Jump to content

Tråden for Master 820


abba2000

Recommended Posts

Flott skildring fra båtturen.. kjente meg igjen fra bildene etter min egen tur, bare jeg tok turen fra horten til tønsberg i bekmørket. Så ikke så mye annet enn det lyskasteren min lyste opp av reflekser på stakene på vei inn.. ;)

 

211020091101.jpg

 

På vei opp slettene på sødal siden ser jeg. :-)

 

Var det slik at du hadde båtplass like ved meg og viksund bravo i otra?

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

JEg brukte lyskasteren over kvåsefjorden gjennom randøysund og til korsvik. Utrolig greit når en slår denne på og ser alle refleksene til stakene og sist men ikke minst ser teinene som ligger som et minefelt nå for tida :lol:

 

 

Ja, jeg har den siste plassen øverst. Men skulle vel hatt en annen plass da denne båten stikker noe dypere enn wesling 16 som jeg hadde der :yesnod: . Det er veldig grunt vann der. I tilleg så er moringen veldig nærme land så vet ikke helt hvordan det skal løses. Er ikke redd for at båten skal legge seg nedpå litt, men det er litt skummelt med sjøvannsintak hvis dette skulle tette seg... Endresen skulle se hva han fikk til når våren kom. Må nok bygge ut en rampe for og komme på dypere vann ja..... Har jo baugspyd så dette hjelper jo litt da.....

Redigert av softneck (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hør evt om du kan få bytte plass med han som har nummer 14, jeg har fått tak i et par utriggere som jeg skal ha ut.

Da kan du få utrigger på ene siden din, og dypt nok er det også. :-)

Han på plass 12 er med på dette også, han utvidet brygga si fra min og ut hans i bredde, så om du får plass 14 så kan du utvide brygga andre veien, så får vi noen fine plasser :-)

Det har i år ikke ligget noen båter på plass 14. Men året før lå det en liten 14 foter der.

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Flottings :flag: , ja skal sjekke det opp med endresen. Det hadde vært topp og fått mulighet til å ha utriggere på en av sidene og laget bryggekant i front. Skal sms`e han med en gang

 

edit: kunne du ha sendt meg nummeret til han på en im??? Hadde mobilen i lomma på regnjakka i dag. Den lomma var ikke tett.....den var full av vann og det var mobilen min også :lol:

Redigert av softneck (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...

Rune, kan jeg komme opp til deg en dag og låne alle madrassene dine?

 

Jeg vil ned på Kårikstad skumplast og få laget nye madrasser til alle sengene, pluss en pute til bordet i salongen inne. Jeg har ikke pute til salongen inne foran fra før, og det kunne vært fint og hatt muligheten til en ekstra gjesteseng der.

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

I dag har jeg levert lånte Master 820 madrasser til dobbelseng i akterkabin, enkelseng i akterkabin og dobbelseng i midtkabin hos Reidar Svendsen. Jeg hadde ikke madrasser i det hele tatt, de var kastet av forrige eier.

 

Reidar Svendsen AS skulle ha 2700,- pluss mva for alle nye skumgummimadrasser på 15 cm tykkelse, uten trekk på.

Da legger de først 10 cm hard madrass, og så limer de på 5 cm myk madrass på toppen.

Ble lovet at det skulle bli topp liggekomfort med den løsningen!

 

Takk til Softneck for lån av madrasser til mål.

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Link to post
Share on other sites

Har demontert varmtvannstanken i mastern pga forrige eier ikke hadde vinterkonservert den. Åpnet den og der var en flenge på 15cm i siden på den.

 

220220101170.jpg

Her er den tatt ut gjennom en luke i motorrom. Det gikk på millimeteren. Den var skummet fast i bunn av båten og satt noe veldig godt fast kan man si.

 

Sveiste sprekken, byttet isolasjonen rundt og satte den inn igjen. Dette er en bereder uten varmeelement og burde sikkert ha kastet den, men vi får gi den en siste sjangse....

 

220220101171.jpg

220220101174.jpg

Montert inn igjen og satt på støydempingen...

Så nå får vi varmtvann til sommeren. juhu :flag:

Link to post
Share on other sites

Hei hei,

 

ja det var skåret ut et hull i motorromsveggen ja, og denne var skrudd fast med fire branketter. Var tettet med no silikon. Trodde først ikke det skulle gå, men ved å sjære et spor til varmtvannstussen gikk det akkurat.

Så for meg å måtte skjære større høl i dørken og ta den opp den veien, men tror det er lurere å ta den ut gjennom motorrom. Hvis du lyser ned gjennom luka under sittebenken, kan du se om det allerede er skåret ut til dette.

Link to post
Share on other sites

Liker båten din :cheers:

 

Sikkert fordi jeg minnes min gamle Bonita med glede!!!

 

Et lite tips som jeg satte stor pris på i Masteren:

Den forrige eieren hadde utnytten den romslige plassen mellom motor og dørk. Det var montert ei finerplate med lydisolering løst ca. 10 cm. under dørkluka. Det var natt og dag når den var på plass i forhold til lyd.

 

Det var bare satt opp et par lekter som plata lå på. Men det rett og slett halverte lydnivået.

Link to post
Share on other sites

OK, takk for svar.

Skal sjekke. hos meg er det så inn hampen mye skum rundt tanken at jeg lurer virkelig på om det lar seg gjøre. Går ihvertfall ikke å se noe ovenfra. Men det er vel bare å gyve på... får ta av motorromsisolasjonen.

Min var skummet i bunn og litt rundt på sidene, men det satt rimelig godt ja. Etter å ha skåret i skummet på de plassene jeg kom til måtte jeg sette ryggen i motorromsveggen og presse det remmer og tøy kunne holde med beina for å løsne den. Hadde ALDRI fåt den løs uten å gå inn fra siden tror jeg.

 

amalie36: Det er allerede ca 8cm med gode matter på dørkplatene og på veggene. Når jeg lukker motorrommet er den som å skru av en bryter. Men jøss, man kan jo alltids isolere bedre....stillet er fine greier.. :sleep:

Redigert av softneck (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det må jeg si Amalie, 2 TV'er i båten og greier.. :D

 

Flott båt, blir spennende å se hvordan Kodvaag'ens båt blir når den er ferdig. Han har øye for detaljer og gjør ting skikkelig, det er helt klart. :)

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Da var Ulven med familie foret, og han hjalp til å montere plotteren fast i den nye overdelen til dashbordet...

 

Flink Ulv.. *klapp klapp* (på hodet)

 

260220101854.jpg

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Link to post
Share on other sites

Sjøsetting?

Dersom kranbilen har kjettinger og diffsperre, og du stiller med langsverdedet motorsag, og lager hull i isen, så blir det nok båtsesong i år også.

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...