sap_2000 Svart 12.August.2007 Link til dette innlegget Svart 12.August.2007 Her er et par fra meg. Tatt en kjølig dag i Januar på vei inn mot Oslo i ca -5c. Gåsøya, Ostøya og Askerlandet i bakgrunnen. NW 390 ca. 24 knop Siste tur i fjor, 5. Oktober. Runder Gåsøya på vei til Sanvika for å møte lastebilen. Snarøya og Holmenkollen i bakgrunnen. W 35 Khamsin ca. 47 knop Snart midtveis til Skagen fra Lyngør. Temp. 27 grader og solen nytes. Ray (autopiloten) styrer hele veien. W 35, ca 29 knop. Tatt rett etter bildet over. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Indiana II Svart 13.August.2007 Link til dette innlegget Svart 13.August.2007 (redigert) Bilde er tatt 10.8.07 rett utforbi Skogsøy i 16 knop(v/Mandal). Båten er en INLANDER 27. Mobilkamera så unnskyld kvaliteten. Redigert 13.August.2007 av chain_ (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 17.August.2007 Link til dette innlegget Svart 17.August.2007 (redigert) Ingen solnedgang - men akk så morro de hadde det bak meg Her ser vi Bella i sin Fariline 30 Targa og Erpet i sin Windy 33 bak meg ut av Son i går kveld. Bella har overlatt roret til en overivrig svenske som ikke oppdaget at jeg lager større bølger når jeg svinger Men Fairlinen har vist seg som en meget god sjøbåt og den taklet også dette fint. Redigert 17.August.2007 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ola dunk Svart 21.August.2007 Link til dette innlegget Svart 21.August.2007 https://baatplassen.no/bildearkiv/13/13772/p7130111.jpg er det slik en legger inn bilde mon tro???? Sitér dette innlegget Link to post
KenBjork Svart 22.August.2007 Link til dette innlegget Svart 22.August.2007 ja og ellers kan du også etter at du har lastet opp, trykke på kanppen "sett inn bilde" og lime inn linken der, så kommer bildet i innlegget ditt direkte Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
Hydrox Svart 23.August.2007 Link til dette innlegget Svart 23.August.2007 Hiver inn et bidrag til jeg etter en dagstur til Rosendal, ca 30 knop vestover i Kvinnheradsfjorden på vei mot Lokksund. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 23.August.2007 Link til dette innlegget Svart 23.August.2007 (redigert) Legger ved lite bidrag her jeg også... Er vel egentlig hekksjø i soloppgang men da er neppe motorbåtfolket stått opp ennå slik at slike bølger har de neppe sett noen ganger. Er tatt søndagsmorgen 19 august.. Som en kan se så er hekksjøen større fra gummibåten som ungene skl ombord i enn moderkipet.. burde muligens laget en egen tråd med hekksjø i soloppgang.. Legger ved et bilde til som passer mere til tråden... er tatt ved vest av Tønsbergtønne og fra Galdiatiors båt når vi var på til Oslo i forbindelse med Færderen hastigheten var litt over 6 knop da bildet ble tatt. Som den observante leser sikkert legger merke til så kan også seilbåter lage flott hekksjø.. Redigert 23.August.2007 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
hifo Svart 23.August.2007 Link til dette innlegget Svart 23.August.2007 fantastisk hekksjø sydvesten :-) ser seilbåten bak deg ,drar nytte av den. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Bitteliten Svart 23.August.2007 Link til dette innlegget Svart 23.August.2007 hifo skrev: fantastisk hekksjø sydvesten :-) ser seilbåten bak deg ,drar nytte av den. slipstreaming Sitér dette innlegget Link to post
prin435 Svart 23.August.2007 Link til dette innlegget Svart 23.August.2007 (redigert) Vår hekksjø en kveld.. Båten bak er en Flem 340. I Gula Humpen etter et par dager med 15-19 m/s vind. Har rundt 20 knop. Redigert 23.August.2007 av prin435 (see edit history) Sitér dette innlegget Princess 435 Pretty Woman, Oslo Link to post
roaldbj Svart 26.August.2007 Link til dette innlegget Svart 26.August.2007 Ikke noen hekksjø i solnedgang, men trawler-hekksjø i trawlerfart (ca 9 kinop) i sol fra Horten til Son i dag. En flott tur. Det står i motormanualene at vi noen ganger må ha litt høyere turtall på motorene. Vet ikke hva det menes med høyt turtall, men her seiler vi for det vi kaller motor-rens fart, omlag 26 knop, men denne farta synes jeg ikke er noe koselig. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 26.August.2007 Link til dette innlegget Svart 26.August.2007 Jeg skal garantere at det ikke var så idyllisk på fjorden igår. Seilte fra Strømstad over til Vestfold i 10-14 m/s. Skarp kryss hele veien i vestaværet. Tildels grov sjø ved Torbjørnskjær. Sitér dette innlegget Link to post
Jandus Svart 27.August.2007 Link til dette innlegget Svart 27.August.2007 Her er så et færøysk islæt, det må så være hekkesjø i måneoppgang, bilde tatt kl 21 i aften Brusi Sitér dette innlegget Link to post
isbjorn Svart 29.August.2007 Link til dette innlegget Svart 29.August.2007 Ikke solnedgang men.... Hadde en Skorgenes 350 Nordic på langtur en helg, her ligger jeg i ca 25 knop. Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 1.September.2007 Link til dette innlegget Svart 1.September.2007 Endelig fikk jeg tatt et ekte "hekksjø i solnedgang" bilde. Båten er en Elite Craft, og det er bare å beklage at det ikke er lyd på bildet. Vi holder drøyt 40 knop. Ben Sin Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 1.September.2007 Link til dette innlegget Svart 1.September.2007 Ben Sin, det forundrer meg ikke at du her har 40 knop. Imponerende bilde. Det kan virke ut fra detaljer i bakgrunnen at sjøen er ganske flat. Bildet er vel tatt så lavt at sprøyten fra løfterillene/flapsene akter kaster opp litt sjøsprøyt og hindrer et godt bilde av selve hekksjøen. Har du bilde tatt litt høyere i forhold til akterspeilet. Jeg synes det er interessant å se hvordan hekkbølgen brer seg, både med vinkel, høyde og form. Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 1.September.2007 Link til dette innlegget Svart 1.September.2007 Stemmer at sjøen var helt flat. Dessverre lå kameraet igjen hjemme, så det er dårlig mobilkamera kvalitet. Denne båten har ikke flaps, så det er sprut fra propellen og roret vi ser. En trelist rundt akterpartiet og fremover lager også en del sprut. Den kaster også mye vann ut på sidene. Skal love deg dette er gøy. Legger ut de to andre bildene jeg tok også. Ben Sin Sitér dette innlegget Link to post
SRC31 Svart 2.September.2007 Link til dette innlegget Svart 2.September.2007 (redigert) Her er et bilde av en Viking 31 i marsjfart, 30 knop! Her et av min båt, Storebro 31 i ca 18 knop! Redigert 2.September.2007 av SRC31 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Baywatch Svart 2.September.2007 Link til dette innlegget Svart 2.September.2007 Her er "hekksjøen" vår en rolig sommerdag :) Sitér dette innlegget Link to post
oslofjord Svart 5.September.2007 Link til dette innlegget Svart 5.September.2007 Dagens hekkbølge Sitér dette innlegget Link to post
jumbo Svart 6.September.2007 Link til dette innlegget Svart 6.September.2007 Måtte ut å få lufte vettet i går.. ca 27-28knop Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 6.September.2007 Link til dette innlegget Svart 6.September.2007 26.0 knop, 3100RPM i dag. Mobilkamera. Sitér dette innlegget Link to post
Ruby Svart 6.September.2007 Link til dette innlegget Svart 6.September.2007 Måtte bare legge inn dette..... Bayliner 2858, ca. 23 knop, Hjeltefjorden for noen dager siden.... Sitér dette innlegget Link to post
Festina Lente IV Svart 6.September.2007 Link til dette innlegget Svart 6.September.2007 Her forrennes det jammen mye diesel.... Sitér dette innlegget Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK. Link to post
Gunga Din Svart 6.September.2007 Link til dette innlegget Svart 6.September.2007 Sydvesten skrev: S/Y Cleopatra skrev: dom beste hekksjöerne hitills i tråden Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.