Jump to content

De 10 mest solgte seilbåtene, fra Seilas


Sydvesten

Recommended Posts

o jöss kjör han svenskt,.....det måste vara bekymmer fra början til slut...... :lol::lol:

 

men det kansje ikke fanns så många bilmerken fra Telemark o velge emellan.....det verkar gått Troll i den her tråden!

 

annars har jag hört att dom kan göra bilar i Bayern...(+pölser o öl! sen er det slut!) :lol:

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Sydvesten. Hvilke problemer har du hatt med volvoen?

Har en ulyd(en form for uling) fra drevet som kommer fra 1200 til 1600 o/min kun i forver ikke ved bakking.... det kommer når det blir litt temperatur.... på sommeren kommer det med engang, nå på vinteren etter en 5 min gange.. Sender en mail til Lundebåt nå og reklamerer... trodde først det var fra propellen(fast 3 blader), men etter som det er temperturavhengig så er jeg ikke like sikker lengere... Ser ut som Bavaria velger litt for dårlige undereverandører... Furlexen har også tullet litt nå i høst og Mikunien... Skulle gjerne sett at de klarer å finne underleverandører som holder god nok standard....

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Noen av argumentetne som kommer her er helt bak mål. Vi har bestilt en bavaria 38, skulle gjerne sett at det stod najad 440, Salona 42 eller Elan 410 på kontrakten! Disse var aldri aktuell, desværre. Grunnen til at det står Bavaria, er prisen og value for money, dette kan ingen si noe på! Jeg har sjekket mye ny båt priser! Kikket på både Hanse, Jeanneau og Oceanis!

 

Det jeg mener er at det å sammenligne toyota og Merce er like tullete som å sammenligne Bavaria å Najad! Dette kan heller ingen si noe på, det er rett å slett merkelig at noen kan komme opp med noe sånt...

Link to post
Share on other sites

Ser ut som Bavaria velger litt for dårlige undereverandører... Skulle gjerne sett at de klarer å finne underleverandører som holder god nok standard....

 

Hva med kjølbolt-leverandørene da, Sydvesten? Tror du at de holder samme standard som de andre underleverandørene?

 

Og et spørsmål til: Har denne misnøyen med alle underleverandørene en sammenheng med at alle signalflaggene nå er firt ned fra signaturen din?

 

;-)

Link to post
Share on other sites

Noen av argumentetne som kommer her er helt bak mål. Vi har bestilt en bavaria 38, skulle gjerne sett at det stod najad 440, Salona 42 eller Elan 410 på kontrakten! Disse var aldri aktuell, desværre. Grunnen til at det står Bavaria, er prisen og value for money, dette kan ingen si noe på! Jeg har sjekket mye ny båt priser! Kikket på både Hanse, Jeanneau og Oceanis!

 

Du har helt rett og det er kanskje her det snakkes forbi hverandre i stridens hete?

Link to post
Share on other sites

Må rette en takk til duro og gunga din for å ha bekreftet det jeg tror mange mener om kritikken av Bavaria - dere har bevist at kritikken er bygget på synsing plusset på med noe som man prøver å legge fram som fakta.

 

Ikke noe nytt har kommet fram - det er nok ikke noe i dette våset. som serveres som fakta.

Gunga din tørket bort fra den andre pågående Bavariatråden når det kom spørsmål om fakta og hele historiene kom fram som han klippet fra.

 

Bavaria eiere er nok ikke mer hårsåre enn andre båteiere, men litt seriøsitet og dokumentasjon må dere kunne oppdrive

Link to post
Share on other sites

Når det gjelder sitering og manipulering av sitater så er det jo flere "eksperter" som er i aksjon i denne tråden den siste tiden fra klokken 21.xx og utover..... men la nå de få ha noen gleder i livet sitt da...

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Beklager, men jeg synes det er lettere komisk å se hvordan diverse Bavaria-eiere "forsvarer" seg og sitt, men det er nå min mening. Joda, selvfølgelig kan man be om dokumentasjon og det hadde vært fint om denne fantes og/eller ble lagt frem, men siden dette er et diskusjonsforum så er det min ringe mening at man må få lov til å "mene noe", også om båter, uten at man må ha utdannelse fra en teknisk høyskole! Konstaterer at ikke alle er enige i det, men det er deres problem, ikke mitt!

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Enig, man må kunne mene noe, men det er forskjell på å legge fram en mening og å prøve å fremmstille det som fakta og sannhet. Blir også provosert når man legger fram deler av sannheter som passer sin virkelighet.

 

Men det som nå er tydelig er at argumentasjonen er borte vekk og man prøver å dekke over sine blemmer og inkompetanse og manglende oppfølging av spørsmål om fakta med fleip og tull om biler og alt annet.

 

Tipper de fleste medlemmene her inne ser dette.

Link to post
Share on other sites

Når det gjelder sitering og manipulering av sitater så er det jo flere "eksperter" som er i aksjon i denne tråden den siste tiden fra klokken 21.xx og utover..... men la nå de få ha noen gleder i livet sitt da...

 

Livet blir bedre å leve hvis man ser litt humor i ting, men det er nå min mening!

 

:cheers:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...