Jump to content

Status på svenskekysten


ter-av

Recommended Posts

Da er vi kommet til Berg,  mange sluser,  og trange broer.  Varmt,  Varmt,  30+. i skyggen.  god sommer temp.  24.6 i vannet her i kanalen,  og barna bader over alt.  så må bare holde drikka kald.  mye flott å se på.

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Da er vi i Søderkjøping,  på andre dagen, musikk på brygga,  fin plass, men fullt av båter.  tror de slipper formange båter in i systemet,  rutebåten sliter med å komme til kais. selv om det står reservert.

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Var mye plass i Kungshamn i dag, men stappfullt i Hamburgsund. Tanumstrand hadde mer enn nok av plass, mens Grebbestad så fullt ut, men jeg dro ikke helt inn. Den ytterste flytebrygga var opptatt også på utsiden, så det betyr vel sannsynligvis at det var ganske fullt ellers.

 

Var flere plasser ledige på Bohus-Malmön i den gamle fiskehvn da jeg dro, men så ut til å være godt belegg i marinaen.

 

Overnatter på Grönemad i natt.

Link to post
Share on other sites

Notert,  Men i går testa eg ankervinsjen,  å ikke noe liv,  feilsøkt og finner at rele. slår ikke in,  Nå sliter eg med å finne Butikker/levrandør til Quick ankervinsj. Trist hvis eg må nedover kysten å bare ligge i havner.

 Seatronic har på lager, og SVB men det tar jo littt id å få slikt hertil.  Hadde håpet å finne en svensk butikk med slikt på lager,  men har ikke klart å søke opp noe ennå . 

 

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Nytt rele. ble det ikke,  så fikser et til vi kommer til tyskland,  men for en skjærgårds det er her oppe på østsiden. virkelig flott. full av fine ankerplasser. Ligger i en fin liten bukt på øya Styrsø,  deggen uta bak og tau i land,  fruen svømte i land tauet.  slike admiraler liker skipperen.

Videre sørover i morgen. hadde vi hatt ankervinsjen i orden skulle vi brukt mer tid her oppe.  Kanonplass.

 

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Sjøstein skrev On 1.7.2022 at 8.55:

Takker. Ser ut som et trivelig alternativ i rolig vær.

Det kan anbefales, ja! Hyggelige havnevakter også. Men begrenset med strømuttak.

 

På brygga jeg lå på var det bare èn strømstolpe med to uttak, og den lå (selvsagt) i motsatt ende… Så jeg måtte skjøte.

Link to post
Share on other sites

 

Leste i "status for østlandet/sørlandet" tråden at det kanskje var endel færre båter i år. Hvordan er status på svenskekysten sålangt? 

Jag tror att det är färre båtar på Östlandet/Sörlandet för att alla är i Sverige 😁

Är i Fjällbacka området nu och har varit på Koster, på Koster var säkert 90% av gästande båtar norska. Även tyskarna var fler än svenska!

I varenda utmärkt uthamn ligger det norska båtar.

I Fjällbacka är norska båtar också i stor majoritet och det ändrar sig nog inte förens i Lysekil.

Nästa år tar vi nog Sörlandet, verkar vara lugnare där😁

Link to post
Share on other sites

Hvordan er status nedover svenskekysten nå? Er veldig stille i denne tråden. Starter ferien til helgen, og er usikker på hvem retning vi skal velge. Sørlandet eller svenskekysten. Etter siste rapporten fra Sørlandet, virker det som det er roligere der i år enn i fjor. Men hører lite om Svenskekysten?

Noen som har litt info om ståa i gjestehavner, og ikke minst uthavner?

Link to post
Share on other sites

Vi ligger på Gluppö, og er litt usikre på hva vi gjør i morgen. Det er meldt litt mer vind nå, så vi vurderer å holde oss i området Fjällbacka-Grebbestad noen dager (skal hjem til helgen), istedenfor strene videre sørover. 

 

I Strømstad var det så og si fullt. En og annen ledig plass når det gikk en båt. Ute i holmene her er det nesten enda mer fullt, men ikke umulig om man er litt tolmodig og kreativ. Mange på svai her på Gluppö, men har sett flere. Det er også noen muligheter langs land. Tok en jolletur tidligere i dag med jentungen rundt om i holmene her. Mye båter på de underligste plasser, men fullt mulig å finne seg en god plass med litt fantasi. 

Link to post
Share on other sites

ligger i Ystad,  å det blåser rett imot. for oss som vil lengre vest,  så vi v enter litt.   Det blir vest og syd på neste,  og da er det Danmark. Møns Klint.  tenker eg.

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Ligger på en holme utenfor Resö. Mye (norske) båter i havnene, må

være tidlig for å være sikra plass ser det ut til. Blåser godt her innimellom, men god plass i holmene her i området i alle fall.

Men hva må man gjøre for å få fisk her??? Har prøvd det meste, men grillen var tom

i kveld også…

 

01B4646D-C47F-4FCC-9A71-9CD70DE0504A.jpeg.0dabc6f8468e2a954755afd2361a6cc3.jpeg

Tråden om Livet med Windy 8600MC
Tråden om Livet med Draco Summerwind 24

Det er vel, det er vel med min sjel.

Link to post
Share on other sites

Kanalkapteinen skrev 19 minutter siden:

Ligger på en holme utenfor Resö. Mye (norske) båter i havnene, må

være tidlig for å være sikra plass ser det ut til. Blåser godt her innimellom, men god plass i holmene her i området i alle fall.

Men hva må man gjøre for å få fisk her??? Har prøvd det meste, men grillen var tom

i kveld også…

 

01B4646D-C47F-4FCC-9A71-9CD70DE0504A.jpeg.0dabc6f8468e2a954755afd2361a6cc3.jpeg

Så moro å se at dere har glede av båten uten total oppgradering!😁😁

Dere får ikke fisk fordi den er fullstendig fraværende!

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Blåser bra fra NV og V. her sydpå,  Ystad,  så lite båter som går utpå.  stiller av endel på natta,  for å blåse opp igjen så snart sola titter frem.  Lørdag skal de bli bedre.

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Gikk sørover fra Resø og krysset "humpen" i ettermiddag, det var rimelig rotete og til dels stor sjø. Nimbusen fikk luft under propellen noen ganger :) 
Ligger i Tanumstrand nå. Smekkfullt av båt her, mange som synes å vente på noen vindstille dager for å få flytta på seg. 

Tråden om Livet med Windy 8600MC
Tråden om Livet med Draco Summerwind 24

Det er vel, det er vel med min sjel.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...