Jump to content

Oppgradering av Junker 22


Seilaren

Recommended Posts

  • 2 uker senere...

I dag fikk jeg for første gang i mitt liv være ombord i en annen Junker enn min egen.. :flag:

 

Ved en tilfeldighet fant jeg ut en ei jente i klassen hadde en gul Junker 22 i hagen like ved skolen... :eek:

Det viste seg at faren hennes som pusser opp båten var hjemme, så jeg trasket rett bort der med en gang.

 

Han har bygget båten om innvendig, montert innenbordsmotor, forsterket alt, oppgradert riggen og alt mulig annet!

 

Denne båten skal han seile til middelhavet og seile med der. Og jeg som trodde jeg hadde den eneste i Stavanger... :rolleyes: Men denne har jo stått på land i 3 år da... :smash:

 

Båten kan ses her; http://www.junker22.dk/junkere/junker22B04.htm

Det har skjedd mye mer etter at disse bildene ble tatt! Tror meg!

Å se denne båten var en god bursdagspresang.. (Hint, hint :wink: )

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Mange takk...

 

Joda, Sleipner. Sorgens dag egentlig. Har aldri likt å bli eldre... Mor og far måtte tvinge meg til å ha bursdagselskap når jeg var liten :lol: Har sluppet det de siste 4 årene.. Har aldri følt meg så gammel.. :cryin:

 

Men nå har vi "feiret" med stekt lyr, poteter og brokkoli på min betilling :flag: :flag:

Det var godt det.. :smiley:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Driver og trekker en masse kabler i båten nå. Skal ha VHF kabel og strømkabel til 3-veis lanterne i mastetoppen opp gjennom dekket på båten.

 

Men for å komme til dekket har jeg tenkt å tre kablene inni mastestøtten (Denne domme stangen inni båten.)

cabin_001.jpg

 

Men så er spørsmålet. Ødelegger jeg denne hvis jeg borrer 2 hull i den til kablene?

Hvor mye press er det ned på denne når jeg seiler?

Redigert av Seilaren (see edit history)

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Ok. Hvis det er en fare med det så gjør jeg det uansett ikke.

 

Da får det heller se stygt ut med kablene langs skottet og taket.

 

Noen forslag til hvordan jeg kan feste kablene i taket (Glassfieber) uten at de henger helt løst? Må jeg fuge dem opp?

Redigert av Seilaren (see edit history)

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Skal lime på skrogtrekk ja. Men kablene kommer ikke der.

Jeg trekker kablene fra "strømskapet" med bryterpanelet i og opp til taket inni skapet over vasken;

cabin_003.jpg

 

Da er det bare langs vinduene og på taket ledningene er synlige.

 

Den CO saken så ikke dum ut eysteind, men taket er ikke i rett vinkel, men i en svak bue. Da går det vel ikke :rolleyes:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...