Verrie Svart 23.November.2005 Link til dette innlegget Svart 23.November.2005 Brrrrrr , hva mener du thor? Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 23.November.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.November.2005 Nå driver jeg ikke med perversiteter som å sitte i fryseboks og skyr enhver aktivitet som innebærer fotballbaner eller snø eller som innebærer fare for bein ,armbrudd,skulder av ledd eller andre skader på skjelettet herunder klatring i stige. Så la det bli så kaldt det bare vil i fjellet. Beveger jeg meg vestafor E 18 så er det lett tilbakelent i en av Widerøes maskiner Og det er ikke ofte ! Forresten ikke bare å fly heller. I går så jeg ei kråke som gikk på snørra så det holdt fordi han bommet på innflyginga. Stakkaren la jeg i en sko eske og tok ham til vetrinæren for vingesjekk. han fikk tilbake luftdyktighets sertifikatet sitt Temperaturene faller på fredag. Mandag til onsdag neste uke vil det holde seg rett over 0 grader før tempen stiger pent opp til +6 grader igjen. Kan være muligheter for noe sludd eller snø neste uke hovedsakelig mandag til onsdag. Desember og til langt ut i januar antar jeg det vil bli stort sett + grader. Alt tyder på det ihvertfall . Sjøvann med inntil +14 grader strømmer opp langs vest siden av Danmark akkurat nå. og vann temperaturene i Baltikum er fra 1,5 til 5 ( )grader høyere enn normalt. Vinterlig blir det i januar kanskje, men den blir kort . Inntil videre tror jeg på tidlig vår også. Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 23.November.2005 Link til dette innlegget Svart 23.November.2005 Vinterlig blir det i januar kanskje, men den blir kort . Inntil videre tror jeg på tidlig vår også. Hmmm, lyder som musikk i mine ører. Takk skal du ha. Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 23.November.2005 Link til dette innlegget Svart 23.November.2005 ........Desember og til langt ut i januar antar jeg det vil bli stort sett + grader. Alt tyder på det ihvertfall . ........Vinterlig blir det i januar kanskje, men den blir kort . Inntil videre tror jeg på tidlig vår også. Det er "gutten sin", thor! Flott levert - fortsett med det her. Sjøtemperaturen kan jo tyde på at torsken fremdeles går grundt. Småkrabben (torskens yndlingsmat) har det godt og varmt (forholdsvis) ennå. Sener - i januar / februar stikker krabben ned i dypet - og torsken følger etter......... Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
M/S Bastard Svart 23.November.2005 Link til dette innlegget Svart 23.November.2005 Perfekt båtbygger vær med andre ord. Savner ikke snø og kulde det er sikkert, men kunne det enda vært litt tørrere. Den hersens våte tåka er ikke bra for interiøret mitt men til helga begynner jeg og fyre i båten så da blir det nok tørt og lunt inni der. Satser på at spådommene holder stikk Sitér dette innlegget Link to post
Amorosa Svart 23.November.2005 Link til dette innlegget Svart 23.November.2005 Satser på at spådommene holder stikk Spådommer Dette er meteoroligi på høyt nivå, her har NRK og TV2 noe å lære. Sitér dette innlegget Link to post
At-le Svart 23.November.2005 Link til dette innlegget Svart 23.November.2005 Hei. Jeg er så glad gå ski og venter på snø kommer snart. Vinter er ok. Men sommer er best og deilig varm ute med båten. At-le Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 23.November.2005 Link til dette innlegget Svart 23.November.2005 Spådommer Dette er meteoroligi på høyt nivå, her har NRK og TV2 noe å lære. fakta selvfølgelig, harde fakta!! Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 24.November.2005 Link til dette innlegget Svart 24.November.2005 Inntil videre tror jeg på tidlig vår også........................ Låter kjbra!!! När kommer 'sommer-prognosen' Thor ??? Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Slagskibet Svart 24.November.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.November.2005 Den er allerede sendt Walter,Amorosa,Pirus & Bastard for en tid tilbake. Tror på lang og varm vår. Sommeren blir ikke allverden. Bedre enn sist sommer men ikke noe å slå rompa i taket for egentlig. Sitér dette innlegget Link to post
Amorosa Svart 24.November.2005 Link til dette innlegget Svart 24.November.2005 Sommeren blir ikke allverden. Bedre enn sist sommer men ikke noe å slå rompa i taket for egentlig. og vi satser på August igjen eller ?? uansett DET er allerede bestemt og så ordner du været Thor. Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 24.November.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.November.2005 Ikke godt å si,vi snakker jo fryktelig langt fram i tid da. Selv har jeg tenkt å kjøre ferien 14 dager fram i 2006. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 24.November.2005 Link til dette innlegget Svart 24.November.2005 og vi satser på August igjen eller ?? uansett DET er allerede bestemt og så ordner du været Thor. Vi satser på August---The same procedure as last year,James men Thor vi vill ha garantier, dette året var bedrövligt Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Amorosa Svart 24.November.2005 Link til dette innlegget Svart 24.November.2005 Vi satser på August---The same procedure as last year,James men Thor vi vill ha garantier, dette året var bedrövligt Ingen grunn til å forandre på gode rutiner . Gjest i båten iår blir mellomste datter med Båtførerprøven, så for meg skal dette bli hviletur. Vi møtes på samme benk Sitér dette innlegget Link to post
Festina Lente IV Svart 24.November.2005 Link til dette innlegget Svart 24.November.2005 men Thor vi vill ha garantier, dette året var bedrövligt Jeg forstår det ikke jeg. Alle sier sommeren som gikk var så dårlig.... Vi var tre uker i båten. To dager regnet det. 20 cm høye bølger mellom Gøteborg og Læsø, begge veier. Ingen landligge på grunn av været. De bølgene vi opplevde denne sommeren var mindre enn noen gang tidligere sommere. Gikk i shorts hver dag. Varmeren gikk totalt 15 minutter hele sommeren. Sommern 2005 opplevde vi som herlig. Sitér dette innlegget Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK. Link to post
Gunga Din Svart 24.November.2005 Link til dette innlegget Svart 24.November.2005 Ingen grunn til å forandre på gode rutiner . Gjest i båten iår blir mellomste datter med Båtførerprøven, så for meg skal dette bli hviletur. Vi møtes på samme benk Har min dotter med, hun skall avlegge Båtförerpröven her för jul, o kystskippern til våren, hunleser det som ett skolemne på gymnasiet her, tror en 3-4 timer /uke på sjemat, ikke ille va? Jeg forstår det ikke jeg. Alle sier sommeren som gikk var så dårlig.... Vi var tre uker i båten. To dager regnet det. 20 cm høye bølger mellom Gøteborg og Læsø, begge veier. Ingen landligge på grunn av været. De bølgene vi opplevde denne sommeren var mindre enn noen gang tidligere sommere. Gikk i shorts hver dag. Varmeren gikk totalt 15 minutter hele sommeren. Sommern 2005 opplevde vi som herlig. Ja du Pirus, jag skulle tatt tidig ferie i år, helt klart ! hele försäsongen var ju kanon, lagom til min ferie begynnte 'skiten', vi satt under Amorosas kalesje i Saeby med värmaren på.....................................var bare ute för mindre 'arbetspass' !!! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Slagskibet Svart 24.November.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.November.2005 Vi møtes på samme benk Det gjør vi. Du må jo inspisere Slagskipets Blondine Stylete forkabin. Kanskje ikke helt i Cognac og Cigar Klasse som Bitteliten & Hangarskipet har men ihvertfall brukandes til Cigarillo,Røyketobakk og øl. Sitér dette innlegget Link to post
Arnstein Svart 24.November.2005 Link til dette innlegget Svart 24.November.2005 Ja, ja det blir nok minusgrader både i Vestfold og Vestlandet når vi går inn i helgen og noen dager ut i neste uke. Blir ikke forundrt om vi ser både -5 og lavere nattestider. Snø blir det nok også både på Østlandet og her på Sør-Vestlandet, for ikke å si Sørlandet. Men fatt mot. Dersom høytrykksystemet sørvest av Island går sørover og innover Europa blir det nok mildt igjen. Går det andre veien og inn Norskehavet kan vi bare lete frem skinfellene og svenskene snøskuffa. Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
Suzuki Svart 29.November.2005 Link til dette innlegget Svart 29.November.2005 Oppdatering Thor ? Hva skjer med været ? Trenger du kalibrering av gikta, så bare stikk innom. Idag var det 11 blå, i dalstroka innaførr Sinsenkrysset.. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
M/S Bastard Svart 29.November.2005 Link til dette innlegget Svart 29.November.2005 6,5 kalde i dag kl. 0800, litt småkjølig. Men i følge Thor skal det bli mildt igjen, mener jeg den siste rapporten sa. Været er klart dog, så solen titter frem i dag Sitér dette innlegget Link to post
At-le Svart 29.November.2005 Link til dette innlegget Svart 29.November.2005 -8 bbrrr pent vær i oslo. At-le Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 29.November.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.November.2005 Oslo er jevngodt med dalstroka innafør i boka mi. Det blir mildere torsdag med rundt + 5. Og det vil holde seg sånn frem til rundt 5 til 6 desember da synker tempen til rundt 2-3 pluss grader. Nattestid vil det holde seg rundt 0 grader. Ikke så værst. Sitér dette innlegget Link to post
Avmønstret Svart 4.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2005 Gleder oss til sommeren det er mer bekvemt med sommer sol og bade vær Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 4.Desember.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2005 Hmm. Det spåes hvit jul ser jeg. Med vulkanutbrudd i Mexico og svære støvskyer som driver rundt i atmosfæren kan jo vinteren bli ordentlig vinter ? Litt sludd til neste helg,og da blir det minusgrader også. Ellers så ser det ut til å holde seg rundt pluss 2 til 5 grader. Tror det holder seg sånn ut måneden. Sitér dette innlegget Link to post
Petter-B Svart 4.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2005 (redigert) Hmm. Det spåes hvit jul ser jeg. Med vulkanutbrudd i Mexico og svære støvskyer som driver rundt i atmosfæren kan jo vinteren bli ordentlig vinter ? Litt sludd til neste helg,og da blir det minusgrader også. Ellers så ser det ut til å holde seg rundt pluss 2 til 5 grader. Tror det holder seg sånn ut måneden. I år strakk sesongen seg lenger enn på lenge...hadde faktisk siste overnatting denne helgen fra fredag til lørdag. Med kalsesjebåt kan jo dette være en heller tvilsom opplevelse. Men nå hadde det seg slik at båten ankom hagen på fredag og høstens veddemål måtte innfris. Eldste mann hadde veddet med sin far om overnatting i båten og da spilte det jo ingen rolle om dette skjedde i desember. Faktisk med det været vi har i Vestfold var det ikke så værst, Wallas klarte å gi 14 grader under kalesja, i forkabinen måtte jeg spe på med litt elektrisk. Årets siste overnatting i båt er unnagjort (naboene lurer nok på hva som foregår i dette galehus...). Redigert 4.Desember.2005 av Petter-B (see edit history) Sitér dette innlegget Hvorfor vi ikke har kjøpt bobil eller campingvogn? Jammen de flyter jo så dårlig.. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.