AndersH Svart 22.September.2007 Link til dette innlegget Svart 22.September.2007 Må jo henge meg på her!:-) Askeladden Beetle hekksjø i noe i nærheten av solnedgang. AndersH Klavenes 1375 (selvbyggerbåt) Link to post
roaldbj Svart 22.September.2007 Link til dette innlegget Svart 22.September.2007 Her i "god" fart med Vealøs i bakgrunnen. Her på vei fra Mølen til Holmsbu i litt over 45 knop. Og her en av båtene som brukes til RIBsafari, fart omlag 45 knop. Båtene har fått dispensasjon i Hurum kommune i vinterhalvåret til å overskride fartsgrenene. Dispoensasjonen varer visstnok for en periode på 5 år. Hurum satser endel på turisme. Jeg tok bildet fra RIB båt som kjørte sammen med den avbildede. Dersom noen så hurtig seilas ett par timer i området Holmsbu - Horten fredag 21. september 2007, kjenner jeg litt til denne seilasen. Link to post
Ben Sin Svart 22.September.2007 Link til dette innlegget Svart 22.September.2007 Vært ute å lekt deg litt du også nå roaldbj. Kan tenke meg det var moro for en "sindig" Trawler skipper. Mersmak? Ben Sin Link to post
Mouche Svart 22.September.2007 Link til dette innlegget Svart 22.September.2007 Ben Sin skrev: Ny hekkbølge fra Ben Sin. Beklager til lidenskapelige snekkeeiere og selvopptatte seilere, men hekkbølger er medisin for sjelen underveis. Fortrinnsvis uten innslag av dieselos! Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Ben Sin Svart 22.September.2007 Link til dette innlegget Svart 22.September.2007 Du husker vel høsten i fjor, med statsbudsjett og det hele ganske godt du også.... Link to post
Mouche Svart 22.September.2007 Link til dette innlegget Svart 22.September.2007 Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
roaldbj Svart 22.September.2007 Link til dette innlegget Svart 22.September.2007 (redigert) Ben Sin skrev: Vært ute å lekt deg litt du også nå roaldbj. Kan tenke meg det var moro for en "sindig" Trawler skipper. Mersmak? Jeg vet ikke riktig hva jeg skal svare - må nok fordøye inntrykkene noe. Selve RIBsafari konseptet i Oslofjorden er visstnok utviklet av en kar som holder til i Tofte. Jeg husker ikke navnet hans men han var svært kunnskapsrik og opptatt av sikkerhet til alle ombord. Det er alltid stimulerende med båtfolk som er sikkerhetsorienterte og kunnskapsrike. Vi seilte fra Holmsbu Hotell på en seilas som varte 2 timer. Jeg vil anta at vi i halvparten av tiden seilte i høyt fartsområde, men det var også lagt inn en seilas i kanalen i Horten og opphold på Mølen. Jeg har nok rast fra meg i egen RIB timesvis (maaange timer) i 25 knop og er nok ikke så opptatt av fart og bølgeflying. Derimot var det interessant å registrere kunnskapen føreren hadde om de områdene vi var innom som Holmsbu, Mølen, Horten og mindre steder. Jeg tror at safari-opplevelsene også er knyttet til den informasjon man får. Forøvrig spennende å høre at han med den ene RIBen med en Susuki 300 HK regnet med ca 1 liter i forbruk per nm opp til ca 35 knop. Det er slett ikke verst. Bare jeg er på sjøen, så koser jeg meg - selv om det kan være slitsomt i kraftig sjø. Når man har rullet fra side til side 4 - 5 timer i laber til frisk bris, en man ganske sliten i etterkant. En drøm fremover en kanskje å være ombord i ei svær selskute 2 - 3 måneder og slite med seil og vakter. Jeg har så langt jeg kan huske vært fasienert av svære seilskuter som har hatt lange seilas. Utrolig hvordan alt er håndtert ombord, fra daglig mat og hygene til helsepleie og båthåndtering. Legger ved bilde fra den herlige Horten-kanalen: (flotte hekkbølger) Redigert 22.September.2007 av roaldbj (see edit history) Link to post
roaldbj Svart 22.September.2007 Link til dette innlegget Svart 22.September.2007 Dersom noen skulle ønske å inspisere hekksjøen i solnedgang fra RIB er det her opplysning om telefonnummer. Noen kjener kanskje igjen innseilinga til Mølen. Og her "flyr" RIBen - med 300 HK Suzuki. Link to post
TrondT Svart 24.September.2007 Link til dette innlegget Svart 24.September.2007 Hauk-klasse på teknisk prøvetur i klassisk vestlandssol :lol: TrondT Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
roaldbj Svart 24.September.2007 Link til dette innlegget Svart 24.September.2007 Hva er farten på båten du har fotografert fra TrondT? Tipper omlag 30 knop pluss. Link to post
Frøken Fryd Svart 24.September.2007 Link til dette innlegget Svart 24.September.2007 (redigert) Disse gjør vel rundt 32-33 knop om jeg ikke husker feil fra min tid ombord. Pløyer seg frem med den en motorlyd selv en seiler kan få tårer i øynene av Nei helt alvorlig, når de manøvrere inne i mtb bukten og eksosen ligger og veksler mellom å være under og over vann, da spisser selv de ansatte på Haakonsvern ørene for det der er musikk for de fleste. Redigert 24.September.2007 av Frøken Fryd (see edit history) Link to post
TrondT Svart 24.September.2007 Link til dette innlegget Svart 24.September.2007 roaldbj skrev: Hva er farten på båten du har fotografert fra TrondT? Tipper omlag 30 knop pluss. Jepp, motortester og kontroll av temperaturer satt max'en rett rundt der. TrondT Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
TrondT Svart 24.September.2007 Link til dette innlegget Svart 24.September.2007 (redigert) roaldbj skrev: Hva er farten på båten du har fotografert fra TrondT? Tipper omlag 30 knop pluss. Jepp, motortester og kontroll av temperaturer satt max'en rett rundt der. TrondT red: og touchpad på pc'en er en fantastisk oppfinnelse, not Redigert 24.September.2007 av TrondT (see edit history) Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
CB. Svart 7.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2007 Min hekkbølge med Lano 2 hengende bak i daviter. Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
bao Svart 7.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2007 6/10-07 kl.11,30 Full guffe på motoren, men det blir liksom ikke noe særlig hekksjø. Tåka ligger som en vegg uti i fjorden. Link to post
hifo Svart 8.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2007 Sitat dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Noflow Svart 8.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2007 på vei til en kamerat for å grille i sommer, hytta i bakgrunnen, til høyre inne i bukta. savner sommeren! Link to post
Hydrox Svart 20.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2007 filmen hører så absolutt hjemme i denne tråden... Link to post
KenBjork Svart 20.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2007 (redigert) Dæven, gikk godt unna. 45 ca? Såg ut til å være en flott kveld, og passa godt i tråden her den ja Har ett par jeg også, fra en lørdag for litt tilbake. ( )( ) Redigert 20.Oktober.2007 av KenBjork (see edit history) Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
Hydrox Svart 20.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2007 37 på maks, ikke mer enn det. Men det holder jo plenty det da... Link to post
KenBjork Svart 20.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2007 Ja er bra det å, såg bare ut til at det gikk myye fortere enn 37 ja. Men du har jo en flott båt da synes jeg Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
chagall Svart 20.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2007 KenBjork skrev: Dæven, gikk godt unna. 45 ca? Såg ut til å være en flott kveld, og passa godt i tråden her den ja Har ett par jeg også, fra en lørdag for litt tilbake. Hei, fin videosnutt `KenBjork`, tyder på at du har fått den rette trimmen på Optimax`en. Link to post
KenBjork Svart 20.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2007 Hehe jau takk. Var morro dette der den dagen, båt og motor virker godt nå ja. Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
m/s draugen Svart 26.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2007 (redigert) fikk ikke fram bildet,derav slettet Redigert 26.Oktober.2007 av m/s draugen (see edit history) Link to post
roaldbj Svart 26.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2007 Du får sikkert hjelp av noen her på BP til å legge ut slike bilder. Lars H. er bl.a. ekspert. Dersom du sender en IM til ham vil jeg tro at han hjelper til. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn