Jump to content

Hvordan tolke radarbilder?


roaldbj

Recommended Posts

  • 1 måned senere...
  • 1 år senere...

Abbor, kan du kommentere denne ?
http://www.panbo.com/archives/2015/12/marpa_on_small_radars_is_navico_4g_especially_bad.html

Navico radar klarer ikke marpa eller Arpa?

 

Posted by: abbor at December 4, 2015 7:13 PM |
Reply We are once again going in circles, so I'm just going to
accept that we disagree on the importance of beam width when it comes to ARPA.
What would be productive would be to see an A/B comparison between ARPA on a wide
beam and narrow beam radar from the same manufacturer that demonstrates the difference.
I have reported exactly this comparison between two Simrad radars, and again between two Furuno radars.
Neither demonstrates a detectable difference in ARPA performance between the different beam width scanners.
Perhaps someone can produce a counter example?

Redigert av lano2 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg har brugt MARPA mange, mange gange i de tre år jeg havde min Simrad 3G/NSS. Et par gange har jeg noteret at den havde svært ved at låse på et mål, men stort set var den fin. De tests, der er nævnt i artiklen, har jeg prøvet flere gange: At sammenligne MARPA og AIS data og at låse flere gange på samme mål.

 

I det store og hele har det fungeret for mig, men jeg kan jo ikke udelukke at der er særlige problemer med 4G-radaren, som jeg ikke kender til. De eksempler, som der linkes til i Panbo-artiklen, er jo ret grelle.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Lano, du har misforstått hvor navnene står i forhold til teksten på kommentarfeltet på Panbo 

 

Her er hva jeg skrev, det du har sitert er neste innlegg. 

 

I previously had Raymarine E80 with RD418HD radar, I now have NSS12 Evo2 with 4G radar. Until installing HS60 a few weeks ago I used a Maretron SSC200 heading sensor. I have not noticed any difference in accuracy between Raymarine and Navico MARPA, the only difference in performance I've noticed is that Raymarine was a bit more robust when it comes to not loosing the targets, but no big difference.

A couple of corrections to what have been written earlier.

The Simrad MARPA processing is done in the radar and not the MFD. This is the reason why the radar interface needs the heading input.

Robert described his experience with Raymarine MARPA using a Raymarine 2012 autopilot with rate gyro for heading. Then twistedtree comments that this is what's happening when not having a fast heading. A 2012 SPX autopilot is outputting 10 Hz heading.

Twistedtree and I have had our discussions at THT regarding Simrad equipment so I'm not going to get engaged in such discussions at another arena.

Posted by: abbor at December 4, 2015 7:13 PM | Reply

 

 

Andy, forskjellen på MARPA mellom 3G og 4G er minimal, hvis det i det hele tatt er noen forskjell. 

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

 

 

Jaggu på tide at doppler-prossesering finner veien til radarer som kan brukes på fritidsbåter. Tross alt ikke direkte ny og revolusjonerende teknologi. :smiley:

Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk

Mazda 929Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...