M/S Bastard Svart 16.April.2008 Link til dette innlegget Svart 16.April.2008 Ja, er jo like greit det. Tenkte mest på at du burde shine opp litt, siden motoren ble så bra Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 16.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.April.2008 (redigert) Hehe joda skjønte det.. Men tror faktiskt at disse båtene ble malt innvendig i skroget når de ble levert (?). Kan jeg bruke en grå primer jeg har stående eller må jeg bruke grå Shipolin? (Huff, neste gang må jeg støvsuge kjølen ) Redigert 16.April.2008 av Sleipner93 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 16.April.2008 Link til dette innlegget Svart 16.April.2008 Det aner jeg ikke desverre, men du får nok noen gode råd på det snart. Hvorfor tok du ikke kjølen før du satt inn motoren Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 16.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.April.2008 Jeg tok den jo før jeg satte inn motoren. Men nå er det meste igjenn tørt som kan støvsuges. Har blant annet saget litt etter at jeg spylte.. Sitér dette innlegget Link to post
Sjarkens venn Svart 16.April.2008 Link til dette innlegget Svart 16.April.2008 Nydelig Sleipner, rett og slett nydelig!!! Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 16.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.April.2008 Imorgen blir det maling av fordekk og dollbord/list visst været blir slik som det var idag. Er meldt full sol framover så nå må jeg se og få gjordt ting! Lurer litt angående lakken, (Ravilakk). Hvor lav temperatur kan jeg lakke ved? Holder det med 10 grader slik det er nå? Sitér dette innlegget Link to post
seilærn Svart 16.April.2008 Link til dette innlegget Svart 16.April.2008 Det skulle vel gå bra å lakke nå.. Tar bare litt tid for lakken å herde, men det har ikke vært noe problem med teaklakken, jeg lakket i påska Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 17.April.2008 Link til dette innlegget Svart 17.April.2008 ...Hvor lav temperatur kan jeg lakke ved? Holder det med 10 grader slik det er nå? ... Tar bare litt tid for lakken å herde... Vel, i teorien stemmer det - det tar bare litt lenger tid - men i mellomtiden har du støv som fester seg (finnes alltid i luften) det kan komme kondens på og bli skollete, alt dette som du ikke vil skal hende, KAN hende før lakken er tørr. Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Diesel248 Svart 17.April.2008 Link til dette innlegget Svart 17.April.2008 Godt att båten og SABB -motoren har fått eit godt liv Sitér dette innlegget Norsk motorhistorie --> Still going strong Link to post
Sjarkens venn Svart 17.April.2008 Link til dette innlegget Svart 17.April.2008 Ja, helt enig med deg Diesel248, det er supert at det finnes folk som vil gi disse fantastiske båtene og motorene et nytt liv! Sitér dette innlegget Link to post
Diesel248 Svart 17.April.2008 Link til dette innlegget Svart 17.April.2008 Ja, Eg får ta ein telefon til Ferrari og spør om dei treng gode diesel motorar i F1 bilane sine. Visst dei satsar på miljø er jo SABB Supert. Eg vil anta att så godt som eksosen luktar, så fikser den Ozonlaget! Sitér dette innlegget Norsk motorhistorie --> Still going strong Link to post
Sjarkens venn Svart 17.April.2008 Link til dette innlegget Svart 17.April.2008 Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 17.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.April.2008 Idag føyk burkaen. Nå håper jeg at det er blitt vår og godværet holder seg. Blir jobbing hele helga visst været blir bra. Da skal det skrapes løst bunnstoff, slipe lett over skroget og lakke og male dollbordet! Tror det skal bli riktig så bra, har også fått lånt meg momentnøkkel så toppen skal jeg også trekke til! Sitér dette innlegget Link to post
Diesel248 Svart 17.April.2008 Link til dette innlegget Svart 17.April.2008 Supert Sleipner93! Ein momentnøkkel kan redde dagen! Sitér dette innlegget Norsk motorhistorie --> Still going strong Link to post
Sjarkens venn Svart 17.April.2008 Link til dette innlegget Svart 17.April.2008 Meget bra Sleipner! Dette er spennende, og bilder er jo toppen av kaka! Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 18.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.April.2008 Var bort i båten idag også. Nydelig vær idag igjenn! Fikk støvsugt litt i kjølen og trukke til toppen med 14kpm. Når jeg støvsugte fant jeg ut at klinken som går igjennom bunnstokken ikke var helt god. Roen løsnet nemlig.. Er dette en viktig klink? Går den igjennom hele båten eller bare litt ned i kjølen? Visst dette er viktog og ordne er vel det beste en fransk en? Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 19.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April.2008 Har vært i båten idag igjenn. Nok en gang NYDELIG vær! Begynte med og vaske over skroget med vann og klut for og få vekk smuss og salt. Deretter mattet jeg ned hele skroget med P100 papir. Syntes at det ble veldig hvitt og var redd det ville synes når jeg lakket så jeg prøvde litt og det syntes heldigvis ikke.. Så imorgen blir det og vaske med rødsprit før jeg lakker hele skroget!! Har funnet ut at sprekkene jeg har i skroget (under vann) dytter jeg godt med drev inni før jeg kliner farm inni/over.. Da blir det nok tett og bra! Mvh Sleipner93 (Som har gått i t-skjorte i hele dag! ) Sitér dette innlegget Link to post
-Matros- Svart 19.April.2008 Link til dette innlegget Svart 19.April.2008 Du skal vell ikke få deg et navn på skuten din Sleipner93? Eller har du det Sitér dette innlegget Mvh -Matros- -------------- Medlem av gruppen: folk i båt! Link to post
Sleipner93 Svart 19.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April.2008 Har det ja... Kira er navnet... Sitér dette innlegget Link to post
Sjarkens venn Svart 20.April.2008 Link til dette innlegget Svart 20.April.2008 Har ikke Sleipner fått gjort noe idag? Sitér dette innlegget Link to post
-Matros- Svart 20.April.2008 Link til dette innlegget Svart 20.April.2008 Han var med seilaren i dag Sitér dette innlegget Mvh -Matros- -------------- Medlem av gruppen: folk i båt! Link to post
Sleipner93 Svart 20.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.April.2008 Joda har fått gjordt ting idag og. Lakket ett strøk over hele skuta. Deretter hellte jeg vann i båten for og se hvor det lekkte i kjølen. Det lekkte ganske så mye men noen sprikker fikk jeg tettet med og dytte drev inn i dem. Men det gjenstår enda endel. Men håper på og få det bra.. Sitér dette innlegget Link to post
vivvi Svart 21.April.2008 Link til dette innlegget Svart 21.April.2008 Har det ja... Kira er navnet... Er bare litt nysgjerrig, hvorfor Kira? Sitér dette innlegget Tidligere båt: 27' Skaar snekke med VP MD11D 30' Spjærøykrysser prosjekt Nåværende båt: 40 fot Risørskøte fra 1931 http://mystatus.skype.com/smallclassic/flekkum Link to post
tilsjos.no Svart 21.April.2008 Link til dette innlegget Svart 21.April.2008 Gratulerer med båt Har du kommet langt med båten? (gjort mye med den) Mvh Til Sjøs Sitér dette innlegget WWW.TILSJOS.NO Tips oss på: tips@tilsjos.no Link to post
Sleipner93 Svart 21.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April.2008 Er bare litt nysgjerrig, hvorfor Kira? Vel det høres kanskje litt rart ut... Men hun er oppkalt etter min Schæfer som døde for noen år siden... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.