Bavaria en serviceinnstilt forhandler. Det er heller "aldri" feil på Rolls Royce, men prøv å grave litt i historien der - om det finnes noen.

 

Jeg synes ikke det er rart at Bavaria selger mest. Flotte båter, og sammenlignet med andre leverandører har Bavaria god service og lave priser. At noen velger å betale hakket mer for en Hanse, Jeanneau eller Beneteau dreier seg vel mer om smak og behag, og hvilken selger man først kommer i kontakt med.

 

 

 

Hvor morsomt hadde det vel vært å se Maxi 1300, om det lå tre stykker i hver havn? :rolleyes:

Redigert av Kosmix (see edit history)

Seilerhilsen fra Kosmix!

Logg og blogg: x79.blogspot.com

Twitter: Følg meg her!

 

explaining.gif

Link to post
Share on other sites

At noen velger å betale hakket mer for en Hanse, Jeanneau eller Beneteau dreier seg vel mer om smak og behag, og hvilken selger man først kommer i kontakt med.

 

Hvor morsomt hadde det vel vært å se Maxi 1300, om det lå tre stykker i hver havn? :rolleyes:

 

Kanskje noen vil betale hakket mere fordi de anser det som verdt de ekstra pengene?

 

Så lenge en av de Maxi 1300 hadde tilhørt meg så hadde det vert helt greit! :yesnod:

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Hvis vi alle kan være enige med Sydvesten på at Bavaria er sjøens Rolls Royce,

 

Ser dere ikke at han kun er ute etter å skape uro her inne??

Det virker på meg som du synes det er greit å ta personen når en selv ikke har noe å bidra med i debatten, og fomoder selvsagt du kan linke til hvor jeg har hevdet er Bavaria er sjøens Rolls Royce og at du ikke farer med regelrett løgn her på forumet, hvilket ville være sterkt beklagelig etter mitt syn

 

Det er også greit at du underbygger din påstand om at jeg kun er ute etter å skape uro her inne...

 

Jeg er klar over at enkelte ikke takler at jeg er fornøyd med min båt, men da er det de som har et problem og ikke jeg

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Har man allerede sett 1-2 vision på en sesong så har vel salget gått veldig bra , husk at båten kom i fjor og landet er stort. Man må nok definere bra for om de har solgt f.eks 10 vision40 til 2007 sesongen så er det vel å regne som bra skulle man tro.

 

Forøvrig så tror jeg ikke bavaria er dårlige båter og de seiler helt sikkert greit og er fine å bo i men det er jo vi kundene med forskjellige krav som skal bedømme dette og for meg personlig så leverer ikke bavaria bra nok båter til den prisen de forlanger men det er min personlige mening , for naboen min som eier en cruiser 39 så mente han den var bra og verdt pengene da han kjøpte den sånn er det bare , vi er forskjellige.

 

Når det gjelder regattaresultater så kan det å hevde seg der være litt spesielt.

Tar man Comfortina 32 så har den 1,14 eller hva det nå er , den har det vært seilt regatta med av gode seilere de siste 20årene så det LYS tallet er nok korrekt , tar man en bavaria cruiser 37 for eksempel så har den ikke vært seilt med i regatta i like stor grad og kjøperne av bav37 (en stor del av kjøperne) er gjerne folk som ikke er erfarne seilere med årevis i regatta på ryggen slik man kan si om comfortinaen , dermed så kan bavariaen ha en teoretisk mulighet til å ha fått satt LYS tallet for lavt og dermed så er båten lettere å seile opp mot lystallet enn den som har et lystall som er opparbeidet avgode seilere igjennom 20år.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...