Jump to content

Oppgradering av Junker 22


Seilaren

Recommended Posts

I dag tok jeg båten på land for vinteren...

 

Tok sin tid... :rolleyes: Kranføreren kom med kommentaren; jo mindre båtene er, jo vanskeligere er det å få dem på land... :lol: :lol:

 

Først brukte han litt tid på å bli fornøyd med hvor stroppene var plassert. Heiset meg opp og ned en meter noen ganger før han var fornøyd. Han visste nokk ikke at båten var langkjølt... :diving:

 

Så skulle han finne en krakk kom passet. Men nei, det fantes ikke... :lol: Alt var for stort eller for smått til Junkeren.

Til slutt fant han frem en flott krybbe som ikke hadde vært montert på noen år.

 

Tok nok over en time fra jeg ble løftet opp, til stroppene kunne slippes fra skroget. Men jammen dausen står Grønn Misunnelse godt nå til slutt... :flag: Nå er det bare og begynne på jobbingå... :yesnod:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Er eg som er grøn av misunnelse, fekk nesten ikkje gjordt ein dritt med båten i haustferien eg :cryin:

 

Men det verkar jo som du har nok å gjere på, iallfall viss du skal gjere alt som står i første innlegg :wink:

"Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær"

 

my_ads.gif

Link to post
Share on other sites

hehe. Nå måtte jeg tilbake til første innlegg for å se hva jeg hadde skrevet.... :lol:

Har visst mye og gjøre ja..., men vinteren er lang.

 

Hadde du høstferie forrige uke du? Me siddisar har ferie nå... (Bortsett fra de i ojlå så må jobba overti kver dag pga sammenslåingå av Statoil og Hydro...)

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Nå må du slutte og plage gutten med den balja di sleipner.... :lol:

 

Jeg har også rimelig mye å gjøre for tiden... Forrige uke måtte jeg til og med på samtale med læreren min som mente at jeg nedprioritert skolearbeidet :crazy: Jeg er kjent for å være dirkete i talen og sa at det arbeidet jeg utførere som instruktør, speiderleder, oppussing av båter og tilhengere gir meg så mye mer glede og erfaring enn skolearbeid og at jeg derfor velger og prioritere det. Læreren ble ganske taus.... :lol: Men jeg lovet og "hente meg inn" etter høstferien.. :cryin:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Nå må du slutte og plage gutten med den balja di sleipner.... :lol:

 

Jeg har også rimelig mye å gjøre for tiden... Forrige uke måtte jeg til og med på samtale med læreren min som mente at jeg nedprioritert skolearbeidet :crazy: Jeg er kjent for å være dirkete i talen og sa at det arbeidet jeg utførere som instruktør, speiderleder, oppussing av båter og tilhengere gir meg så mye mer glede og erfaring enn skolearbeid og at jeg derfor velger og prioritere det. Læreren ble ganske taus.... :lol: Men jeg lovet og "hente meg inn" etter høstferien.. :cryin:

 

Haha! Best å holda ut de 2 siste årå heller??

Link to post
Share on other sites

:lol: Jeg ha nå fått ganske mye makt på skolen. Sitter i både elevråd, driftstyret og miljøutvalget. Mulig at taleevnene har hjulpet meg litt ja :wink: Jeg har da også ganske greit snitt på skolen også, dersom noen skulle oppfatte meg som ganske skoleslapp... :lol:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Litt mye "koseprat" er inne nå. Og siden vi har enkelte medlemmer på forumet (Skal ikke nevne navn... :rolleyes: ) som ikke tolererer at noen har det litt gøy eller koselig, er det vell best jeg jeg sier litt om det tråden havdler om :smash:

 

I dag var jeg nede i havnen. Dagens mål var og få vekk alt det gammle skrogtrekket. Det var fylt av jordslag og deler av det hadde løsnet fra skottet... :puke:

Jeg fikk det av, men det henger endel skumgummi igjen på skottet. Tenker malingskrape er best for å få det av..??

Gruer meg til å legge nytt trekk. Ser vannskelig ut å få det til å bli pent.. :rolleyes:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Hang en lapp på båten min her for noen dager siden om at en butikk (siddis plast) skal bli maritim butikk og derfor selges alle varer til -30 - 70%

 

Jeg håper på å finne noe der når salget starter...

Redigert av Seilaren (see edit history)

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...