roaldbj Svart 19.Juli.2008 Del på Facebook Svart 19.Juli.2008 Flyet som går København - Anholt - Læsø og retur? Tror prisen er DKR 550 Anholt - Læsø, som er rimeligere enn dieselutgifter med egen båt. Lurte på hvordan vinkelen på bildene kunne stemme - nå er den saken oppklart. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 19.Juli.2008 Del på Facebook Svart 19.Juli.2008 Her er den planlagte seilasen fra Limfjorden til Göteborgområdet onsdag til uka. Jeg er spent på å se hvordan Ice oppfører seg mellom Danmark og Sverige. Sitér dette innlegget Link to post
Akult Svart 19.Juli.2008 Del på Facebook Svart 19.Juli.2008 Litt vanskelig å se - men det kan se ut til at du er veldig kjapp til å dreie nordover etter at du kommer ut av Limfjorden ... Men dette er vel farvann du er godt kjent med. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 19.Juli.2008 Del på Facebook Svart 19.Juli.2008 Flott at du følger med Akult. Jeg har hatt "sandkjenning" 6 ganger i Danmark - jeg har derfor stor respekt for forholdene. Her er detaljutsnittet fra ruta. Jegt stoler nå svært mye på autopiloten med den nye software og hardware oppgraderingen. Jeg går vestenfor denne. Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 19.Juli.2008 Del på Facebook Svart 19.Juli.2008 (redigert) Flyet som går København - Anholt - Læsø og retur? Tror prisen er DKR 550 Anholt - Læsø, som er rimeligere enn dieselutgifter med egen båt. Lurte på hvordan vinkelen på bildene kunne stemme - nå er den saken oppklart. Beklager men det stemmer ikke Roaldbj. Bildene fra Læsø er tatt av meg ombord i flyet til havnefoged Alex på Vesterø. Han er pilot og har eget fly. Redigert 19.Juli.2008 av Flid (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Akult Svart 19.Juli.2008 Del på Facebook Svart 19.Juli.2008 Ref. innlegg # 154: Jeg ble av de "innfødte" anbefalt å gå en del lengre ut enn det du har lagt opp til. Nesten så langt som skjermbildet ditt rekker. Dette da det kan være noen lunefulle sandbanker lenger inne. I følge kartet ser ruten din grei ut, og dette er ikke et område merket med "flyttbare sandbanker" slik det det står enkelte andre steder ved kysten av Danmark. Men det er hva som ble meg fortalt. Nå stikker jeg nok litt dypere enn deg, men det er nok ikke så mange desimetrene. På den annen side så er nok en landkjenning i dette området en noe mykere opplevelse enn å støte borti knausene vi har her hjemme. Men stikker propellene dypest så er det ikke noe hyggelig uansett. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 19.Juli.2008 Del på Facebook Svart 19.Juli.2008 Tar det poenget. Det blir da til at jeg justerer kursen østenfor Hals Barre - som tradisjonen tilsier. Som jeg har skrevet flere ganger før har jeg hittil hatt 6 sandkjenninger i Danmark og jeg trenger ikke flere. Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 20.Juli.2008 Del på Facebook Svart 20.Juli.2008 Er det noen som kan si noen ord om Østerby havn på Læsø , er det verdt et besøk ? Jeg mener at Østerby absolutt er verdt ett besøk. Vi har nå vert der for 6. året. Er flere restauranter i Østerby. En vistnok meget bra Golfbane er like i nærheten. Det servictilbudet som en forventer i en moderne gjestehavn. spasere bort til fiskebåtene og handle fersk fisk eller skalldyr på morgenen. 100kr. for en bærepose med rå sjøkreps.(4kg). En sykkel tur rundt på øya er ett must. les mer her. http://www.laesoe.dk/ I Juli er det normalt MYE båt der som alle andre plasser. Så da kan det bli VELDIG trangt. I begynnelsen av Juli i år så var det som bildet til Flid viser, ikke så galt. Vil anbefale å forsøke å ungå besøk mitt i Juli. At det er mye fyll i Østerby er jeg ikke enig i. At folk hygger seg må man regne med, men rundt midnatt, så er det stille i alle båtene. Har du avesjon mot svenske båter så er ikke Østerby plassen. 90 % av båtene har blå/gult flagg. Men andelen Norske synes å øke fra år til år. Vet at mange foretrekker Vesterø, men for oss så er det blitt Østerby som er plassen. Sykler en tur til Vesterø vært år, men syns den havnen virker trang og fylles fort opp. Mulig jeg har feil. Men uansett. om dere velger Østerby eller Vestrø som anløpshavn. Læsø er verdt ett besøk. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
roaldbj Svart 20.Juli.2008 Del på Facebook Svart 20.Juli.2008 Vi har tatt en avstikker til Grenen på Skagen idag. Her møtes Skagerak og Kattegat. Litt av et liv i bølgene der hvor de to havene møtes utenfor Grenen. Det er nok mange her på BP som kjenner igjen denne som frakter turistene ut til Spissen av Grenen. Det er 4 slike som går i skytteltrafikk. På travle dager kan de tilsammen ha 12 turer i timen, og det er plass til 53 i hver. Så det blir endel som skal ut og se det fasinerende når de to havene måter hverandre. På tilbaketuren la vi veien innom Voergård Slot. Vi fikk oss etter hvert en liten flåtetur i vollgrava. Det er nå middelalderdager med mye underholdning. Der to som fekter så det nesten går på helsa løs. Svært mange aktiviteter fra middelalderen ble vist. Det var sikkert flere hundre telt som viste ulike aktiviteter. Dette stedet vil jeg virkelig anbefale for de som ferdes i Nordjylland, se ellers her: http://www.middelalderdage.dk/ Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 21.Juli.2008 Del på Facebook Svart 21.Juli.2008 Hyggelig å se en Windy Xanthos 52 i Ålborg, navnet Sedna fra Roskilde. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 23.Juli.2008 Del på Facebook Svart 23.Juli.2008 Vi seiler nå østover i Limfjorden i nesten vindstille. Ikke en båt å se foruten et militærskip og en taubåt. Dette ser ut til å bli en flott dag. Sitér dette innlegget Link to post
Akult Svart 23.Juli.2008 Del på Facebook Svart 23.Juli.2008 Jeg opplevde dårlig ICE-dekning øst i Limfjorden, men det har kanskje bedret seg? Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 23.Juli.2008 Del på Facebook Svart 23.Juli.2008 Jeg har nå passert Hals Barre og er på vei 031 grader til Læsø Rende. Her er det nå god dekning. Sitér dette innlegget Link to post
Akult Svart 23.Juli.2008 Del på Facebook Svart 23.Juli.2008 Høres ut som en fin tur i de tidlige morgentimer. Etter hvert får du vel litt mer vann under kjølen også. Uvant å ferdes over lange strekk med bare 6 til 10 meters dybde. Morgenstund har gull i munn. Ser at du som meg har "ungdommer" ombord. Det er ikke alltid de får med seg denne morgenstunden. Da nyter jeg ofte tiden alene, hvilket også har sin verdi. Fortsatt god tur! Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 23.Juli.2008 Del på Facebook Svart 23.Juli.2008 Morgentimene er flotte. Har fremdeles bare 6.6 m vann under ekkoloddet. De første gangene jeg seilte på så lange strekk var det rart. Nå er det en del av Danmark. Men jeg er svært påpasselig med sandbankene. Særlig nord for Vesterø. Sitér dette innlegget Link to post
ebonita Svart 23.Juli.2008 Del på Facebook Svart 23.Juli.2008 Bara och gratulera Roald, att få korsa Kattegatt i sådant väder är en sällsynt lyx! Vad har Du för destination idag? Och ETA? Själv planerar vi att gå norrut från Malmö mot Bohuslän Söndag em. Tyvärr verkar det som om högtrycket kommer att dra sig norrut och öka ostvinden i dom södra farvattnen tills dess. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 23.Juli.2008 Del på Facebook Svart 23.Juli.2008 Destinasjon Björkö. ETA 16.00 lokal tid. Nå er det skyfritt. Bedre kan det ikke bli. Passere om 8 minutter fyret Læsø Rende. Deretter Nordre Rønner og så rett mot fyrlykta Stora Oset. Nå er det herlig på havet. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 23.Juli.2008 Del på Facebook Svart 23.Juli.2008 Jeg har aldri sett så mye båt i Skagen som igår kveld. Turistbassenget var smekkfult, og det var også bassenget innenfor. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 23.Juli.2008 Del på Facebook Svart 23.Juli.2008 Teller nå 57 seilbåter som går til/ fra Skagen. Tydeligvis en dag hvor mange krysser Kattegat. Flagget henger nærmest rett ned, så det kan ikke gå så raskt nå med seil alene. Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 24.Juli.2008 Del på Facebook Svart 24.Juli.2008 Ligger på Læsø Østre havn og her er smekkfult , havnevaktene påsto at de hadde telt opp og hatt rekord forleden dag. Nesten vindstille og vi regner med å seile til Sverige i morgen eller Lørdag Sitér dette innlegget Link to post
Elise Svart 24.Juli.2008 Del på Facebook Svart 24.Juli.2008 Vi ligger på Vesterø, her er det også rimlig fult, vi har 8 båter uten på oss, trivlig med tråkk over båten Regner med å dra over mot Marstrand på lørdag. Sitér dette innlegget Link to post
Xlnt Svart 25.Juli.2008 Del på Facebook Svart 25.Juli.2008 (redigert) Hei, ligger på Vesterø havn på Læsø og flaggene henger fortsatt rett ned, havnen er smekk full etter mitt syn men nabobåten som ha ligget her noen dager mente det var mange flere her for bare noen dager siden, da kunne man gå tørrskodd tvers over havnen. -Xlnt Redigert 25.Juli.2008 av Xlnt (see edit history) Sitér dette innlegget 00 Glastron SX225 Jeanneau so 42 ds Bavaria 44 Vision Jeanneau 50 DS Link to post
hifo Svart 29.Juli.2008 Del på Facebook Svart 29.Juli.2008 ligger i skagen nå. aldeles nydelig. er det flere av oss her? har ikke sett noen vimpler enda :-( Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Mulligan Svart 29.Juli.2008 Del på Facebook Svart 29.Juli.2008 Joda. Du er observert ved den korte piren ved havnekontoret.. Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 29.Juli.2008 Del på Facebook Svart 29.Juli.2008 jøss , ligger du langt unna ? er det deg i den hvite seilbåten med mast ? Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.