Jump to content

Status på svenskekysten


ter-av

Recommended Posts

  • 2 uker senere...

Fra Gøteborgspostens artikkel: 

Kritiskt för skärgårdsfärjorna

De senaste dagarna har Göteborgs-Posten rapporterat om en stor smittspridning på Vrångö. Det är en av de mest populära utflyktsmålen under sommaren. Häromdagen avrådde regionens biträdande smittskyddsläkare Leif Dotevall från nöjesresor till skärgården.

 

 

Link to post
Share on other sites

Vi er på vei oppover og kommer til å holde oss unna lokalbefolkningen om vi kommer forbi Vrangö.

Jeg tror at det er en blanding av lokalbefolkning og hyttefolk som kjenner hverandre som bidrar mest til spredningen.
Båtfolk som er innom en tilfeldig dag er ikke like intime som de lokale er min teori.

 

Litt mer info her.

“En gemensam körsammankomst tros vara startskottet för utbrottet“

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/coronautbrott-pa-vrango-efter-korsammankomst

 

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
Gunga Din skrev for 1 time siden:

He, he, det blir nesten ingen på sjøen i det hele tatt. Blir en slags vinn/vinn situasjon. Sjöräddningen kan slappe av, og det blir mindre slitasje på bryggeanleggene. I går talte jeg under 20 overnattingsgjester i Strömstad gjestehavn. Det er under 10 % av normalen :-)

Redigert av Hulda (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Stemmer at det er moderat med båter i gjestehavnene, men forholdsvis mange i uthavner.  Foretrekker stort sett det siste, men gikk til Lysekil i dag, meldt mye vind til natten. Kom i 2 tiden og fikk longsideplass, mange ”baug inn” plasser ledige. Helt OK med folk i byen, men ingen trengsel.

(og Major Andys link illustrerer hvorfor min svenske fru ikke liker at vi fører norsk flagg, galt nok med Princess mener hun :smiley:)

Link to post
Share on other sites

Lykke R skrev 28 minutter siden:

.........hvorfor min svenske fru ikke liker at vi fører norsk flagg, galt nok med Princess mener hun :smiley:)


men minus minus er pluss :smiley:

 

vi har flyttat oss fra Skagen (etter litt bunkring)....til Mollösund, her er det ganske fullt nå !

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Ligger ved Söholmen (Instön) og var på jolletur til Marstrand på lørdag. Det var endel båter men fortsatt ledige plasser. Jolletur til Stora Dyrön og Åstol i går. Der var det rimelig fult. Er nok flere som har flyttet seg inni havner i dag pga. vinden,

/per

Link to post
Share on other sites

Større bådulykke her til aften. Ser ud som en grundstødning hvor en engelsk Princess 52 er gået på et skær i Marstrandsfjorden:

 

https://www.expressen.se/gt/fritidsbat-har-gatt-pa-grund-tar-in-mycket-vatten/
 

Her er han gået på grund, gætter jeg på:

 

E769A91F-D7BF-4F6B-9CB7-10D767A08947.png.f7386bf24b9b00786a720e816556d0e6.png
 

 

Og her er skæret på kortet:

 

979E1649-A588-46F4-A1E2-5C2D70C37EDA.png.5c855a6888a373f7c17682d2d45a236c.png

 

Og dette er båden:

 

34E23404-C36F-4201-A394-76CBD6A5648B.png.138cdd901670fde2ebdcbd5217557ad1.png

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Vi kom hjem etter å ha seilt en uke med utgangspunkt og retur  Gøteborg. Vi hadde svenskregistert båt, jeg så en annen norsk båt i Kungshamn. Men det var endel båter i havnene likevel, ringte havnekapteien i Rörö hvor vi skulle ha siste stopp det var det helt fullt ved 17 siden, også ved nabohavnen. Ende på Björkö som hadde plass. Har kun vært oppe ved Koster tidligere, men Bohuslän var veldig fint. Vi leide en 43 fots seilbåt, blir nok en mindre båt neste gang så det blir enklere å få plass i havnene. Veldig få plass som har Dockspot også båt i denne størrelsen. Synes det er veldig stress at man må være så tidlig i havn for å finne en plass eller ledig bøye.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
Bitteliten skrev 20 minutter siden:

Danmark har åpnet for reise til/fra hele Sverige. Noen som vet når norske myndigheter vurderer?

Det skjer vel ikke noe mer før fredag om en uke.

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Link to post
Share on other sites

Da må noe ha forandret seg den seneste tiden. Da vi var nedover i mai og juni, var det bare blide svensker å møte.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...