Slagskibet Svart 14.Juni.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2005 Se under Hortenstreff tråden Krapyl. Holder fremdeles på varslet mitt,men håper jo at jeg tar feil. Men egentlig så begynner jeg å bli skråsikker på at DNMI har feil. Idag var Storm varselet temmelig likt mi synsing, Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 14.Juni.2005 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2005 Se under Hortenstreff tråden Krapyl. Holder fremdeles på varslet mitt,men håper jo at jeg tar feil. Men egentlig så begynner jeg å bli skråsikker på at DNMI har feil. Idag var Storm varselet temmelig likt mi synsing, <{POST_SNAPBACK}> Måtte du ha en skikkelig helbom denne gangen Thor! Fint at du holder oss underettet om helgeværet. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Slagskibet Svart 14.Juni.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2005 Dessverre Astor. Er temmelig sikker på at jeg ikke har feil,men jeg håper. Problemet er ustabile luftmasser så DNMI kan fremdeles få rett. Sitér dette innlegget Link to post
Krapyl Svart 15.Juni.2005 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2005 Hva er det som lyser sånn på himmelen i øst? Göran Persson? Darth Vader? Høybråten? Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Slagskibet Svart 15.Juni.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2005 Adam var ikke så lenge i Paradis at det ble plagsomt. Værvarslet er uforandret det Krapyl. Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 19.Juni.2005 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2005 Hva er det som lyser sånn på himmelen i øst? Göran Persson? Darth Vader? Høybråten? <{POST_SNAPBACK}> Salgstallene til Ringnes...... Fra spøk til revolver, været på motsatt side ( Østfold - Koster ) til uka da Thor, noen indikasjoner ? Synes fler skumler om vindretning fra Øst-Nordøst, det er vel ikke spesielt vanlig for årstiden og beliggenheten ? Betyr det kald trekk, eller at varselet er feil ? Satser jo på midtsommar på Koster, og vil jo gjerne treffe med oppakningen ( ikke for mange ullstilongser om Sommeren holder stand, og ikke for mange tuber solkrem, om jeg strengt tatt trenger impregnering... ) Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Slagskibet Svart 19.Juni.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2005 Skyet mandag. Tirsdag & onsdag regnbyger. Torsdag NW 6 knop fra skyfri himmel. Men bare for noen timer før den dreier WSW igje. Fre og lørdag ser også bra ut med rundt +20. Slettes ikke gale utsikter. Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 22.Juni.2005 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2005 (redigert) Holder varselet ditt enda Thor ? Synes det ser ut til å bli MYE mer vind en antatt, kuling i natt, og deler av morgendagen.. Eller ser jeg på feil varsel ? Suzuki Redigert 22.Juni.2005 av Suzuki (see edit history) Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Slagskibet Svart 22.Juni.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2005 SSW 11 knop. Den kan bli SW men jeg tror det er mest sannsynlig med SSW. Delvis skyet. +21 grader og +16 om natta. På fredag løyer det litt til SSW 7-9 knop. Delvis skyet og 22 grader. På ettermiddagen dreiende sakte mot WNW 6-7 knop. Lørdag mest skyet +18. Vind rundt 7 knop og antagelig NW men dreier muligens mot NE. Søndag stødige 7 knop fra S. Lettskyet og +20. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 30.Juni.2005 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2005 Thor: Nå må vi snart få noen oppdaterte værmeldinger! Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 30.Juni.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2005 Jadda,jadda masa Det blir OK ut uka,omtrent sånn som det ser ut hvis du ser ut vinduet,men det kan skye til på søndag. Fra mandag til lørdag i neste uke er det god sjanse for lett regn. Om det blir regnbyger eller sånn som jeg kaller for pisseregn er jeg ikke sikker på 60% sjanse for nedbør.Moderate vinder(solgangsbrisen untatt).Temperaturer fra 20-23 grader. Ikke så hakke gæærent? Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 30.Juni.2005 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2005 Ikke så hakke gæærent? Flott at vi har en skikkelig værmann her på baatplassen Reiser på mandag. Hadde håpet været holdt seg, men det er vel for mye å forlange. Greit nok så lenge det ikke blir kaldt. Første stopp Son, Horten eller Åsgårstrand. På tirsdag hadde jeg tenkt å utforske Østre Bolærne som dere vestfoldinger skryter så voldsomt av. Deretter får vi se .... Hva blir den dominerende vindretningen til uka Thor ? Noe håp om slørevind fra Færder og nedover ? Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 2.Juli.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2005 Tror vindsimuleringen er litt på jordet,den stemmer dårlig nesten hele tida den Nå er jeg så tett i hjernecella at jeg ikke vet hva slørevind er for no Men simulatoren viser alt fra SSE-S-SSW-SW så da må det vel sies at generell vindretning er Sydlig. ca 5-10 knops vind. Og neste 10 dager ser litt mere fuktig ut enn denne uka. Regn,regnbyger eller yr. Mest skyet,men også noen solgløtt fram til 11 juli. Deretter blir det litt mere sol igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 2.Juli.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2005 Og rundt stødige +22 grader. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 2.Juli.2005 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2005 Og rundt stødige +22 grader. Thor: Vindbestilling = røde piler. Kan også godta grønn eller litt av den blå Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 5.Juli.2005 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2005 Har det vært noe regn sydover i fylket i dag? Jeg ser det begynner og trekke inn litt mørke skyer. Men ,varmt er det ihvertfall! Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 5.Juli.2005 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2005 Jeg ser det begynner og trekke inn litt mørke skyer. Men ,varmt er det ihvertfall! <{POST_SNAPBACK}> Liten titt her så ser du hva som har forgått siste 2 timer, og som snart kommer: http://met.no/radar/sorost.html Er noe på vei fra Kråkerøy. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
M/S Bastard Svart 5.Juli.2005 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2005 Javisst ja, dere får unnskylde men jeg håper på litt regn i kveld! Det er nemlig så mange planter og vanne i hagen her Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 5.Juli.2005 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2005 ......Er noe på vei fra Kråkerøy. Det stemmer det, Jens_P - har nettopp hat "et vær" her - kl.: 19:00 - regnet og blåste i ca 1/2 time - jeg sendte det videre i retning bastard30000...... .......så...... det er nemlig så mange planter og vanne i hagen her .....han kan konsentrere seg om både M/B Bastard og FIA, isteden for å kaste bort tiden med hagevanning........ Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
M/S Bastard Svart 5.Juli.2005 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2005 Det var ikke rare skvetten du sendte over da, nå må jeg jo vanne alikevel Konsentrere meg om båt ja, det er klart! Skal bare grave en grøft for naboen først i morra! Nesten først da, må til Horten og sende over noen motorlabber til Moss! Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 5.Juli.2005 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2005 Det stemmer det, Jens_P - har nettopp hat "et vær" her - kl.: 19:00 - regnet og blåste i ca 1/2 time - jeg sendte det videre i retning bastard30000...... .......så...... <{POST_SNAPBACK}> Du får sende mere! Dette er var bare nok til at jeg ikke kan gå i sokkelesten på terrassen! Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Amorosa Svart 5.Juli.2005 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2005 Det stemmer det, Jens_P - har nettopp hat "et vær" her - kl.: 19:00 - regnet og blåste i ca 1/2 time - <{POST_SNAPBACK}> Da satt jeg på Sjøbua på Skjærhallen med barn og barnebarn ute. Ikke en dråpe Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 7.Juli.2005 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2005 Det gjorde godt med litt regn i går kveld, for nå kommer tropevarmen. Tror den er kommet alt jeg men...for det er varmt og jobbe med sola i ryggen. Tror jeg venter til grøfta kommer i skyggesia Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 7.Juli.2005 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2005 Det gjorde godt med litt regn i går kveld, for nå kommer tropevarmen. Tror den er kommet alt jeg men...for det er varmt og jobbe med sola i ryggen. Tror jeg venter til grøfta kommer i skyggesia <{POST_SNAPBACK}> Lager du grøft til Fia??? Eller er det Bastarden, som skal kjølhales til vannet? Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
M/S Bastard Svart 7.Juli.2005 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2005 Eller er det Bastarden, som skal kjølhales til vannet? <{POST_SNAPBACK}> Ja, her gjøres alt på gamlemåten. Steinen jeg finner blir brukt til ballast Neida, bare litt arbeid jeg har tatt på meg for naboen. 20 meter grøft for strømkabel til huset. Ikke så djup, men mye stein. Snart ferdig, og da må Fia vies oppmerksomhet Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.