Slagskibet Svart 25.Oktober.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2005 Enig i det Fenix. I tillegg til de små tegn rundt oss så er høy vann temperatur i Atlanteren og Baltikum den viktigste grunn jeg har for å tro det blir mild vinter. Pluss at jeg har snakket med gamle mennesker i Baltikum som er nært proffe værtegnlesere og det er ganske stor enighet om november og desember. Kun tiden vil vise om det er rett eller ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Fenix Svart 25.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2005 Jeg håper inderlig du har rett i dine prognoser, Thor! Jeg er blitt for gammel til harde vintre... Sitér dette innlegget Link to post
Fjordutsikt Svart 25.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2005 Enig i det Fenix. I tillegg til de små tegn rundt oss så er høy vann temperatur i Atlanteren og Baltikum den viktigste grunn jeg har for å tro det blir mild vinter. Pluss at jeg har snakket med gamle mennesker i Baltikum som er nært proffe værtegnlesere og det er ganske stor enighet om november og desember. Kun tiden vil vise om det er rett eller ikke. Mens andre mener noe annet: Britiske meteorologer: Den værste vinter er i vente I en langtidsprognose siger britiske meteorologer, at der er risiko for den værste vinter i mange år. Vinteren i England denne sæson kan blive koldere end den hidtil værste vinter i 1962-63, hvor temperaturen nåede ned på minus 22 grader. Arkivfoto Avisen The Independent skriver lørdag, at myndighederne, virksomheder og hospitaler tager advarslen meget alvorligt. Det er det britiske meteorologiske institut, der har udsendt det dystre varsel og baserer det på havtemperaturerne omkring Island og Azorerne. Det er et særligt fænomen, der optræder i forbindelse med kolde vintre, som får meteorologerne til at advare. Det kendes under betegnelsen North Atlantic Oscillation (NAO). NAO er et udtryk for forskellen i det atmosfæriske tryk mellem Azorerne i det subtropiske sydlige Atlanterhav og ved Island i nord. Når trykket er lavt over Island og højt over Azorerne, så fejer der forholdsvis varme vestlige vinde fra Atlanterhavet hen over Storbritannien og Europa. Men hvis trykket stiger ved Island og det tilsvarende falder ved Azorerne, så stryger der iskolde sibiriske vinde ind fra øst. Vinteren i England denne sæson kan blive koldere end den hidtil værste vinter i 1962-63, hvor temperaturen nåede ned på minus 22 grader og det sydlige England lå under et tykt lag sne i månedsvis. Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 26.Oktober.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2005 Husker med skrekk og gru en busstur fra Milford Haven til London i 1974.G R I S E K A L D T den våren ihvertfall. Gode temperaturer fortsetter 10 dager til ,bra i helga men ellers mye regn eller bygevær. Og sola skinte på snille gutters båter lenge nok til å få det tørt så Sikaen beit seg fast der hvor den skulle vært lagt på i 1986 Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 26.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2005 Og sola skinte på snille gutters båter lenge nok til å få det tørt så Sikaen beit seg fast der hvor den skulle vært lagt på i 1986 Bedre sent enn aldri skjønner jeg Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 26.Oktober.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2005 (redigert) Ja Klager bedes sendes Skilsø fabrikken. Forresten finnes det hvit Sika? Kunne ikke se det i farta da jeg var i Sika butikken i dag. Redigert 26.Oktober.2005 av thor (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 26.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2005 Forresten finnes det hvit Sika? Kunne ikke se det i farta da jeg var i Sika butikken i dag. Ja, selvsagt, fåes i brunt, svart og hvit som jeg kommer på. Husk at Tec7 har bedre vedheft enn sika, og mange båtbyggere anbefaler denne fremfor sika. I tec7 får man også hvit..... Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 26.Oktober.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2005 åååååååååååååååå føy !! Kikket på tec 7. Men siden jeg er innprogrammert på Sika,og den svarte datt rett i handa liksom så ble det den Tror du tec 7 er brukandes til å lime gardin skinner med ?( Veldig smale vinduer og lette gardiner) Siden jeg søla med Sika er jeg lite lysten på mere boring i Jomfrulig Panco Plast :nono: Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 26.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2005 Jeg tør våge påstanden om at til også det formål er Tec7 bedre enn sika. Sitér dette innlegget Link to post
B-P-Nimbus 350C Svart 26.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2005 Brukte Tec-7 til alt da jeg bygde båt. Anbefalles av 7 ledende kaffidoktorer Sitér dette innlegget Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse O.H. Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster. Link to post
Slagskibet Svart 26.Oktober.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2005 Mange takk ! Da blir det Tec 7 til gardinskinnene. Sitér dette innlegget Link to post
Fjordutsikt Svart 26.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2005 Jeg tør våge påstanden om at til også det formål er Tec7 bedre enn sika. Brukte Tec-7 til alt da jeg bygde båt. Anbefalles av 7 ledende kaffidoktorer Mange takk ! Da blir det Tec 7 til gardinskinnene. Ja, og ellers er været bra???? Sitér dette innlegget Link to post
B-P-Nimbus 350C Svart 26.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2005 Været i Vestfold har vert kjempeflott i dag. Over 20 gr i solveggen idag. Og fjorden lå blank og fin Tec-7 Sitér dette innlegget Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse O.H. Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster. Link to post
Slagskibet Svart 27.Oktober.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2005 Ja, og ellers er været bra???? Jada,akkurat nå så. Det er det sikkert i Stathelle også ? Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 31.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2005 Varmen fortsetter og til helga skal det bli bra vær i Sør Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 31.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2005 (redigert) Hyggelig melding om det slår til.... Da blir det helg på sjøen ....hadde egentlig vurdert å sette båten på land men blir det godvær så utsetter vi det og nyter helgen på fjorden i stedet redigert inn Så akkurat været med Gislefoss i manesjen ....virket ikke som han hadde tenkt å gi oss så møe godvær Redigert 31.Oktober.2005 av LALUNA (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Krapyl Svart 14.November.2005 Link til dette innlegget Svart 14.November.2005 Det er da vedestyggelig hvor det blåser. Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
GeirFrode Svart 14.November.2005 Link til dette innlegget Svart 14.November.2005 Det er da vedestyggelig hvor det blåser.Ja, det lufter godt på andre siden av fjorden også. Kl.07.00 var det V. 20m/s på Strømtangen.Er vel meldt sterk kuling i dag for hele sør-Norge omtrent............ Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 14.November.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.November.2005 (redigert) Kanskje Worse har kastet en forbannelse på oss Redigert 14.November.2005 av thor (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 14.November.2005 Link til dette innlegget Svart 14.November.2005 Kanskje Worse har kastet en forbannelse på oss Håper da ikke det! Bare vi ikke får de samme nedbørsmengdene her på østlandet som det er varslet for vestlandet i dag, så er det greit for meg! Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 14.November.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.November.2005 Neida,du kan slæppe åff. 14-15 regnbyger og +9 til + 13. 16-19 mest sol +3 til +6 på dagtid men kan falle til -2 om natta. 20-23 regnbyger med temp +5 til +7 og nattatempen stiger til +3. Ikke så værst. Vinden løyer i morgen trur eg. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 14.November.2005 Link til dette innlegget Svart 14.November.2005 Ja, det lufter godt på andre siden av fjorden også. Kl.07.00 var det V. 20m/s på Strømtangen. Er vel meldt sterk kuling i dag for hele sør-Norge omtrent............ Det husket litt med MF Sogn i morges. Brukte også lenger tid enn vanlig da de kjører mer opp mot sjøen for å unngå rulling. Således blir kursen mer rett linje mellom Revlingen og fyret på Bastøya - før de dreier inn mot Horten. Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 16.November.2005 Link til dette innlegget Svart 16.November.2005 Brrrrrrr, det er blitt kaldt her på sørlandet, akkurat nå 0 grader. I dag bestemte fruen at nu skal golv-varmen på, så da var det bare å fylle vann på anlegget, sette i gang pumpa, starte varmekolben og begynner nå å kjenne varmen begynner å bre seg i gulvet, deilig !!!!! Skal vel egentlig ikke klage, vi har hatt en varm høst men det ser ut som vinteren kommer for en liten tur. Thor, vår alles kjære venn, hva tror du om været fremover (tenker da resten av nov. + deler av des)????? Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 16.November.2005 Link til dette innlegget Svart 16.November.2005 Det blir mildvær til helga igjen Sitér dette innlegget Link to post
Perika Svart 16.November.2005 Link til dette innlegget Svart 16.November.2005 Klippet plenen i går!!??? Håper at dette er siste gang i 2005 Perika Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.