softneck Svart 16.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 16.Oktober.2009 da er første overnatting gjort. Eber'n tusler og går. Slo den av i natt, så da jeg våknet var det kaldt kan man si... Nå er det bare og vente på resten av mannskapet som mønstrer på i kveld. Sitér dette innlegget Link to post
Kodvaag Svart 16.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 16.Oktober.2009 Får låne en båtplass i lillesand til den blir tatt på land. For noe tull å ha båten så langt vekke. Det er jo langt vekke å ha den liggende i Lillesand, og båten er så bred at en kranbilsjåfør IKKE vil kjøre lengre enn nødvendig etter veien. (Båten er 3,2 meter, og maks bredde for veitransport er jo egentlig 2,5 meter) Du kan låne plass av meg på Søm. Her er forrige båten min på den plassen. (så du ser hvilken plass det er) Den Balticen som du kan se på land over kalesjen min har den plassen ved siden av, der med hvite fendere på bildet. Min plass er nummer 3 utenfra, på innsiden av den ytterste flytebrygga i den havna som er innforbi Korsvik Marina, under broa. (Båten min ligger med baugen ut mot Korsvikfjorden på det bildet) Det er den eneste plassen innerst i Søylekilen (innforbi Korsvik Marina) som er polstret med liggeunderlag der andre har fendere. Bare å kjøre rett inn og fortøye. (Mine tau er fjernet, men tau har du vel selv ombord) Dersom du lurer på noe, så har jeg mobil 48 86 94 16 Gjerne send SMS når båten sin ligger der, jeg skulle ha vært nede med store plaststrips og utbedret innfestingen av polstringen, og da vil jeg gjerne få lov å gå på dollbordet på båten din. (Og så vil jeg gjerne se den) Vi Mastereiere hjelper hverandre vettu! God tur videre hjemover! Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
beroalki Svart 16.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 16.Oktober.2009 Heisan, alltid like hyggelig å lese om 820 eiere. Har selv en med Bmw d190 (165hk) og er godt fornøyd. Har tidligere jobbet på Vestfold Elektrodiesel og der hadde vi byttedynamoer til volvo til en billig penge i forhold til ny. Den var på 90 amp og het 17 c eller noe. kontakt dem på 33309260 (gunnar) Legger om litt ut et bilde av motoren min som er tatt ut for å sjekke en liten oljelekk. + renovere motorrommet med ny lyddempematter. Sitér dette innlegget Link to post
beroalki Svart 16.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 16.Oktober.2009 Sitér dette innlegget Link to post
beroalki Svart 16.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 16.Oktober.2009 Ikke verst etter 23 år og første gang motoren er ute. Sitér dette innlegget Link to post
softneck Svart 16.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 16.Oktober.2009 flott kodvaag da ringer jeg helt sikkert på søndagen en gang. Har ik pc med så det blir ikke mye jeg er her inne. Går tregt på mobilen... Sitér dette innlegget Link to post
Kodvaag Svart 17.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 17.Oktober.2009 Blir kanskje en stund uten mobildekning i morgen. Send SMS i så fall! Hvor mange knop holder dere på marsjfart nedover? Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
softneck Svart 19.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2009 Jepp, da var båten på plass på søm. Takk til kodvaag som var så grei å tilbød seg og låne vekk plassen. Kom meg som sagt inn til oslo med buss på torsdagskvelden og gjorde opp med eieren av båten etter at den var kommet på vannet. Sov over i båten i båthavna i Bestumkilen på sjølyst. Fredagen gikk med på og kjøpe nødvendig utstyr og proviant. tok noen bilder av båten: Så på fredagskveld mønstret 3 meget flotte matroser på. Glade til sinns og med store ryggsekker møtte jeg de i porten til sjølyst marina. Kan tro jeg var glade for å se de. Har vel heller mindre (ca 0 ) erfaring med større båter og da er det greit å ha med folk som har før. Etter en god natt søvn fyllte vi opp vanntanken og putret ut av bestumkilen. Motoren oppfører seg eksemplarisk og bromler pent nede i kjelleren. Etter bunkring møtte vi denne i godt driv innover ca kl.0830. Trodde senere dette hadde med forliset av en snekke i oslofjorden, men det var jo i moss-området. Drøbaksund passerte vi uten og teste om vi klarte og gå over muren som er under vann her. Horten Herfra fikk vi skikkelig nordavind u tover. Tror bølgene på ha vert nærmere 1 meter og disse fikk vi inn aktenifra. Skjønner nå at tverr hekk blir på virket av sjø bakenifra. Men følte det ikke som noe problem. Farten varierte fra 6,5kn til 13kn i "utforbakke" Bastø så var det tønsberg neste. Var i tvil om vi kom under her men.... det gikk akkurat. måtte skru av vhf-antenna. Bunkring i Tønsberg. Flott by forresten Måtte ta en stopp til i Tønsberg. Utrolig deilig at det ikke var noen andre båter på sjøen. En fersk kaptein (meg) fikk trenet på å legge til i fred Rett innenfor svenner fyr skjedde det som absolut ikke måtte skje: med sola rett imot var det umulig å se blåsene til teina To stykk som var linket sammen gikk i propellen. det første tauet klarte jeg å dra ut med propellen i revers. Trodde alt var grei nå, men det sa "bonk bonk bonk" under båten når denne ble satt i gir. Det var mer tjafs under båten med andre ord. Menst vi tenkte: "hva gjør vi nå?", tok vår venn, kokk, helt og redningsmann Svein og gikk ned i forkabinen, vrengte av seg tøyet og på med badebukse. (ingen andre hadde tatt med seg dette av naturlige årsaker). For å si det sånn han var den første til å teste ut badeplattformen utstyrt med en stor kniv og godt mot entret Svein vannet. Reaksjonen var ikke til å ta feil av: Det var nok kaldt ja...Etter 1.5min hyperventilering (pga kaldt) dukket han under. Etter 2-3 dykk hadde han skåret løst tauet og blåsen. Etter å ha fått varmen igjen koser Svein seg i solnedgangen utenfor larvik....... Nevlunghavn. Rimelig folketomt her ja, bare restene etter Full City...... Etter et måltid bestående av flesk i duppe på gjestegiveriet ble det fort kvelden.... Soloppgang over jomruland Med 1stk gammel kartplotter, 1stk ny plotter, papirtkart, ekkolodd gikk navigeringen lett.. Motorinstrumentene oppførte seg eksemplarisk. På marsjing lå motortemp runt 80grader fullfart over tid ca 85-87. Veldig fornøyd med det. Lading 13-14 Volt. Gikk inn til Risør for å toppe opp tanken, men her var Bensinstasjonen konk. Fiskemotaket hadde søndagsstengt og ingen kortautomat. Men vi gikk inn til Gjeving istedenfor. Kilsund Inn tromøysund ga jeg full spiker 11.7kn. Vannvittig fart Laget nok norges største hekksjø, men men. så og si tomt for båter på sjø og langs land. Hjalp litt og trimme baugen helt ned. Holdt vel 3400omdr/min i 6-7min uten at motor fikk hetetokter. Det er bra! Skulle hatt en 200HK i kjelleren. Det hadde gjort seg. Men hvem vet kanskje det flytter inn en etterhvert Tror 7kn er den mest øko farten. da lager ikke båten hekksjø i det hele tatt og båtn sklir fint gjennom vannet. Med 200Hk maskin tror jeg at den hadde kommet over i en bedre stilling fra 14-15knop og opp... MEN det er herlig på sjøen allikavel. angrer ikke.... ÆENDAAL (Arendal på norsk ) Grimstad. Her satte vi av Vår helt Svein. Over fjorden før homborsund ble det litt sterk motvind og bølger. Fant ut at det og ha HT på båt ikke er så dumt. Når bølgene sprutet over fordekket og traff frontruta så klemte det seg vann inn mellom kalesjen og ned i instrumentavdelingen.... LIllesand Så var det inn i blindleia Her har hvist kongelige vært på besøk.....Fikk desverre ikke tatt flere blider. det begynte og mørkne og vi måtte komme oss til ulvøysund-kvåsejorden-randøysund-rundt dvergsnes og inn i korsvikfjorden. Ut ulvøysund av var det begynt og mørkne rimelig godt. Kvåsefjorden bet også ifra seg kan man si. rimelig grov sjø/vind her. Hadde sørvesten rett inn her. Vår største skrekk her var de %&"#¤%&/() teinene. Hadde lyskastteren på taket på og alle tre hadde nesa trykt inn i frontruta og speidet. Kom oss greit over og inn i randøysund. Her var det greit merket og ingen problem og kjøre i mørket. Med Torstein på baugspydet for å speide etter teiner. Var nesten fullstendig mørkt nå. Rundet Dvergsnes og tøffet inn i korsvikfjorden. Fortsatte videre inn og i søylekilen fant jeg båtplassen til kodvaag. Kl var vel 2045. Ferdig! Sliten? ja. Gøy? Ja Sitér dette innlegget Link to post
grønningen Svart 19.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2009 gratulerer med ny båt flotte bilder Sitér dette innlegget Gir max og auke itte kvart Link to post
softneck Svart 19.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2009 (redigert) HJELP, NOEN SOM VET OM EN KRYBBE (ELLER TRAKTORHENGER) SOM PASSER DENNE BÅTEN???? I KRISTIANSANDSOMRÅDET?? 27FOT CA 3500KG Redigert 19.Oktober.2009 av softneck (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
softneck Svart 19.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2009 Noen som har erfaring med disse krybbene???? Er det noe som kan passe på båten min? Skal tåle 4500kg Sitér dette innlegget Link to post
Elmer Svart 19.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2009 Hei. Har desverre ingen erfaring med de krybbene, men tenkte jeg skulle gi deg et kompliment. Har kost meg med bilder fra turen deres i helgen, og synes bildene fra Nevlunghavn var spesielt flotte. Det lyset og stemningen du fikk fanget der, var utsøkt! Har du drevet mye med fotografering? Sitér dette innlegget Link to post
At-le Svart 19.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2009 Hei. Gratulerer ny båt. Ser ikke baatplassen-vimpel din båt som ga deg ikke lenge siden. Ja du kan laget krybber selv ?? https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=60999 At-le Sitér dette innlegget Link to post
softneck Svart 19.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2009 Hei.Gratulerer ny båt. Ser ikke baatplassen-vimpel din båt som ga deg ikke lenge siden. Ja du kan laget krybber selv ?? https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=60999 At-le Hei hei atle. Ja jeg skammet meg kraftig da jeg kom til oslo og innså at jeg hadde glemt vimpelen som jeg fikk av deg hjemme . Skulle jo selfølgelig ha vert med. Tusen takk for vimpelen forresten. Den skal få sin plass. Ver du sikker. Sitér dette innlegget Link to post
Kodvaag Svart 19.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2009 Gikk nedom båtplassen i dag, for å utbedre innfestingen av liggeunderlags-kollisjonsbeskyttelsen... Der lå der jaggu en fin båt!!! Tror det må være en av de fineste båtene jeg har sett i mitt liv! Som dere kan se er høstværet ganske ok i Kristiansand for tiden... Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
softneck Svart 19.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2009 Se der ja, godt og se at alt ser greit ut. Grei båtplass du har der kodvaag. Stikker vel ut med den en tur i morgen så ungene og kona får tatt den i nærmere øyensyn før opptak. Sitér dette innlegget Link to post
Kodvaag Svart 19.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2009 Håper at jeg får låne alle madrassene dine med meg en tur i løpet av vinteren. Mine er kastet da de var fulle av saltvann... Kunne tenke meg å ta de ned på "Skumplast Kårikstad" og få de til å skjære noen nye til meg. Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
softneck Svart 19.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2009 Det kan vi sikkert fikse.....mine er ikke så delikate de heller, men de er hele (tror jeg) Sitér dette innlegget Link to post
beroalki Svart 19.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2009 Hei folkens! Flott bildeserie du har tatt Softneck er veldig misunnelig på baugspydet og badeplatformen din. Skal stprøve å støpe meg et i løpet av vinteren. Vet du om tidligere eier av båten bare har støpt inn den orginale badeplatformen? Kodvaag. Et tips til deg angående solputene på dekk så var også mine gamle, men jeg hadde ingen pute til å legge oppå bordet i salongen foran slik at vi kunne bruke også denne til soveplass. Derfor laget jeg en mal over denne"puta" og fikk sydd den mitterste puta på soldekket slik at jeg kunne bruke den både på dekket og inne i salongen. Sitér dette innlegget Link to post
softneck Svart 19.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2009 Hei folkens!Flott bildeserie du har tatt Softneck er veldig misunnelig på baugspydet og badeplatformen din. Skal stprøve å støpe meg et i løpet av vinteren. Vet du om tidligere eier av båten bare har støpt inn den orginale badeplatformen? Nei, det tror jeg ikke. Han støpte hele greia rundt Divinycell plater. tror han hadde 6 lag med matter utenpå dette. Plattformen virker veldig solid og gå på. Må bare passe på når en legger fra land så en ikke feier med seg brygga, stikker langt ut. Spør du meg så skulle baugspydet ha vært litt bredere. tror det ville ha sett mye finere ut.. Sitér dette innlegget Link to post
beroalki Svart 19.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2009 Her fant jeg et bilde av Solputene mine. Sitér dette innlegget Link to post
At-le Svart 20.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 20.Oktober.2009 Har du kjøpt krybber eller ikke, laget selv eller leca mur??? At-le Sitér dette innlegget Link to post
Kodvaag Svart 20.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 20.Oktober.2009 Har du kjøpt krybber eller ikke, laget selv eller leca mur??? At-le På telefon i dag sa han at han hadde kjøpt noe aluminiumsgreier til krybbe... Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
softneck Svart 20.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 20.Oktober.2009 Ja jeg kjøpte brukt i lillesand. Hadde stått en 32 fots sak oppå de. Så jeg tror de skal være solide nok. Problemet er å få ting i vater. Driver og vatrer opp to platåer med 2"x8" bjelker som jeg skal sette krybbene på. Største problemet er vel at ingen har tid til å kjøre båtene hjem. Har hørt både med Urdal og TM transport. Men skulle ringe opp igjen i morgen så fikk vi se. Skal på jobb igjen til mandag (14dager) så det hadde vært greit å fått dette i orden før den tid..... Sitér dette innlegget Link to post
softneck Svart 22.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 22.Oktober.2009 Ja ja, da var balja endelig Og erklærer meg herved som æresmedlem i Norsk Hagebåtforening Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.